Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Candyman II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Candyman II

    Deze dan voor gNo










    www.minnev.be
    Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

  • #2
    Re: Candyman II

    Ik ga voorlopig eventjes zwijgen, wil wel eens zien wat anderen er van denken zonder mijn comment te lezen.
    Maar je hebt mijn commentaar nog te goed Minne

    Grz. Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: Candyman II

      hahaha Peter...

      Allez het is SC en MinneV is niet van de minste dus ga ik er maar voor.

      P.S MinneV, neem het niet persoonlijk op, en het is maar wat ik ervan denk.

      Persoonlijk vind ik deze niet zo geslaagd hoofdzakelijk vanwege de compositie/pose die wat neven effecten heeft:

      1. Kijk even naar de knie . Een dubbele knie, niet echt flatterend en een gevolg van de pose.
      2. Het verste oog is zowat niets en wel iets, en in feite identiek aan punt 1
      3. Het kleedje kon wel even wat aandacht gebruiken, zo ligt de zoom bloot op de dij.
      4. Het flapperend stukje kleed onder de knie kijkt niet zo goed.
      5. Vlakke belichting, brengt weinig diepte

      Scherpte zit wel goed en de PP is een kwestie van smaak.

      Met andere woorden, ik heb er al veel betere gezien van MinneV.
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #4
        Re: Candyman II

        Dit is een moeilijke pose, waarin je heel zelden het kleedje goed krijgt, buiten wat flash zegt vind ik de borst partij ook niet super.
        Maar met iets meer aandacht kan het toch steeds beter...
        Leuke kleuren combinatie vind ik dan wel...

        Grtz, D.

        Comment


        • #5
          Re: Candyman II

          Was eigenlijk ook niet van plan hem te plaatsen, maar omdat gNo er specifiek om vroeg toch benieuwd geworden naar andere commentaren.
          Bij deze: eens met allen bovenstaanden en bedankt voor de comments en de moeite!
          www.minnev.be
          Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

          Comment


          • #6
            Re: Candyman II

            Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
            Was eigenlijk ook niet van plan hem te plaatsen, maar omdat gNo er specifiek om vroeg toch benieuwd geworden naar andere commentaren.
            Bij deze: eens met allen bovenstaanden en bedankt voor de comments en de moeite!
            Sportieve instelling MinneV
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Candyman II

              Dit vind ik zo dus ene heerlijk plaatje hé
              We kunnen altijd wel iets vinden in een foto 'of het nu deze of een andere is
              maar onlangs zag ik een aantal foto's in Cielo magazine, waar deze pose ongeveer ook in zit
              en deze stond zelfs scheef,om maar een voorbeeld te geven
              Ik hoor al tot de ouder generatie, en degene die het nog kennen het krantje het volk meen ik dat het was
              waar men in de jaren 71 tot 82 mee rond kwam daar had je een rubriek "zoek de muis" in een tekening
              met wielrenners beetje in karikatuur getekend, moest je zo een klein muisje zoeken op de tekening.
              Soms doen de commentaren hier mij daar nogal eens aan denken

              Comment


              • #8
                Re: Candyman II

                Geen uitspraken over over details maar ... deze foto 'beroerd' me niet (en daar het mij vooral om!).
                "Just do it !"

                http://jr52.be/index.html

                Comment


                • #9
                  Re: Candyman II

                  Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                  "zoek de muis" in een tekening
                  met wielrenners beetje in karikatuur getekend, moest je zo een klein muisje zoeken op de tekening.
                  Soms doen de commentaren hier mij daar nogal eens aan denken
                  hahaha, maar hier was het een muskus rat . No offence MinneV
                  Last edited by flashsplash; 10 september 2013, 07:06.
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Candyman II

                    Mooie foto ! Licht & kleur aantrekkelijk. En ................. elegante dame :-)
                    De schoenen vind ik wat robuust/zwaar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Candyman II

                      Allez ge hebt het nog te goed :

                      Vlak licht dat perfect in het plaatje past.
                      Optisch een dubbele knie, kan heeeeeel makkelijk vermeden worden mits meer aandacht te schenken an details tijdens de shoot zelf.
                      Kleedje valt slordig, jammer hierdoor verdwijnt wat van het barbie pop effect dat ik wil zien.
                      Beter je model geheel in profiel nemen oftewel iets meer naar de camera. Dit is tussenin... (in dit geval had en plein profile beter geweest)
                      Snij een stukje van de bovenkant af, zodat de diagonaal lijn die vertrekt uit de linkerbovenhoek haar voorste oog doorkruist. Zo heb je ineens een sterk punt en eyecatcher in je beeld.

                      Maar eerlijk is eerlijk...

                      Ik heb aan Minne gewoon gevraagd wat haar inspiratie en doel was van deze reeks en kreeg ook een heel eerlijk antwoord !

                      De bedoeling was om lekker te freewheelen, een tof en vrolijk kleurenpallet te gebruiken en een happy feeling te steken in het beeld.
                      Wel Minne, dan vergeet je toch gewoon lekker wat ik hier boven heb gezegd en is het gewoon heel goed, want ik voel dat allemaal in dit beeld en daar draait het om !!!

                      Maar je blijft wel een koppige puber

                      Grz. Peter
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Candyman II

                        Ik hou wel van dit licht en de zoete kleurtjes. Vind de pose ook wel leuk, maar haar kijkrichting vind ik niet zo geslaagd. Haar hoofd ietsje meer naar hier gericht had meer spanning gegeven.
                        Maar doe vooral verder, ik ben sowieso fan
                        https://www.tinicleemputfotografie.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Candyman II

                          Oei...ben dan de enige die hem goed vind. Licht is mooi voor dit soort platen en het geheel heeft een bubblegum-wrapper gevoel, wat me blij maakt en me zin geeft in iets fris.....mede door de kleurtje. En dat is wat telt, wat de kijker erbij voelt.
                          Zo'n foto die je twee keer moet nemen...eerste keer om te zien wat er fout zit, en een tweede keer perfect. Je moet dat wel willen doen natuurlijk, twee keer hetzelfde.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Candyman II

                            Jullie zijn allemaal schatjes
                            Ik heb misschien kort geantwoord, maar neem altijd de tijd om de comments eens goed te lezen.
                            Leuk dat de meningen verdeeld zijn en het is inderdaad geen 'makkelijk' plaatje, ligt ook heel ver buiten mijn comfort zone (4 lampen in plaats van 1 of 2, hellup!).
                            En zoals Peter zegt, het was vooral de bedoeling om dit kleurenpallet goed tot zijn recht te laten komen, een beetje een stijl te trekken in een shoot ipv all over the place.
                            Maar dat moet jullie commentaren natuurlijk niet beïnvloeden!
                            Heel erg bedankt voor de reacties, nogmaals
                            www.minnev.be
                            Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                            Comment

                            Working...
                            X