Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk NIKON toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk NIKON toestel

    Graag had ik informatie ter vervanging van mijn D300. Welke Nikon body zou ik best aankopen om optimaal verder te kunnen werken met mijn huidige lenzen. Hoofdzakelijk gebruik voetbalwedstrijden, 's avonds in soms niet altijd ideale terrein lichtomstandigheden:

    Mijn lenzen zijn:
    - Nikon ED 80-200 mm 1:2.8
    -Tamron: D II 18-270 mm 1: 3.5 - 6.3
    -Sigma: APO DG 70-300 mm 1:4 - 5.6

    Is de D5200 een goed (betaalbaar) alternatief?

    Hopende mij verder te kunnen helpen

    Grts

  • #2
    Re: Welk NIKON toestel

    Oorspronkelijk geplaatst door dvh Bekijk bericht
    Graag had ik informatie ter vervanging van mijn D300. Welke Nikon body zou ik best aankopen om optimaal verder te kunnen werken met mijn huidige lenzen. Hoofdzakelijk gebruik voetbalwedstrijden, 's avonds in soms niet altijd ideale terrein lichtomstandigheden:

    Mijn lenzen zijn:
    - Nikon ED 80-200 mm 1:2.8
    -Tamron: D II 18-270 mm 1: 3.5 - 6.3
    -Sigma: APO DG 70-300 mm 1:4 - 5.6

    Is de D5200 een goed (betaalbaar) alternatief?

    Hopende mij verder te kunnen helpen

    Grts
    Ik zou eerder kijken richting een D7100
    wat is er eigenlijk mis met je huidige toestel?
    je kan beter investeren in beter materiaal naar mijn opinie
    een D300 is zeker nog niet zo slecht
    voor echt beter te gaan kwestie slechte lichtomstandigheden zou ik eerder opteren op naar beter glas te gaan.
    en als dat niet voldoende is dan pas naar een andere body
    plus voor echt betere ruisprestaties moet je toch gaan naar fullframe waardoor je vermoedelijk een teleconverter moet aanschaffen voor je lenzen in verband met voetbal
    ik zou al ten eerste die superzoom 18-270 lens van tamron en die 70-300 lens de deur uit doen
    die twee lenzen zijn een echt beperkende factor voor te werken onder slechte lichtomstandigheden en actiefotografie
    veel meer dan uw D300

    Comment


    • #3
      Re: Welk NIKON toestel

      Qua body zal de D5200 een downgrade zijn van de D300.
      Ik zou minstens kijken naar de D7100, dit is een veel betere upgrade voor de D300.

      Comment


      • #4
        Re: Welk NIKON toestel

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Qua body zal de D5200 een downgrade zijn van de D300.
        Ik zou minstens kijken naar de D7100, dit is een veel betere upgrade voor de D300.
        +1
        Wat is er mis met je D300?


        Sent from my iPad using Tapatalk.
        Toon Nikonian
        D700/D7000/glaswerk Nikkor

        Comment


        • #5
          Re: Welk NIKON toestel

          Er zit zoals al gezegd maar één redelijk goede lens tussen die van jou, ik zou daar eerst aan werken.
          Een D300 is een goed toestel, weliswaar weeral voorbijgestoken door de nieuwere toestellen maar niet met het verschil als wat je met goede lenzen zou kunnen bekomen.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Welk NIKON toestel

            Beste allemaal,

            Bedankt alvast voor jullie deskundige uitleg. Op de vraag, waarom veranderen van toestel? Mijn zoon die een D70 had, het toestel is stuk. Daarom stelde ik voor om mijn D300 (niet een D300 S)door te geven en zelf uit te kijken naar een ander. Daarom dacht ik aan een D5200, maar je kan blijkbaar het toestel (body) niet afzonderlijk kopen en moet je de lens erbij nemen. De Nikon 80-200 lens is (uiteraard) een uitstekende lens en als hobby al een dure lens. Zou bijgevolg een voor mijn betaalbaar en tenminste evenwaardig toestel willen aanschaffen .

