Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-E1: vastlopers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-E1: vastlopers

    Vorige maand kocht mijn dochter een Fuji X-E1 (met 18-55). Het toestel op zich is knap, logisch en de beeldkwaliteit voldoet aan de verwachtingen. Echter: ze liet me gisteren weten dat de camera in de voorbije weken al meerdere keren vastgelopen is...
    Wat moet ik daar nu van denken? Met de DSLRs die we gebruiken (ik een D80, zij een D50) maakten we dit nooit mee. Moeten we dit als "normaal" beschouwen of is het de moeite om ermee terug te gaan naar de winkel?
    Ik verwacht daar in eerste instantie het aloude "nog nooit meegemaakt" te horen. Vandaar deze vraag: zijn er nog gebruikers met die ervaring? Ik heb haar ook al gezegd de softwareversie te controleren en eventueel te updaten, in de hoop dat dit helpt. Geen idee van de versie echter, maar aangezien het toestel pas enkele weken oud is en van bij een zaak komt met een respectabele omzet (Art en Craft), zal het wel om een camera van de laatste lichting gaan.

  • #2
    Re: Fuji X-E1: vastlopers

    maar aangezien het toestel pas enkele weken oud is en van bij een zaak komt met een respectabele omzet (Art en Craft), zal het wel om een camera van de laatste lichting gaan.
    Dat is niet noodzakelijk zo. Gezien de relatief hoge prijs willen die toestellen weleens langer dan een paar weken in de winkel liggen. Je kijkt idd best even de firmware na en doet indien nodig een update. De huidige versie is 2.00 en die heeft nogal wat kleine probleempjes opgelost en verbeteringen aangebracht.
    Ook zeker niet vergeten je lens te updaten. Die heeft intussen ook een nieuwe firmwareset gekregen sinds ze verschenen is.

    Of dat je probleem gaat oplossen is niet zeker, maar als dat niet zo is kan je allezins terug naar de winkel en zeggen dat je een en ander zelf al hebt nagekeken.
    Bij A&C doen ze over zoiets meestal niet moeilijk, en als ze dat wel doen: gewoon aanhouden en/of rechtstreeks met fuji contact opnemen.
    Voor zover mijn ervaring telt is fuji behoorlijk sterk op hun support. Daarbij komt dat ze zich (terug) in de markt aan het werken zijn wil dat ook al wel eens helpen in hoeverre ze support op hun krachten nemen :-)

    Veel succes,
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment

    Working...
    X