Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sekonic of polaris ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sekonic of polaris ?

    Hallo,

    wie kan mij helpen met volgende keuze.
    Ik volg momenteel een opleiding fotograaf.
    Met de klas kunnen we een lichtmeter van het merk polaris aanschaffen.
    namelijk de 'polaris 2 flash meter'

    Wij kunnen die verkrijgen voor €210 (op konijn staat hij €249)

    Op internet vind je niet veel info over het merk polaris, wat Me niet veel moed geeft.

    Wat Me meer vertrouwen geeft is de 'sekonic 308s flash mate'.
    Deze kan ik vinden op art en craft voor €179.
    Het geeft Me meer vertrouwen omdat het een bekender merk is.

    Wie heeft ervaring met deze toestellen?
    Wat zouden jullie aanraden?

    Mvg,
    Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.


  • #2
    Re: sekonic of polaris ?

    Waarvoor wil je de lichtmeter gebruiken?

    Comment


    • #3
      Re: sekonic of polaris ?

      Ik heb een Polaris licht/flitsmeter gehad in mijn analoge tijd, een perfect werkend en handig toestel.
      Een lichtmeter op zich vind ik tegenwoordig overbodig, een flitsmeter kan nog wel handig zijn voor studiowerk,
      maar het scherm van de huidige digitale toestellen in samenwerking met het histogram en de hoge DR waarde
      van de huidige cameras maken dat lichtmeters bij velen in de kast blijven liggen.
      Een licht/flitsmeter in samenwerking met een analoge camera was onmisbaar.
      Als een lichtmeter een eis van de school is, dan is Polaris zeker geen slechte keuze.

      Comment


      • #4
        Re: sekonic of polaris ?

        Deze zal vooral voor studio gebruikt worden.

        En idd, het is van moeten

        Alvast bedankt
        Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

        Comment


        • #5
          Re: sekonic of polaris ?

          Ik heb de Polaris II lichtmeter en deze bevalt mij op zich prima. Ik gebruik 'em uitsluitend in de studio. Toen ik in de winkel was voor een lichtmeter was de Polaris II de meest voordelige (digitale) lichtmeter, vandaar eigenlijk dat ik voor dit model ben gegaan. Als ik mij niet vergis, is deze qua gebruik vergelijkbaar met de Seconic 308, die ook een prima reputatie heeft. Ik zou dan ook gewoon voor de meest voordelige optie gaan

          ps. Bij Konijn hebben ze de Seconic 308 als "weekend special" in de aanbieding voor 169,-
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: sekonic of polaris ?

            Mark EL, bedankt voor je ervaring te delen.

            Idd ik had het gisteren ook gezien en direct eentje besteld.
            Voor mij is de keuze dus gemaakt.
            Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

            Comment


            • #7
              Re: sekonic of polaris ?

              Ik ben Sekonic gebruiker. Ik kan je de 358 aanraden. Iets duurder. Maar in tegenstelling tot velen, gebruik ik een lichtmeter meer en meer.
              Men heeft een punt over het dynamische bereik van veel d-SLR's en het histogram, maar sinds ik met een lichtmeter werk, is de tijd in mijn nabewerking wel met de helft tot 2/3 gereduceerd.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment


              • #8
                Re: sekonic of polaris ?

                Hier ook gebruiker van de Sekonic 358 met radiomodule. Vind dergelijke lichtmeters toch een meerwaarde en in het bijzonder bij flitsen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: sekonic of polaris ?

                  Ik gebruik ook de 358, maar dacht dat die niet meer te verkrijgen was.
                  De opvolger is de 478.
                  Probleem bij de 308 is dat je geen percentages kan aflezen, en zeker bij gebruik buiten de studio is dat een zeer groot voordeel.
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: sekonic of polaris ?

                    En wat is precies het verschil tussen vb de Sekonic 358 en de polaris II ?
                    Mvg,
                    Mister Quinten (Prové)
                    http://quintenprove.wordpress.com/

                    Comment

                    Working...
                    X