            Comment


            • #7
              Re: Welk NIKON toestel

              ik zou dan eerder voor uw zoon een D3200 geven en voor mezelf die D300 houden
              ik kan er niet aandoen maar ik vind dat je een stap gaat terug zetten om naar een D5200 ofzo over te schakelen
              kwestie aantal megapix ga je vooruit maar de rest is geen verbetering ten op zichte van een D300
              btw je vind wel een D5200 body los zonder lens
              de eerste winkel die mij die niet zou willen verkopen zonder kitlens ,daar ga ik dan niet meer binnen

              Comment


              • #8
                Re: Welk NIKON toestel

                De D5200 is zeker een goede camera, maar als je de body en instellingen van de D300 gewoon bent is een D7100 zoveel meer.
                Scherpere beelden, snellere autofocus (ook met oude lenzen), betere viewfinder,...

                Comment


                • #9
                  Re: Welk NIKON toestel

                  ik zou gaan voor de D7000 , een topperteje dat niet veel meer kost .
                  Ik heb nu 2 maanden de D7100 en ben er niet echt van tevreden !!! de overstap van D90 naar D7000 was enorm , van D7000 naar D7100 is een kleine misstap !!!
                  Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                  http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk NIKON toestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                    ik zou gaan voor de D7000 , een topperteje dat niet veel meer kost .
                    Ik heb nu 2 maanden de D7100 en ben er niet echt van tevreden !!! de overstap van D90 naar D7000 was enorm , van D7000 naar D7100 is een kleine misstap !!!
                    De D7000 zou inderdaad een compromis kunnen zijn naar prijs/kwaliteit voor TS, maar zeker niet de 5x00 (ook geen motor voor D-Nikkor)!


                    Sent from my iPad using Tapatalk.
                    Toon Nikonian
                    D700/D7000/glaswerk Nikkor

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk NIKON toestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                      ik zou gaan voor de D7000 , een topperteje dat niet veel meer kost .
                      Ik heb nu 2 maanden de D7100 en ben er niet echt van tevreden !!! de overstap van D90 naar D7000 was enorm , van D7000 naar D7100 is een kleine misstap !!!
                      en tegen welke problemen loop je aan bij D7100, zit ook nog steeds te twijfelen of ik de D7100 of de D600 zal kopen.
                      maar aangezien ik nogal eens vliegtuigen ga spotten neig ik meer naar de D7100. keuzes keuzes.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk NIKON toestel

                        Nogmaals bedankt alvast voor de (positieve) raad en reacties

                        Het 'idee' van de D5200 zal ik alvast maar begraven! Het voorstel voor de (betaalbare) D7000 lijkt mij alvast interessant! Zal mijn objectief Nikon 80-200 F2.8 meer tot zijn recht komen met dit toestel, of zal er weinig tot geen verschil zijn? Alle info of andere voorstellen blijven van harte welkom. Het is tenslotte toch geen 'kleine' investering als hobby.

                        Grts

                        p.s.: ter aanvulling: de body D5200 alleen was bij informeren in een Selexion winkel, evenals in Mediamarkt niet te verkrijgen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk NIKON toestel

                          Je Nikon 80-200 zal waarschijnlijk niet eens automatisch scherpstellen met een Nikon D5200 (wegens ontbreken scherpstelmotor in body). Er bestaat een AF-S versie van die lens, maar aangezien je het niet vermeldt ga ik ervan uit dat het een oudere versie is.

                          Ik zou trouwens #7 volgen: vervang de D70 door een D3100 of D5100, en hou de D300 (of upgrade ineens naar D600 - maar da's dan weer buiten budget?).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk NIKON toestel

                            Oorspronkelijk geplaatst door zeekonijn Bekijk bericht
                            Je Nikon 80-200 zal waarschijnlijk niet eens automatisch scherpstellen met een Nikon D5200 (wegens ontbreken scherpstelmotor in body). Er bestaat een AF-S versie van die lens, maar aangezien je het niet vermeldt ga ik ervan uit dat het een oudere versie is.

                            Ik zou trouwens #7 volgen: vervang de D70 door een D3100 of D5100, en hou de D300 (of upgrade ineens naar D600 - maar da's dan weer buiten budget?).
                            Heel belangrijk! 9 kansen op 10 is je 80-200 AF of AF-D, die gaat dsu niet automatisch scherpstellen op een goedkopere body zoals de D5200.

                            Comment

                            Working...
                            X