Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schouder strap.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schouder strap.

    Ik ben eens wat gaan zoeken naar een handige schouder strap, maar ik vind weinig of niets wat ik zoek.
    Systeem schouder harnas, waar je je camera gewoon vóór je draagt, en dat gemakkelijk zit, en ook gemakkelijk aan te doen is.
    Niet met de camerabevestiging aan de statiefvijs, maar gewoon aan de voorziene ophangpunten,
    en met de mogelijkheid portretopnames te maken.
    Iemand positieve ervaringen met een bepaald model/soort ?

  • #2
    Re: Schouder strap.

    Ik heb de pixel racing harnas met de steroid speed belt beiden van think tank. Aan de D ringen van het harnas heb ik 3/8 webbing connector van op tech bevestigd. Aan de 3/8 webbing connector hangt het onderste deel van een gewone normale optech strap (classic strap) welke op zijn beurt bevestigd is met je fototoestel.
    Enigste nadeel is dat steeds een tegengewicht moet hangen aan je gordel omdat anders je toestel te veel naar voor zakt. ( ik stop daar meestal een lens in) Met deze combinatie heb ik verschillende wandeltochten/reizen gedaan en ik was er best tevreden over. Zeker als je een D300 moet dragen met een 17/55 + 70/200 + nog een aantal andere lenzen .
    Opgelet ik kocht deze combinatie in 2009, het kan best zijn dat er momenteel betere systemen bestaan.
    Als je wil kan je mijn combinatie komen uitproberen met jouw toestel eraan. Het enigste wat je dan riskeert is het verrijden van wat benz/ diesel met als compensatie een tas koffie of iets anders

    Comment


    • #3
      Re: Schouder strap.

      Strap of harnas? Waarom niet aan statiefvijs?
      Als strap zou ik een BR nemen en die modificeren met een extra veiligheid naar je originele ophangpunten. Dit werkt zeer goed!

      Comment


      • #4
        Re: Schouder strap.

        Ik heb een "sun sniper" en ben er heel tevreden over, de camera hangt over uw schouder en niet aan mijn nek zoals de originele strap. Ik gebruik hem meestal voor mijn D800 met 24-70 of 70-200mm2.8, toch wel zware combinaties, het draagt heel comfortabel , met de 24-70 lens ga ik er zelfs mee op de fiets.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: Schouder strap.

          Ik ben heel tevreden over m'n CarrySpeed riem. Handig en betrouwbaar!

          Comment

          Working...
          X