Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Optisch verschil Nikon 70-300 en 75-300?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Optisch verschil Nikon 70-300 en 75-300?

    Bij mijn zoektocht naar Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D heb ik uit de talrijke respons ook aanbod van een Nikon 75-300 lens gekregen met volgende info:
    :"ik heb het inderdaad niet over de 70-300mm, maar over de 75-300mm lens.De 75-300mm lens is een betere keuze dan de 70-300mm, omdat de 70-300mm een zgn. instaplens is. Daar is op zich niets mis mee, maar de optische kwaliteit van de lens is een dusdanig compromis m.b.t. de prijs, dat de 75-300mm er ver bovenuit stijgt qua optische resultaten. De 75-300mm is het best te vergelijken met de onvolprezen 70-210mm/4.5-5.6 kan Nikon,superscherp op alle brandpunten, met een hoog contrast".
    Vraag mag ik er van uitgaan dat dit klopt?Wie heeft daar ervaring mee?Is deze 75-300 niet de voorganger van de 70-300 geweest? Alle info is welkom .Thanks....Groetjes refibe

    [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

  • #2
    Originally posted by refibe
    Bij mijn zoektocht naar Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D heb ik uit de talrijke respons ook aanbod van een Nikon 75-300 lens gekregen met volgende info:
    :"ik heb het inderdaad niet over de 70-300mm, maar over de 75-300mm lens.De 75-300mm lens is een betere keuze dan de 70-300mm, omdat de 70-300mm een zgn. instaplens is. Daar is op zich niets mis mee, maar de optische kwaliteit van de lens is een dusdanig compromis m.b.t. de prijs, dat de 75-300mm er ver bovenuit stijgt qua optische resultaten. De 75-300mm is het best te vergelijken met de onvolprezen 70-210mm/4.5-5.6 kan Nikon,superscherp op alle brandpunten, met een hoog contrast".
    Vraag mag ik er van uitgaan dat dit klopt?Wie heeft daar ervaring mee?Is deze 75-300 niet de voorganger van de 70-300 geweest? Alle info is welkom .Thanks....Groetjes refibe


    Zie eens wat Ken Rockwell verteld over deze lens.

    http://www.kenrockwell.com/nikon/75300.htm

    Marcel
    Nikon body's plus wat Nikkor glas.
    Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Ik heb de 75-300 in mijn bezit en hij bevalt uitstekend. Dit objectief heb ik tweedehands gekocht voor 95 euro. Dat vond ik goedkoop, hoewel het objectief (uiteraard) wel gebruikssporen vertoont.
      De keus heb ik, naast de prijs, ook gebasseerd op een review van de 70-300. Waar ik het precies heb gelezen weet ik niet meer, maar de conclusie was dat de 70-300 uit de Makron fabriek zou komen. De kwaliteit werd duidelijk minder beoordeeld dan die van de 75-300.
      Nobody's perfect, not even me.

      Comment


      • #4
        Soms is de voorganger inderdaad beter dan de opvolger (om commerciële redenen...)Persoonlijk zou ik ook de 75-300mm verkiezen boven de 70-300mm al heeft ie wel geen ED-glas en is ie wat trager.Als je wat rondkijkt koop je deze golden oldie voor een prikje in goede toestand.(kijk eens bij Adorama,B&H..zeer betrouwbaar om te kopen met recht van retour.Kijk bij de tweedehandslenzen).

        Zelf gebruik ik ook zo'n golden oldie: de 70-210mm F4 die ik gekocht heb voor 150 Euro.Volledig uit metaal,scherp en kontrastrijk en focust vanaf 1.20.Ze werkt zelfs volautomatisch met mijn SB800-flits en dit voor een lens waarvan de produktie gestopt is in 1988!!.Een groot voordeel van Nikongerief:ze brengen hun nieuwigheden aan een minder hoog tempo op de markt maar 't werkt gewoonlijk wel allemaal met elkaar
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          Originally posted by roadrunner
          Soms is de voorganger inderdaad beter dan de opvolger (om commerciële redenen...)Persoonlijk zou ik ook de 75-300mm verkiezen boven de 70-300mm al heeft ie wel geen ED-glas en is ie wat trager.Als je wat rondkijkt koop je deze golden oldie voor een prikje in goede toestand.(kijk eens bij Adorama,B&H..zeer betrouwbaar om te kopen met recht van retour.Kijk bij de tweedehandslenzen).

          Zelf gebruik ik ook zo'n golden oldie: de 70-210mm F4 die ik gekocht heb voor 150 Euro.Volledig uit metaal,scherp en kontrastrijk en focust vanaf 1.20.Ze werkt zelfs volautomatisch met mijn SB800-flits en dit voor een lens waarvan de produktie gestopt is in 1988!!.Een groot voordeel van Nikongerief:ze brengen hun nieuwigheden aan een minder hoog tempo op de markt maar 't werkt gewoonlijk wel allemaal met elkaar
          Zeer interessante info tot nu toe.Zelfs wat de achtergrond van de 70-300 betreft alsook het element ED vs non ED volgens Kenrockwell.com review. Kan misschien een 75-300 op de kop tikken voor 275 euro ,wacht nog op een mailtje terug..Overweeg dan toch optische kwaliteit boven snelheid.(ps:Heb je fotos bekeken roadrunner en ze zijn zeer goed.Mijn favoriet is Fort Mahon plage ,gewoon de max wat kleur en compostie betreft.!) Ben hier nog maar 11 dagen op deze site beland en heb hier al meer geleerd dan de afgelopen maanden dank zij jullie..Thanks again refibe..toffe bende ..
          [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by refibe
            ps:Heb je fotos bekeken roadrunner en ze zijn zeer goed.Mijn favoriet is Fort Mahon plage ,gewoon de max wat kleur en compostie betreft.!
            Die foto is getrokken met m'n golden oldie

            Ik dacht dat ik de 75-300mm al gezien heb bij Adorama in uitmuntende staat voor 95 dollar (= 80 Euro plus 1/3de dat er bijkomt aan taksen...).Voor 275 Euro moet de lens in absolute nieuwstaat zijn want anders is deze prijs te duur (mijn gedacht gewoon hé )
            Danny's Photosite

            Comment

            Working...
            X