Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70D

    Beste,
    Ik heb de nieuwe canon 70d, maar ik kan de row bestanden niet openen.
    Ik heb het geprobeerd met CS6 met LR4, en ik heb ook een DNG convertor ge installeert maar niets werkt.
    De row bestanden van de Canon 70D worden niet erkend.
    Alvast bedankt voor U hulp
    PS in werk met een Mac PC
    Wilfried

  • #2
    Re: Canon 70D

    bedoel je RAW..?
    je krijgt er toch een cd bij.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70D

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      bedoel je RAW..?
      je krijgt er toch een cd bij.
      grt,bouk.
      Sorry ja ik bedoel raw, en ja er is een cd bij, maar ik vind daar geen raw omvormer naar dng op

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70D

        na even zoeken,


        grts
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70D

          Elke week hebben we hier wel iemand die een nieuwe (recente!) camera koopt en daarna tot de ontdekking komt dat zijn/haar wat oudere software de RAW-bestanden niet kan lezen.
          In principe heeft bouk gelijk, en zou je met de bijgeleverde (Canon) software (o.a. Digital Photo Professional) wel in staat moeten zijn de RAW-beelden te openen.
          Wil je echter met Photoshop of Lightroom aan de slag dan dien je de recentste ACR-plugin te hebben of naar een latere versie (in het geval van Lightroom wellicht) up te graden.
          In principe zou je op de Adobe site ook een recente DNG-converter moeten kunnen vinden.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70D

            Bedankt korandoke,
            Het is mij gelukt ik heb een DNG convertor kunnen installeren.
            En ja met de bijgeleverde software van Canon kon ik de Raw bestanden openen, maar omdat ik altijd met Fotoshop werk was dat natuurlijk een probleem.
            Maar het is dank deze forum nu opgelost.
            Nogmaals dank.
            Groetjes
            Wilfried

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70D

              Ik kan mij totaaal NIET voorstellen dat er op die CD GEEN DPP staat! (Canon Digital Photo Professional)

              Comment

              Working...
              X