Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jasmijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jasmijn

    (haar tweede shoot ever) , dus wees hard naar mij en lief voor haar


  • #2
    Re: Jasmijn

    Goed en aangenaam licht, passende pose.... Een naturel . Alleen wat spijtig dat de vinger topjes zijn gesneden.....(zal wel geen pijn doen )
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Jasmijn

      het ligt misschien aan mij, maar mijn blik wordt iedere keer weggetrokken naar de sproetjes. Deze zou ik nog wegpoetsen.
      Voor de rest prima plaat

      Comment


      • #4
        Re: Jasmijn

        Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
        het ligt misschien aan mij, maar mijn blik wordt iedere keer weggetrokken naar de sproetjes. Deze zou ik nog wegpoetsen.
        Voor de rest prima plaat
        Sorry, bij dit type fotos ga ik niet poetsen aan sproetjes

        Comment


        • #5
          Re: Jasmijn

          Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
          ........ en lief voor haar
          stuur haar maar langs hoor.
          ---
          vind de belichting wel mooi zo en de pose goed gevonden.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Jasmijn

            Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
            Sorry, bij dit type fotos ga ik niet poetsen aan sproetjes
            Groot gelijk ! Leuk spontaan en naturel portretje. Mooi geposeerd ook.

            Comment


            • #7
              Re: Jasmijn

              Knappe foto. Uitstekende belichting en een model met karakter. Die sproetjes zeker laten staan (we zien hier al meer dan genoeg gladgeschuurde poppen). Enig (klein) minpuntje = de vingertoppen, zoals al eerder gezegd.

              Comment


              • #8
                Re: Jasmijn

                Volg toch niet helemaal met bovenstaande. De belichting vind ik niet super alvast. De schaduwval in het gezicht kan me niet bekoren, lichte en donkere partijen, tussen neus en mond, de ogen. Bv. bovenoog is voor mij een donker cirkel licht, daarrond een lichte cirkel en dan weer een donkere cirkel. Vind het niet jedat.
                Het fijne spleetje achtergrond tussen de benen en borst. Haar haar dat boven een wat slordige haak heeft. Fin, allemaal kleine dingetjes die voor mij het totaalplaatje toch 'minder' maken.
                Het feit dat de dame zo krap gekaderd is, doet - mijns inziens - ook geen goed aan de foto.

                Nu ja, wie ben ik.. blijkbaar de enige die het minder vind.
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Jasmijn

                  Volg toch niet helemaal met bovenstaande. De belichting vind ik niet super alvast. De schaduwval in het gezicht kan me niet bekoren, lichte en donkere partijen, tussen neus en mond, de ogen. Bv. bovenoog is voor mij een donker cirkel licht, daarrond een lichte cirkel en dan weer een donkere cirkel. Vind het niet jedat.
                  Het fijne spleetje achtergrond tussen de benen en borst. Haar haar dat boven een wat slordige haak heeft. Fin, allemaal kleine dingetjes die voor mij het totaalplaatje toch 'minder' maken.
                  Het feit dat de dame zo krap gekaderd is, doet - mijns inziens - ook geen goed aan de foto.
                  Ik ga hier volledig mee akkoord...

                  En bovendien vind ik (door de weinig verzorgde belichting) haar ogen heel doods overkomen, er zijn amper catch lights te bespeuren,
                  en zonder, is toch steeds een slecht teken, vind ik persoonlijk...

                  Op je aanvraag, dus wel een wat hardere comment, op een model dat waarschijnlijk wel lief is...

                  Ik zou zeker zeggen: Try harder next time, whatever your model is up to...

                  Grtz, D.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jasmijn

                    Ik ga ook mee met de laatste twee reacties.
                    Ik hou van de sfeer mbt pose en omzetting, maar qua licht en kadrage had je toch wat meer eruit kunnen halen.
                    Het is dan misschien naturel, maar je model zo laten poseren dat het licht flatterend valt is wel het minste dat je kan doen denk ik.
                    www.minnev.be
                    Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jasmijn

                      Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                      .....
                      Het is dan misschien naturel, maar je model zo laten poseren dat het licht flatterend valt is wel het minste dat je kan doen denk ik.
                      waar valt het licht dan niet flatterend..?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jasmijn

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        waar valt het licht dan niet flatterend..?
                        grt,bouk.
                        Het hele gezicht, zie Nena haar comment
                        www.minnev.be
                        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jasmijn

                          ik vind het een heel mooie foto..........
                          facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jasmijn

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                            Ik ga hier volledig mee akkoord...

                            En bovendien vind ik (door de weinig verzorgde belichting) haar ogen heel doods overkomen, er zijn amper catch lights te bespeuren,
                            en zonder, is toch steeds een slecht teken, vind ik persoonlijk...

                            Op je aanvraag, dus wel een wat hardere comment, op een model dat waarschijnlijk wel lief is...

                            Ik zou zeker zeggen: Try harder next time, whatever your model is up to...

                            Grtz, D.
                            Thanks voor jullie reacties, het kwartje valt soms links dan weer rechts om, mooi daar hou ik van.
                            @fotodan en Nena (en anderen ): ik zelf vind het licht hier juist wel mooi een bijdragen aan de sfeer. Foto's met het "perfecte" lichtval op het gezicht en mooie catchlights heb ik al tig keer gemaakt en daar zal ik ook zeker vaak naar terugvallen, maar soms geeft een bepaalde lichtval op het gezicht (naar mijn mening) juist de charme aan een betreffende foto. Im weet bijna zeker dat deze foto minder mooi en pakkend zou zijn geweest met een mooi catchlightje en perfect licht op het gezicht. Juist de doffe ogen doen het onder andere voor mij.

                            Comment

                            Working...
                            X