Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen in een wagen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen in een wagen.

    Ik wil graag foto's nemen van een koppel in een wagen. Ik wil dus dat zij correct belicht zijn en alles mooi in de omgeving werkt.
    Ik zal zelf voor en naast de wagen staan.

    Heb hier al een poging voor ondernomen maar of het was te hard verlicht of zwart (heb echt met instellingen aan het werken geweest).
    + heb dit met één flits gedaan. Is het mogelijk om met één flits in deze situatie te werken? Of beter twee gebruiken?
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Flitsen in een wagen.

    toon eens je resultaten...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen in een wagen.

      te hard? dan hou je een scherm voor je flitster (softbox) je zal hierdoor lichtkracht van je flitser verliezen en mogelijk dus de kracht van je flitser verhogen. Maar het licht zal wel zachter worden. Probeer je flits dan zo kort mogelijk bij de modellen te krijgen.
      achtergrond zwart? dan moet je belichtingstijd omhoog!!
      Je moet dus een moment van de dag zoeken dat je nog daglicht hebt (geen volle zon, of je moet heel sterke flitsers hebben) en dat je flits sterk genoeg is om de modellen in de auto in balans te krijgen met de achtergrond.
      Maar eens je flits op een goeie plek staat is het proberen. je sluitertijd zal de achtergrond lichter of donkerder maken en je diafragma aanpassen zal ervoor zorgen dat je flits meer of minder effect heeft op je foto.
      En dan word het spelen.

      achtergrond ok? modellen te donker? Dan KAN je 1)je flits sterker zetten 2) je flitser korterbij zetten 3)je diafragma een stop meer opendraaien (maar dan je sluitertijd een stop naar beneden om de achtergrond niet te overbelichten)

      Het is echt spelen en proberen dan, maar vooral: Logisch nadenken en rustig blijven, een ding per keer aanpassen en niet panikeren!!
      Tom

      ps zo zou ik het aanpakken. just my 2 cents!!
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment

      Working...
      X