Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra batterij... Welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra batterij... Welke?

    Ik ben aan het overwegen om een extra batterij aan te schaffen voor mijn Canon AD Mark III.
    Nu zie ik her en der het merk Jupio opduiken.
    De prijs is 2/3 van de originele Canon batterij (€ 100 ipv € 150 per stuk).

    Mijn vraag aan de batterij kenners: zijn deze van degelijke kwaliteit? Is de originele die extra € 50 waard?

    mgv,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Extra batterij... Welke?

    Kijk eens bij www.fotoshopaalten.nl
    Ik koop ze daar altijd.

    Comment


    • #3
      Re: Extra batterij... Welke?

      Er zijn er nog veel goedkopere te vinden, maar ik heb er totaal geen ervaring mee omdat ik altijd meer dan genoeg foto's kon maken met de accu van de 1D MKIII.
      Ik vertrek altijd met een volle accu, daarmee kan je met een 1D MKIII meer dan 2000 foto's maken (veel meer, want na 1500 foto's was die nog niet half leeg).

      Dit is een heel goedkope accu voor de 1D MKIII http://dx.com/p/replacement-lp-e4-11...ii-more-139646
      De accu voor de 5D MKIII die ik daar gekocht heb, die werkt in ieder geval prima.
      Let er wel op dat een accu voor de "1" reeks zelf moet zorgen voor de afdichting tegen regendruppels, bij de meeste andere camera's zit de accu achter een klepje.
      Ik weet niet of de fabrikanten van zo'n vervang accu's daar ook voldoende rekening mee houden.

      (Ik neem aan dat het over een accu voor de 1D MKIII gaat, dan zit er een tikfoutje in je tekst.)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Extra batterij... Welke?

        FWIW .. er staat een klein overzichtje over "alternatieve" merken voor batterijen in de laatste Test-Aankoop ;. geen idee wat dat nog waard is!

        Comment


        • #5
          Re: Extra batterij... Welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          (Ik neem aan dat het over een accu voor de 1D MKIII gaat, dan zit er een tikfoutje in je tekst.)
          Ja, uiteraard de 1D mark III.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment

          Working...
          X