Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gele knolamaniet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gele knolamaniet

    Niet geschoten is altijd mis ...

    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

  • #2
    Re: Gele knolamaniet

    aaaah....!!!! het paddenstoelenfototijdstip is reeds aangebroken...!!!!!

    (grapje

    ligt je scherpstelpunt hier niet verkeerd?

    Voor zover ik hier van sommigen begrepen heb, bestaat er een programmaatje waarmee je dat kan zien op een foto; of ben ik verkeerd?
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Gele knolamaniet

      Bedankt voor je feedback, Michel. (ik dacht: ik ga er nu al vlug wat zoeken voor de hel weer losbarst )

      Ik heb scherpgesteld op het randje van de hoed, maar je hebt gelijk: ik ben zelf ook niet tevreden over de scherpte. Nochtans vanop statief, met de 90 mm. macro en f11. Nog meer knijpen leek me geen geen optie want dan wordt de achtergrond weer te druk.

      Aan focusstacking wil ik liever niet beginnen want dat lijkt me zo een geklooi, maar als iemand nog andere goede tips heeft??
      Niet geschoten is altijd mis ...

      Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

      Comment


      • #4
        Re: Gele knolamaniet

        een mooi maar, het lijkt mij de witte versie omdat er helemaal geen geel aanwezig is.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Gele knolamaniet

          Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
          Bedankt voor je feedback, Michel. (ik dacht: ik ga er nu al vlug wat zoeken voor de hel weer losbarst )

          Ik heb scherpgesteld op het randje van de hoed, maar je hebt gelijk: ik ben zelf ook niet tevreden over de scherpte. Nochtans vanop statief, met de 90 mm. macro en f11. Nog meer knijpen leek me geen geen optie want dan wordt de achtergrond weer te druk.

          Aan focusstacking wil ik liever niet beginnen want dat lijkt me zo een geklooi, maar als iemand nog andere goede tips heeft??
          Als je meer scherpte wil en toch een mooie BG is focusstacking de enige oplossing. (op de site van je cameraclub vind je in 't ledenhoekje een mooie uiteenzetting van Kris Januaris.)
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Gele knolamaniet

            Mag ik je een vraag stellen, hoe zit het met je sluitertijd. Het is iets dat ik wil controleren. Ben nl in studie en verificatie over iets dat ik zopas heb geleerd of zou moeten leren

            Comment


            • #7
              Re: Gele knolamaniet

              Sluitertijd is hier 1 seconde.

              n Tip aan de topicstarter : een beanbag is ook handig. Verder n afstandsbediening, mirror lock up, live view. En n reflector om de onderkant op te lichten. En de omgeving wat opkuisen. En de zwam kuisen met n penseel.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Gele knolamaniet

                volg Bouk,grts,Jozef
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Gele knolamaniet

                  Waarom heet dit 'gele' knolamaniet ? De rest is reeds gezegd.
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gele knolamaniet

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    een mooi maar, het lijkt mij de witte versie omdat er helemaal geen geel aanwezig is.
                    grt,bouk.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                    Waarom heet dit 'gele' knolamaniet ? De rest is reeds gezegd.


                    ik ben geen mycoloog, Bouk en Sien, ... ik was al blij dat k met vrij grote zekerheid heb kunnen determineren dat het een amaniet is ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                    Als je meer scherpte wil en toch een mooie BG is focusstacking de enige oplossing. (op de site van je cameraclub vind je in 't ledenhoekje een mooie uiteenzetting van Kris Januaris.)
                    mvg,
                    Eddy
                    Ik zal dat zeker eens bekijken, Eddy, of bevragen bij de lange Kris. Zonder focusstacking zal k er inderdaad niet komen vrees ik. Ik heb deze middag op dofmaster eens nagekeken en mijn DOF zou met deze combo maar 1 cm. bedragen. Aangezien ik heb scherpgesteld op de rand van de hoed verdwijnt de voorste halve cm. DOF dus in het niets. Maar 1 cm. is vrees ik hoe dan ook te weinig om hoed én steel binnen de DOF te krijgen.

                    Desnoods probeer ik nog eens met een andere combo (vb. met mijn 50 mm. 1.7 en snij ik de boel wat bij ...) Het paddoseizoen is nog lang.

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Sluitertijd is hier 1 seconde.

                    n Tip aan de topicstarter : een beanbag is ook handig. Verder n afstandsbediening, mirror lock up, live view. En n reflector om de onderkant op te lichten. En de omgeving wat opkuisen. En de zwam kuisen met n penseel.
                    Inderdaad 1 sec. sluitertijd.
                    beanbag: ga ik zeker eens bekijken: zo laag bij de grond is het een echt gehannes met een statief ...
                    Mirror lock up, timer, live view, wat getuinierd, ...: uiteraard allemaal toegepast.
                    Ook opgehelderd met mijn reflectortje.
                    Alleen de paddo geborsteld heb ik niet gedaan ... Moet ik onthouden.
                    Last edited by y-cam; 16 september 2013, 21:05.
                    Niet geschoten is altijd mis ...

                    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gele knolamaniet

                      ik heb nu een beetje heel erg diagonaal gelezen...

                      mij blijkt dat scherpgesteld werd op het bruine krulblaadje onder het steeltje...
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gele knolamaniet

                        Soms gaat men het heel ver zoeken. Goede opname en vroege start van de pad's.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment

                        Working...
                        X