Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weinig papiersoorten in Mac OSX (Epson R2880)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weinig papiersoorten in Mac OSX (Epson R2880)

    Ik kan vanuit Lightroom (of een ander programma) niet veel papiersoorten kiezen. Ik veronderstel dat ik toch minstens alle EPSON papiersoorten zou moeten kunnen kiezen, en dat zijn er heel wat meer dan nu beschikbaar.
    Bij "mat" heb ik enkele keuzes, maar glanzend papier staat er niet eens ergens bij. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch?
    Via de zoekfunctie vond ik niets, via de epson-website ook niet...

  • #2
    Re: Weinig papiersoorten in Mac OSX (Epson R2880)

    En wat krijg je met Photoshop? Ook zo weinig papieren?
    Ik heb een 100-tal papiersoorten in Photoshop en Lightroom, deze werden automatisch toegevoegd bij het installeren van het stuurprogramma voor mijn Epson R2880.
    Zelf gebruik ik Epson mat en semi-gloss.
    OS is wel win8, maar toen ik nog werkte met OSX had ik ook vele papiersoorten.

    Comment


    • #3
      Re: Weinig papiersoorten in Mac OSX (Epson R2880)

      Dank je voor je input. Ik heb geen photoshop staan, dus dat kan ik niet proberen. Maar het printervenster is eigenlijk in alle programma's hetzelfde, dus ik verwacht dat dat niet zoveel uitmaakt...
      Ik probeerde ook al om het inktpatroon te vervangen (de zwart-voor-mat vervangen door zwart-voor-glanzend), maar dat maakt blijkbaar ook helemaal niets uit.

      Comment


      • #4
        Re: Weinig papiersoorten in Mac OSX (Epson R2880)

        Stuurprogramma opnieuw installeren of de naam van de papiersoort eens opzoeken, misschien dat je dan wel enkele papiersoorten kan toevoegen.

        Comment


        • #5
          Re: Weinig papiersoorten in Mac OSX (Epson R2880)

          Oorspronkelijk geplaatst door Gert Arijs Bekijk bericht
          Dank je voor je input. Ik heb geen photoshop staan, dus dat kan ik niet proberen. Maar het printervenster is eigenlijk in alle programma's hetzelfde, dus ik verwacht dat dat niet zoveel uitmaakt...
          Ik probeerde ook al om het inktpatroon te vervangen (de zwart-voor-mat vervangen door zwart-voor-glanzend), maar dat maakt blijkbaar ook helemaal niets uit.
          Dat moet zeker verschil maken, want het is door het type zwarte inkt dat je de soorten papier te zien krijgt die voor dat type inkt geschikt zijn, dus glanzende papieren zul je alleen maar zien met de Photo Black. Nu moet je niet gaan overschakelen voor je plezier, want dat heeft steeds een reiniging voor gevolg, waarmee je je inkt gewoon in de vuilbak spuit !
          De inkt Photo Black geeft je de meeste soorten papier.

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Weinig papiersoorten in Mac OSX (Epson R2880)

            Ja, dit heb ik ook geprobeerd (was toch nodig want ik wilde op glanzend papier printen). Maar het resultaat is alles behalve enorm uitgebreid:

            Stuurprogramma is geďnstalleerd (gaat automatisch bij aankoppelen via de update-procedure op Mac). Her-installeren is niet mogelijk en lijkt me ook nogal vreemd om te doen.
            Allen bedankt, ik zal het dan moeten doen met deze papiersoorten denk ik...
            Gert

            Comment


            • #7
              Re: Weinig papiersoorten in Mac OSX (Epson R2880)

              Elke papierfabrikant heeft downloadable ICC-profielen voor al z'n papiersoorten op de website staan. Kan toch geen probleem zijn.
              Enkel als je papier gebruikt van Aldi oid zal je een profiel moeten gebruiken van de Epson papiersoort die er het dichtst bij aanleunt. Of een profiel (laten) maken via een calibratie-toestel.
              Nu heb ikzelf geen Mac maar ik dacht dat de ICC profielen terecht komen in de Library-map. De Ilford handleiding die ik hier heb spreekt van Library/ColorSync/profiles of Library/Application Support/Adobe/Color/Profiles.
              Voor Lion: " The Library folder is hidden but can be accessed by selecting the Go menu (in Finder) and holding down the Option key."
              Good Luck.

              Comment


              • #8
                Re: Weinig papiersoorten in Mac OSX (Epson R2880)

                Dank je wel,
                Dat ga ik proberen eens ik "echt" papier heb. Nu is het vrij standaard HP-papier, maar ik ga eens op zoek naar een echt goed papier.
                Bedankt!
                Gert

                Comment

                Working...
                X