Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips foto's donkere tunnel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips foto's donkere tunnel

    ik ga morgen foto's maken in een donkere tunnel. iemand enige tips voor mijn diafragma en sluitertijd instellingen. Ben beginnend fotograaf en gewoon donkere fotos en foto's van nacht en fotos van kermisattracties die snel bewegen ook tijdens nacht lukt me al maar wil van de eerste keer mooie foto's want wil niet nog eens zo een hele afstand rijden voor opnieuw.
    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

  • #2
    Re: tips foto's donkere tunnel

    brand er helemaal geen licht in die tunnel..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: tips foto's donkere tunnel

      ik vermoed geen of heeel weinig
      photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

      Comment


      • #4
        Re: tips foto's donkere tunnel

        Als er geen licht is zou ik NIET gaan.
        Als er heel weinig licht is zou ik zeker een goed statief meenemen en een zaklamp (om de camerainstellingen te checken).
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: tips foto's donkere tunnel

          Als er geen licht is, dan zal je op een of andere manier zelf voor licht moeten zorgen.
          Maar als je dan gewoon een flitser op de camera zet, dan zal alleen het deel van de tunnel dat vlakbij de camera zit voldoende licht krijgen.
          Het zal daarom niet zo gemakkelijk zijn om echt mooie foto's te maken van die tunnel.

          Als er weinig licht is, dan zal je de camera op een statief moeten zetten, en de foto's maken zoals je nachtfoto's maakt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: tips foto's donkere tunnel

            Hetzelfde als bij ons in de grotten. Niets geen licht.
            We werken met slave-flitsers.
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: tips foto's donkere tunnel

              De camera op statief zetten, een echt lange openingstijd geven (hoe langer hoe meer tijd je hebt om je te verplaatsen) f8 of f11 instellen bij 200 of 400ISO, een donker pak aantrekken met donkere bivakmuts, nadien kan je op verschillende plaatsen gaan flitsen. Geen zaklamp gebruiken om je te verplaatsen, je kan op voorhand ergens een lichte lamp zetten zodat je zelf toch kan zien waar je loopt, die lamp mag niet naar of in de lens laten schijnen en ook geen onderwerp dichtbij verlichten. Experimenteren maar. (op voorhand bepalen waar je gaat flitsen -flits weg van de lens natuurlijk). Laat je resultaten maar zien.
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

              Comment


              • #8
                Re: tips foto's donkere tunnel

                voila se ben er geweest. Moet nog wel eens terug gaan want blijkbaar waren de batterijen van mijn zaklamp leeg ( schaam me beetje ) maar hier een foto'je het is er wel echt volledig donker



                photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

                Comment


                • #9
                  Re: tips foto's donkere tunnel

                  Hé die mag er zijn hoor!
                  Helemaal niets van licht daar?
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: tips foto's donkere tunnel

                    Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                    Hé die mag er zijn hoor!
                    Helemaal niets van licht daar?
                    id helemaal niks licht en zaklamp was ook plat gewoon de flits van de camera
                    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

                    Comment


                    • #11
                      Re: tips foto's donkere tunnel

                      Oorspronkelijk geplaatst door pinkmetalchick Bekijk bericht
                      id helemaal niks licht en zaklamp was ook plat gewoon de flits van de camera
                      De weg naar buiten nog gevonden?
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: tips foto's donkere tunnel

                        jaja, we waren nog heel in begin. Vandaar binnenkort terug ik wil de rest ook zien heeel graag. best wel moeite doen om binnen te geraken
                        photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

                        Comment


                        • #13
                          Re: tips foto's donkere tunnel

                          Oorspronkelijk geplaatst door pinkmetalchick Bekijk bericht
                          id helemaal niks licht en zaklamp was ook plat gewoon de flits van de camera
                          mooi effect hoor.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: tips foto's donkere tunnel

                            Tips: ga de volgende keer niet alleen (trouwens ook voor je veiligheid), hopelijk kan je in de bus en dan kan je de bus van binnenuit ook wat belichten. Er bestaan goedkope draagbare zware ledlampen die licht genoeg geven om mee te spelen. Is dat niet die tunnel waar verschillende museumstukken in staan? Er staat daar ook eentje met wat meer kleur.
                            mvg Guido
                            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: tips foto's donkere tunnel

                              Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
                              Tips: ga de volgende keer niet alleen (trouwens ook voor je veiligheid), hopelijk kan je in de bus en dan kan je de bus van binnenuit ook wat belichten. Er bestaan goedkope draagbare zware ledlampen die licht genoeg geven om mee te spelen. Is dat niet die tunnel waar verschillende museumstukken in staan? Er staat daar ook eentje met wat meer kleur.
                              Ik was niet alleen, ik had mijn partner mee. ik weet dat er zware lampen bestaan maar ik doe alles liever zo. Zo min mogelijk draagwerk en alles in mijn gewoon handtas, ik heb zaklamp van leger op zak die zijn ook goed.

                              staat ook eentje met meer kleur die foto is niet zo goed gelukt. niet alleen bussen maar ook deze zielige beer vond hem fotoke waard

                              is idd die befaamde tunnel waar die oude bussen staan



                              Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.

                              Last edited by zunoel; 18 september 2013, 12:27.
                              photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

                              Comment

                              Working...
                              X