Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[AANKOOPADVIES] 2dehands Camera sub €200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [AANKOOPADVIES] 2dehands Camera sub €200

    Hoi!

    Ik ben op zoek naar een camera voor minder als €200.
    Voornaamste gebruik:
    -Foto's van mijn casemods (gepersonaliseerde PC's met waterkoeling etc)
    -All-round natuurfoto's.

    Mijn foto's worden ook wel eens bij lage belichting getrokken, dus daar wordt best rekening mee gehouden.

    Aangezien ik student ben is mijn budget eerder beperkt en ben ik ben ik eerder geneigd om een 2dehands toestel te kopen van iemand die upgrade naar een betere camera.

    Budget:
    Absolute maximum => €200
    Liefst eerder €100-150

    Als het goedkoper kan en nog steeds deftige foto's neemt, is dit voor mij zeker goed!
    Ik hoef namelijk geen prints van 2m² te hebben :-)

    Het gebruik van de foto's is vooral digitaal en ik kan wel een beetje verfraaien met Photoshop.

    Alvast bedankt!

    -Xioros

  • #2
    Re: [AANKOOPADVIES] 2dehands Camera sub €200

    Camera's en lenzen van Olympus zijn tegenwoordig bijzonder goedkoop te kopen 2dehands.
    Als je later wil uitbreiden zou ik uitkijken naar een canon 400d of liever 450d met kitlens. De nikoncamera's binnen dat budget produceren over het algemeen meer ruis. Sony is tweedehands ook nog wel wat goekoper, dus daar zou ik ook eens naar kijken.

    Comment


    • #3
      Re: [AANKOOPADVIES] 2dehands Camera sub €200

      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Camera's en lenzen van Olympus zijn tegenwoordig bijzonder goedkoop te kopen 2dehands.
      Als je later wil uitbreiden zou ik uitkijken naar een canon 400d of liever 450d met kitlens. De nikoncamera's binnen dat budget produceren over het algemeen meer ruis. Sony is tweedehands ook nog wel wat goekoper, dus daar zou ik ook eens naar kijken.
      Ik ben echt een leek als het gaat over cameras ^_^
      Suggesties in verband met specifieke modellen?

      De Olympus PEN E-P1 of E-PL1?
      Zijn deze goed?
      En hoeveel zou ik de bovenstaande incl lens mogen betalen?

      Alvast bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: [AANKOOPADVIES] 2dehands Camera sub €200

        Teun_2 heeft het waarschijnlijk over de DSLR's van Olympus. Ze hebben deze markt namelijk opgegeven en volledig mirrorless gegaan met de PEN en OM-D serie.
        Als een oudere camera goed genoeg is kan je deze echt wel goedkoop vinden, sommigen kostten vroeger meer dan 1200 euro en zijn nu te koop voor minder dan 150 euro!

        Comment


        • #5
          Re: [AANKOOPADVIES] 2dehands Camera sub €200

          Of een Canon 10D. Dit type wordt al voor minder dan 100 Euro aangeboden. Dankzij het relatief lage aantal megapixels is de dynamiek heel goed. Tot iso 400 is de camera goed bruikbaar.

          Groeten,

          Arno
          Canon EOS 5D - Canon EOS 7D - Canon EOS 10D - Canon 24-70 F2.8 L USM - Canon 100 F2.8 L IS USM - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 24-105 F4 L IS USM - Canon 50 II F1.8

          Comment

          Working...
          X