Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

    Ik weet dat het niet gebruikelijk is maar ik zou hier toch graag een van mijn analoge foto's opplaatsen. De Efix kan ik jammergenoeg niet meegeven. Echter wel de film, die is Kodak BW400CN.

    Ik was aan het werk op de Tour De France en we waren klaar voor de veelbesproken aankomst in Saint-Malo, Prachtig weer en er valt opeens een luwte, nog 30 km te gaan. Vrij rustig moment, dus ik zie de kans om mijn Nikon EM boven te halen en eens rond te wandelen. Ik zie het meisje in kwestie zitten en vraag haar in mijn beste frans of ik toevallig een foto van haar mag nemen. Dit is het resultaat. Ik ben er vrij fier op, Onnodig te zeggen dat deze foto onbewerkt en puur is, zoals je ze tegenwoordig niet meer ziet.



    vriendelijke groet
    Jonas
    Nikon D40x - Nikon F401s - (in afwachting: Nikon D5200)

  • #2
    Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

    Dat is echt puur nostalgische foto.
    Voor de locatie, voor het analoge, voor de pose.
    Mijn complimenten!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

      Voor mij had het meisje beter aan de rechterkant gezeten zodat ze meer ruimte had in de kijkrchting. Maar zoals marie-anne zegt pure nostalgie
      grt. Ria

      Comment


      • #4
        Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

        Soms mag men van de begaande paden afwijken, gebouw met jonge dame geven links het tegengewicht voor de leegte rechts! Sublieme foto

        Comment


        • #5
          Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

          Ik vind hem leuk.
          Als je de negatieven nog hebt, dan kan men gemakkelijk de foto's ook op CD-rom zetten.

          En? Lukt het nog om toevallig een foto te nemen als je 't vooraf vraagt?
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

            mooi.
            Niet geschoten is altijd mis ...

            Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

            Comment


            • #7
              Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Ik vind hem leuk.
              Als je de negatieven nog hebt, dan kan men gemakkelijk de foto's ook op CD-rom zetten.

              En? Lukt het nog om toevallig een foto te nemen als je 't vooraf vraagt?
              Scheelt misschien omdat het een leeftijdgenoot is. Ik heb een scanner die mijn negatieven in TIFF scant, dus ik verlies héél weinig.
              Last edited by DeHengst; 12 september 2013, 21:24. Reden: typfout
              Nikon D40x - Nikon F401s - (in afwachting: Nikon D5200)

              Comment


              • #8
                Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

                Oorspronkelijk geplaatst door DeHengst Bekijk bericht
                Ik zie het meisje in kwestie zitten en vraag haar in mijn beste frans of ik toevallig een foto van haar mag nemen.
                Jonas
                't zal wel zijn dat je een foto mocht nemen, je hebt je naam gezegd..

                Prachtig beeld hé en niet alleen om de jongedame, maar het totaalbeeld.
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                Comment


                • #9
                  Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

                  Oorspronkelijk geplaatst door DeHengst Bekijk bericht
                  Ik heb een scanner die mijn negatieven in TIFF scant, dus ik verlies héél weinig.
                  Mag ik vragen hoe dat werkt?
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

                    voor mij "toevallig" een geslaagde opname.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

                      Nu eens geen digitale ruis maar een heerlijk nostalgische korrel.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

                        zeer zeker een geslaagde foto
                        indien je de zee horizontaald.

                        edit

                        oeps

                        horinzontaalT
                        Last edited by noenkelMi; 14 september 2013, 10:39. Reden: beetje blond geweesd
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

                          Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                          zeer zeker een geslaagde foto
                          indien je de zee horizontaald.
                          Tweede persoon enkelvoud: stam + t.
                          Inderdaad nog even rechtzetten en dan ook die lelijke scan-randen wegsnijden.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Tweede persoon enkelvoud: stam + t.
                            Inderdaad nog even rechtzetten en dan ook die lelijke scan-randen wegsnijden.
                            Voor de een een lelijke scan-rand voor de ander een leuke extra toets, ik vind het erbij horen en geeft een retro feel. Ik zou hem kunnen rechtzetten met photoshop, maar ik doe het dus bewust niet. Imperfect =/= slecht.

                            Das natuurlijk hoe ik het aanvoel.
                            Nikon D40x - Nikon F401s - (in afwachting: Nikon D5200)

                            Comment


                            • #15
                              Re: De stilte tijdens de storm. Tour De France. Saint-Malo. Analoog.

                              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                              Mag ik vragen hoe dat werkt?
                              Natuurlijk! Ik snij mijn negatieven in "badges" van 6 opnames en ik hoef hem er gewoon maar in te steken, er zit een autofocus en auto witbalans op. Toestel is van Nikon.
                              Nikon D40x - Nikon F401s - (in afwachting: Nikon D5200)

                              Comment

                              Working...
                              X