Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede laptop voor fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede laptop voor fotobewerking

    Beste

    Ik ben van plan een laptop te kopen die veel zal gebruikt worden voor fotobewerking.

    ik denk aan de volgende laptops

    1. APPLE MD101FN/A MACBOOK PRO 13´

    Ram geheugen = 4096 mb
    HD = 500 gb
    processor = dual core i5 2.5 ghz
    grafische kaart = intel hd graphics 4000
    video geheugen 384 mb
    schermresolutie = 1280 x 800

    of de

    2. APPLE MD102FN/A MACBOOK PRO 13´

    Ram geheugen = 8192 mb
    HD = 750 gb
    processor = dual core i7 2.9 ghz
    grafische kaart = intel hd graphics 4000
    video geheugen 384 mb
    schermresolutie = 1280 x 800

    Welke is zeer geschikt om foto's te bewerken? waar er ook juiste kleurweergave is.

    Andere goede laptops hiervoor altijd welkom

    bedankt
    Last edited by svanma; 8 september 2013, 14:40.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Goede laptop voor fotobewerking

    Wss komt dit omdat ik gisteren/vandaag naar Q-Base ben geweest (als fotograaf) en dat ik daarom lui ben maar...

    Gezien het feit dat er maar 1 cijfer verschil is tussen beide laptops is het dan misschien teveel gevraagd om de verschillen tussen beide er meteen even bij te vermelden? Kan toch niet zo heel veel verschil in zitten of wel? Ik ben toch echt niet van plan om dat eerst eens te gaan uitzoeken en dan je vraag te beantwoorden. Help ons met wat meer info en wij helpen jou!

    Comment


    • #3
      Re: Goede laptop voor fotobewerking

      voila zoals gevraagd

      andere goede laptops hiervoor is ook altijd welkom

      groeten

      Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
      Wss komt dit omdat ik gisteren/vandaag naar Q-Base ben geweest (als fotograaf) en dat ik daarom lui ben maar...

      Gezien het feit dat er maar 1 cijfer verschil is tussen beide laptops is het dan misschien teveel gevraagd om de verschillen tussen beide er meteen even bij te vermelden? Kan toch niet zo heel veel verschil in zitten of wel? Ik ben toch echt niet van plan om dat eerst eens te gaan uitzoeken en dan je vraag te beantwoorden. Help ons met wat meer info en wij helpen jou!
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Goede laptop voor fotobewerking

        Scherm is bij deze laptops hetzelfde, dus kleurenweergave is identiek. De tweede is wat sneller, heeft een grotere harde schijf en meer ramgeheugen. Dat extra ramgeheugen is bij photoshop met zware bestanden soms wel handig, maar volgens mij zijn de verschillen tussen de twee laptops veel kleiner dan het prijsverschil.
        De nog duurdere 13 inch retina macbook pro heeft dan weer wel een veel scherper scherm.

        Comment


        • #5
          Re: Goede laptop voor fotobewerking

          Resolutie is echt wel laag voor fotobewerking.
          Ook zou ik zeker een SSD nemen ipv een HDD, dit maakt een enorm verschil voor importeren en exporteren van materiaal en start alles sneller op.
          Minstens gaan voor 8gb ram en een i7.
          Ik heb vaak gewerkt met de 15 inch Retina's, deze zijn een stuk sneller dan de 13 inch'en dat je hier toont.

          Ik ben zelf volledig overgegaan naar Win8. Als laptop gebruik ik een Dell xps 12 (met i7, 8gb ram en een 256gb ssd), maar vooral het scherm is magisch. 100%rgb en amper verschil na callibratie (dus al in-factory gecallibreerd). Voordeel is ook dat je ineens een tablet en laptop in 1 hebt, voor surfen gebruik ik hem steeds als tablet en voor fotobewerking schakel ik dan over op de touchpad en toetsenbord (welke bij de beste touchpads is dat ik ooit al heb gebruikt). Batterij gaat ook makkelijk 8 uur mee met een combinatie van fotobewerking en surfen.

          Comment


          • #6
            Re: Goede laptop voor fotobewerking

            Je hebt graag een 13" scherm blijkbaar, dan zou ik de vaio duo 13 of vaio pro 13 aanraden. Hebben een 1920x1080 ips triluminos scherm, wat wil zeggen dat je 95% sRGB en 72% adobeRGB kleurweergave hebt, wat heel goed is. De duo 13 is ook te gebruiken als tablet, de pro is een klassieke laptop. Beide hebben een haswell processor. filmpje

            Wil je groter, dan een 14"of 15" vaio fit multi-flip, hebben ook een 1920x1080 scherm en haswell, alleen ben ik niet zeker of het ook een triluminos scherm is, waardoor je iets minder kleurbereik zou hebben.
            Last edited by alex606; 9 september 2013, 17:20.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Goede laptop voor fotobewerking

              Nog eventjes wachten op de nieuwe macbook pro's

              Comment


              • #8
                Re: Goede laptop voor fotobewerking

                Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                Nog eventjes wachten op de nieuwe macbook pro's
                zo kan je altijd blijven wachten op iets nieuw
                na de nieuwe apple's komen er nieuwe dell's uit en sony's enzo

                Comment


                • #9
                  Re: Goede laptop voor fotobewerking

                  Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                  zo kan je altijd blijven wachten op iets nieuw
                  na de nieuwe apple's komen er nieuwe dell's uit en sony's enzo
                  In het geval van Apple is dat wel iets anders. Als je weet dat er in oktober een refresh komt met nieuwe laptops aan dezelfde prijs als de oude, en de oude meteen een stuk in prijs zakken is dat niet zo dom om even te wachten.

                  Bij andere producenten zoals Dell en Sony zakt de prijs gradueel na verloop van tijd. Bij introductie van een nieuw model blijven de prijzen van de vorige modellen nog quasi gelijk en is de nieuwe laptop weer duurder. groot verschil bij Apple.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede laptop voor fotobewerking

                    Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                    In het geval van Apple is dat wel iets anders. Als je weet dat er in oktober een refresh komt met nieuwe laptops aan dezelfde prijs als de oude, en de oude meteen een stuk in prijs zakken is dat niet zo dom om even te wachten.

                    Bij andere producenten zoals Dell en Sony zakt de prijs gradueel na verloop van tijd. Bij introductie van een nieuw model blijven de prijzen van de vorige modellen nog quasi gelijk en is de nieuwe laptop weer duurder. groot verschil bij Apple.
                    Ik denk dat je niet goed op de hoogte bent...
                    90% van de nieuwe upgrades van oude pc-modellen kosten evenveel als de oude, maar hebben betere prestaties.
                    De vorige versie van de Dell xps 12 kostte 1600 euro met vorige gen i7 en 8gb ram, de nieuwe kost 1400 euro maar heeft 60% betere prestaties (kan er zelfs perfect games op spelen zoals arma en battlefield).

                    Comment

                    Working...
                    X