Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op event

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op event

    Hallo iedereen,

    Binnenkort moet ik foto's nemen op een evenement.
    Er zal een soort decor of paneel gemaakt worden waar mensen voor of tussen kunnen staan.
    Nu vraag ik me af of mijn materiaal voldoende is om deze mensen uit te lichten. Het aantal mensen kan varieren van 2 tot wel 10 denk ik.

    Ik beschik over twee speedlights (Sb-900) met SD - 9 Battery pack. Verder heb ik twee paraplu's waar ik door kan flitsen.
    Ook gebruik ik de wireless speedlight commander Su-800 van Nikon.
    Het zal een event zijn dat s'avonds doorgaat en het omgevingslicht is zeer beperkt.

    Hieronder een voorbeeld van wat ik ongeveer bedoel. Al zal het paneel wel iets dieper zijn, geen vlakke achtergrond.
    Mogelijk met wagen in karton waar de mensen achter kunnen poseren.



    Alvast bedankt voor de reactie's.

    Moderator Note: Foto te groot en geen eigen foto, daarom achter een link
    Last edited by zunoel; 17 september 2013, 12:11.

  • #2
    Re: Foto's op event

    Oorspronkelijk geplaatst door Heniuz Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Binnenkort moet ik foto's nemen op een evenement.
    Er zal een soort decor of paneel gemaakt worden waar mensen voor of tussen kunnen staan.
    Nu vraag ik me af of mijn materiaal voldoende is om deze mensen uit te lichten. Het aantal mensen kan varieren van 2 tot wel 10 denk ik.

    Ik beschik over twee speedlights (Sb-900) met SD - 9 Battery pack. Verder heb ik twee paraplu's waar ik door kan flitsen.
    Ook gebruik ik de wireless speedlight commander Su-800 van Nikon.
    Het zal een event zijn dat s'avonds doorgaat en het omgevingslicht is zeer beperkt.

    Hieronder een voorbeeld van wat ik ongeveer bedoel. Al zal het paneel wel iets dieper zijn, geen vlakke achtergrond.
    Mogelijk met wagen in karton waar de mensen achter kunnen poseren.


    Alvast bedankt voor de reactie's.


    Persoonlijk zou ik ook nog een softbox meenemen en eventueel een extra zachte flits met achter de mensen zetten, onzichtbaar natuurlijk. Als 'haarlicht'. Ook de mensen voldoende afstand laten nemen van het decor, tenzij je wil dat er 'erin' plakken.

    Succes, lijkt me wel boeiend..
    BD1766BE

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op event

      Oorspronkelijk geplaatst door Heniuz Bekijk bericht

      Binnenkort moet ik foto's nemen op een evenement.
      Er zal een soort decor of paneel gemaakt worden waar mensen voor of tussen kunnen staan.
      Nu vraag ik me af of mijn materiaal voldoende is om deze mensen uit te lichten. Het aantal mensen kan varieren van 2 tot wel 10 denk ik.
      je hebt materiaal... dus probeer het eerst uit... Bepaal voor jezelf vooraf wat je wil zien, en hoe je dat wil zien... in je hoofd of ergens een foto die je geschikt vindt. Ga dit voorbeeld dan gaan "maken" en als je daar niet uitkomt, stel je vragen in dit forum. Persoonlijk denk ik dat je met je twee flitsen en paraplus een goed resultaat kan halen, beter dan op deze foto
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op event

        Als het aantal deelnemers niet groot is ben je perfect uitgerust. Maar bij zeer grote aantallen en dus veel foto's is een flitser met batterijen of batterijpack mogelijk een nadeel. Zorg dat je extra veel batterijen bij hebt.
        Persoonlijk zou ik een setje studio lampen huren of lenen.

        Grtz.
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #5
          Re: Foto's op event

          Bedankt voor de reactie's,

          Ik heb zelf geen ervaring met het huren van materiaal.
          Heeft iemand een suggestie waar ik daarvoor best ga?

          Thx!

          Comment


          • #6
            Re: Foto's op event

            Ik heb jaren gehuurd bij Servix in Aartselaar. Nu dat de behoefte groter is heb ik eigen materiaal aangeschaft. Servix verhuurt Elinchrom. Zeer robuust materiaal die snel herlaad en ook een erg korte flitsduur heeft. Persoonlijk mijn favoriet.
            Groothandel en verdeler van Elinchrom studioflitsen, eigen hersteldienst en belevingsruimte. Wij verzorgen zowel verhuur en verkoop van fotomateriaal evenals verhuur...


            Calumet verhuurt Bowens en ProFoto. Bowens is niet zo kleurvast over de langere gebruikstijd en ook de kleurtemperatuur veranderd mee met het vermogen (al zal 99.9% van je klanten dat niet opmerken). ProFoto herlaad supersnel, maar de flitsduur is wl veel langer dan vb de Elinchroms. Voor actie dus wat minder geschikt. http://www.calumetphoto.be/pdf/be_verhuur.pdf

            Wellicht zijn er nog meer importeurs en winkels die verhuren. Er zijn ook heel wat verhuur studio's die materiaal verhuren. Google eens op fotostudio verhuur of te huur.

            Welke regio is je opdracht en waar woon je. at kan ook bepalen waar je materiaal vandaan moet halen...

            Succes!
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

            Comment


            • #7
              Re: Foto's op event

              Oorspronkelijk geplaatst door Heniuz Bekijk bericht
              .........

              Hieronder een voorbeeld:


              Alvast bedankt voor de reactie's.
              MAX 1024.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X