Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40D of een nieuwe lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 40D of een nieuwe lens?

    Hallo,

    Ik ben momenteel in het bezit van een nikon d3200.
    Nu heb ik de keuze voor oftewel een 40d met 50mm lens of een 50mm lens?

    Op mijn gevoel zou ik voor de 40d gaan maar is het nog de moeite voor een 40d?

    mvg

  • #2
    Re: canon 40D of een nieuwe lens?

    Ik snap het niet...
    Waarom veranderen van merk, om een toestel te kopen dat pakweg 5 jaar ouder is?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: canon 40D of een nieuwe lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Ik snap het niet...
      Waarom veranderen van merk, om een toestel te kopen dat pakweg 5 jaar ouder is?
      +1


      Sent from my iPad using Tapatalk.
      Toon Nikonian
      D700/D7000/glaswerk Nikkor

      Comment


      • #4
        Re: canon 40D of een nieuwe lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Ik snap het niet...
        Waarom veranderen van merk, om een toestel te kopen dat pakweg 5 jaar ouder is?
        Ik hou mijn d3200 nog steeds als ik voor de canon kies,

        Comment


        • #5
          Re: canon 40D of een nieuwe lens?

          En wat is het nut/gemak om 2 body's van verschillende merken te hebben?

          Ik snap het echt helemaal niet...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: canon 40D of een nieuwe lens?

            Een goede maand geleden stond ik voor de omgekeerde keuze. Ik had een Canon 350D en moest kiezen tss een Nikon en een Canon als nieuw toestel. Uiteindelijk ben ik voor de Canon 60D gegaan omdat deze zo 'goedkoop' geworden is voor wat je krijgt en zo mijn oude lenzen kon blijven gebruiken. Achteraf bleek die reden niet zo slim want nu gebruik ik geen enkele van mijn oude lenzen meer. Ik heb enkele L lenzen gekocht die kwalitatief zo veel beter zijn.
            Bij je merk blijven is zeker een goede optie als je huidige lenzen van goede kwaliteit zijn. Veranderen van merk is een optie als je van plan bent gans je arsenaal te vernieuwen.
            Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

            Comment


            • #7
              Re: canon 40D of een nieuwe lens?

              Je hebt met die D3200 een degelijk toestel. Koop er gewoon een 50mm bij als je daar zin/nood aan hebt.
              Heel simpel, en vrij goedkoop.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: canon 40D of een nieuwe lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                Een goede maand geleden stond ik voor de omgekeerde keuze. Ik had een Canon 350D en moest kiezen tss een Nikon en een Canon als nieuw toestel. Uiteindelijk ben ik voor de Canon 60D gegaan omdat deze zo 'goedkoop' geworden is voor wat je krijgt en zo mijn oude lenzen kon blijven gebruiken. Achteraf bleek die reden niet zo slim want nu gebruik ik geen enkele van mijn oude lenzen meer. Ik heb enkele L lenzen gekocht die kwalitatief zo veel beter zijn.
                Bij je merk blijven is zeker een goede optie als je huidige lenzen van goede kwaliteit zijn. Veranderen van merk is een optie als je van plan bent gans je arsenaal te vernieuwen.
                Als je eenmaal een L lens hebt gebruikt wil je geen andere meer.
                Canon 6D, 24-70 L F2.8, 70-200 L F4 IS, Speedlight 580ex

                Comment


                • #9
                  Re: canon 40D of een nieuwe lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik S Bekijk bericht
                  Als je eenmaal een L lens hebt gebruikt wil je geen andere meer.
                  Had je ook al dit "probleem"?
                  Na de aanschaf van de 100mm F2.8 L IS wilde ik inderdaad niets anders meer. Dit objectief is nu nog steeds mijn lieveling.

                  De keuze voor Canon is trouwens vele jaren geleden gemaakt. Toen was de 300D in de aanbieding. Anders was het net zo goed Nikon geworden.
                  Tja, ik denk dat er maar heel weinig fotografen zijn in dit forum die aan de foto (zonder exif!) kunnen zien of deze met een Nikon of Canon is gemaakt. Beide hele goede camera's.
                  Canon EOS 5D - Canon EOS 7D - Canon EOS 10D - Canon 24-70 F2.8 L USM - Canon 100 F2.8 L IS USM - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 24-105 F4 L IS USM - Canon 50 II F1.8

                  Comment

                  Working...
                  X