Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450D of 1100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 450D of 1100D

    ik twijfel momenteel of ik een canon 1100D of een 450D tweedehands zou kopen

    wat raden jullie me aan en adviseren jullie van prijs (beide tweedehands)

    welke lenzen koop ik hier best bij en eveneens tegen welke prijs?

    thx

  • #2
    Re: 450D of 1100D

    Zie

    Comparison of Canon EOS 450D (12.2MP) and Canon EOS Rebel T3 (12.2MP) on sensor size (26.68mm diagonals), pixel pitch, pixel density and more.



    Ik heb nog niet zoveel een 1100 in handen gekregen, maar het gaf me iets mindere indruk dan de xxxD reeks. Kan perceptie zijn. Alleen als video een must is dan zou ik de 1100 verkiezen. Voor de rest hebben ze dezelfde sensor, is de 450D waarschijnlijk iets goedkoper 2de hands, normaal ook een betere batterij, vermoedelijk ook betere flash en snellere continue opnames. In de "basics" is de 450D dus iets beter.

    Koop jezelf in 2de hands een Sigma 17-50 2.8 (moet te vinden zijn tussen de 250 en 300 euro), en je hebt een absolute topcombinatie. En, voor de alternatievelingen, met een stokoude - soms moeilijk te vinden - EF 28mm 2.8 is dit een schitterende combinatie om allround te fotograferen. Voor mezelf... mijn oude 400D met de 28mm in een neopreenhoes in de rugzak. Ideaal. Gaat overal mee.
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

    Comment


    • #3
      Re: 450D of 1100D

      Geen twijfel mogelijk voor mij. De 450D!
      De 1100D is echt geen goed toestel. Waarom canon dit toestel zo ontworpen heeft is mij een raadsel maar dat toestel is canon onwaardig. (nikon heeft er ook zo in zijn gamma zitten hoor zoals de D3000 met een keislechte ccd sensor)

      Wat de lens betreft is het grotendeels de vraag wat je precies wil gaan doen.
      Landschappen? Portetfotografie? Macro? Vogels?.... Elk domein heeft zijn specifieke lenzen.
      Wil je meer algemeen gaan dan kan je best starten met wat al is voorgesteld.

      Comment


      • #4
        Re: 450D of 1100D

        De Canon 1100D is zeker een goed toestel.
        Voor de prijs dat ze nu van de hand gaan moet je het zeker niet laten indien je twijfelt tussen een 450D tweedehands of deze.
        Voor 280 euro is deze van jou, weliswaar met een 18-55 III lens zonder IS. Dus met volle 2 jaar garantie.
        Ruisprestatie, DR, en kleurdiepte zijn zeer gelijkaardig met een 450D.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: 450D of 1100D

          450D was zeker een goed toestel maar reeds een aantal jaren oud. Enkel filmen is niet mogelijk maar voor de rest...
          Koop nooit het goedkoopste, koop nooit het duurste, maar wel iets tussenin. 1100D is het goedkoopste toestel en qua instellingen behoorlijk basic, dus zou ik twijfelen.
          Tweedehands is altijd een risico, maar evenzeer een kans om een goed toestel met een serieuze korting aan te kopen en het zo een tweede leven te geven.
          Waarom niet even de kat uit de boom kijken en gaan voor een 500D, 550D, zelfs 50D die tweedehands ook best te doen zijn.
          De belangrijkste investering is echter je objectief... is zelfs belangrijker is dan je body... Een toptoestel met een minder objectief is slechter dan een goed objectief met mindere body.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: 450D of 1100D

            500D, 550D, zelfs 50D die tweedehands ook best te doen zijn
            Voor €300 moet je een 50D kunnen vinden, in elk geval een stuk beter dan zowel de 450D als de 1100D

            Comment

            Working...
            X