Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

80-200 aangeschaft. Nu hulp met T.C.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 80-200 aangeschaft. Nu hulp met T.C.

    Hallo,

    Bedankt allemaal voor de reacties op de lens. I zat te twijfelen tussen een Sigma 70-200 en de Nikon 80-200 f2.8. De Nikon is het geworden. Voelt zeer goed aan. (incl de UV lens van Nikon) Nu ben ik mij aan het verdiepen in een T.C 2.0. Ik twijfel tussen de Kenko Pro 300 2x en de Tamron SP AF 2x.

    Zit hier nu veel kwaliteits verschil in ? Qua opnames heb ik begrepen dat het niet veel uit maakt (lees prima opnames i.c.m. 80-200)

    O,ja de prijzen liggen dicht bij elkaar. De kenko voor 209 en de Tamron voor 175 euro.

    Groet,
    Marco

    Nikon D70 | Nikkor AF-S DX 18-70 | Nikkor AF-S 70-300 G | Sigma 105 DG 2.8 macro | Nikon SB600

  • #2
    Hoi Marco,
    Ik zou in dat geval voor de kenko pro gaan voor het geval je ooit nog een AFS 300 krijgt of zo.
    Tevens zou ik voor een 1.4 gaan omdat een 2x teveel kwaliteitsverlies heeft.
    Veel plezier met je nikon....
    Edwin
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Originally posted by smartpics
      Hoi Marco,
      Ik zou in dat geval voor de kenko pro gaan voor het geval je ooit nog een AFS 300 krijgt of zo.
      Tevens zou ik voor een 1.4 gaan omdat een 2x teveel kwaliteitsverlies heeft.
      Veel plezier met je nikon....
      Edwin
      De Kenko Pro werkt NIET op de Nikkor 300mm AFS!!(wel op de 300mm AF)Heb de kenko om die reden onlangs verkocht en ga me een Nikon converter aanschaffen.Informeer je echt goed vooraleer je een converter aankoopt.
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Lees dit eens:
        http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=49319
        Wel met de 70-200 VR en de nikon TC 2

        Comment


        • #5
          Ik ben ook in bezit van een 80-200mm Ed van Nikon en ik dacht dat je die convertors hier niet mee kon gebruiken dat je minstens een S of VR lens moest hebben , klopt dat?
          NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

          Comment


          • #6
            Hallo,

            De Kenko werkt prima op de 80-200 AF-D
            Lees deze review maar.

            http://www.photographyreview.com/pscLenses/35mm,Converters/Kenko,Teleplus,Pro,300,2x,converter/PRD_85103_3132crx.aspx

            Ook de 2.x is men zeer over de spreken. Maar dan wel op een goede lichtsterke lens.

            Was alleen op zoek naar BD vrienden die er ervaring mee hadden qua kwaliteit.

            Bij Corné kwam ik trouwens niets tegen.

            Groet,
            Marco
            Nikon D70 | Nikkor AF-S DX 18-70 | Nikkor AF-S 70-300 G | Sigma 105 DG 2.8 macro | Nikon SB600

            Comment


            • #7
              Originally posted by Marcomantel
              Bij Corné kwam ik trouwens niets tegen.
              Stuur hem eens een mailtje, als ze niet op zijn site staan, wil het niet zeggen dat hij ze jou niet kan bezorgen...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Ik dacht dat de Kenko 300 serie en de Tamron SP AF serie eigenlijk identieke producten zijn. De Tamron zou een her-gelabelde Kenko zijn.
                Of niet?
                mvg
                Jos
                Originally posted by Marcomantel
                Hallo,

                Bedankt allemaal voor de reacties op de lens. I zat te twijfelen tussen een Sigma 70-200 en de Nikon 80-200 f2.8. De Nikon is het geworden. Voelt zeer goed aan. (incl de UV lens van Nikon) Nu ben ik mij aan het verdiepen in een T.C 2.0. Ik twijfel tussen de Kenko Pro 300 2x en de Tamron SP AF 2x.

                Zit hier nu veel kwaliteits verschil in ? Qua opnames heb ik begrepen dat het niet veel uit maakt (lees prima opnames i.c.m. 80-200)

                O,ja de prijzen liggen dicht bij elkaar. De kenko voor 209 en de Tamron voor 175 euro.

                Groet,
                Marco


                http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Igoforit
                  Ik dacht dat de Kenko 300 serie en de Tamron SP AF serie eigenlijk identieke producten zijn.
                  Ik denk dat de Tamron identiek is aan de (goedkopere) Kenko Teleplus, niet de Pro300. De Tamron heeft in elk geval niet de drie pinnetjes (bij Canon EF) die de info van de converter meesturen naar de body.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment

                  Working...
                  X