Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A80 of Canon S1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A80 of Canon S1

    Beste,

    Ik ben op zoek naar een digitaal fototoestel. Mijn ogen zijn gevallen op de Canon A80 en Canon S1. Kan iemand mij wat advies geven wat ik mij best aanschaf. Heeft iemand meer ervaring met de S1?
    Zijn er nog andere merken die beter uit de testen komen?

    Thx

  • #2
    dit doet mij enorm groot plezier, wou deze avond ook een vraagje lanceren over een canon A 80
    ben al enkele dagen ijverig bezig met het zoeken naar een geschikt toestel
    ook in een winkel al eens gaan kijken , maar nergens geen toestelletje kunnen uittesten met batterijen
    ik ben in het bezit van een analoog toestel ixus II en het zoomen gebeurd daar met stappen
    nu is mijn vraag: gebeurd het zoomen bij een digitaal toestel van canon van het type ixus of powershot eveneens zo
    waarmee ik mij maar afvraag of het in en uitzoomen exact te regelen is
    met bovenvernoemde modellen
    graag reacties , ook negatieve zijn welkom
    mijn budget is niet te groot en een miskoop kan ik mij best besparen
    dank bij voorbaat
    ben tevreden jullie op het net gevonden te hebben

    Comment


    • #3
      Als je wil testen, kun je dat eens proberen in de Fnac: de meeste hebben een uitgebreid aanbod staan... Kopen ben je niet verplich van daar te doen, want met hun prijzen...

      Verder hebben bij mijn weten zowat alle consumers en prosumers een zoom die via knopkes gebruikt moet worden, en dat werkt altijd in stapjes... (er zijn uitzonderingen, maar dat zijn de duurdere prosumers...).

      En natuurlijk beiden welkom op BD
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Volgens mij is de S1 toch net iets meer . 10 x zoom is toch altijd leuk , hij heeft wel iets mider pixels . maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de S1

        kijk misschien eens naar de reviews op www.dpreview.com

        Sven
        http://www.dullaert.net

        Comment


        • #5
          Originally posted by zorro
          dit doet mij enorm groot plezier, wou deze avond ook een vraagje lanceren over een canon A 80
          ben al enkele dagen ijverig bezig met het zoeken naar een geschikt toestel
          ook in een winkel al eens gaan kijken , maar nergens geen toestelletje kunnen uittesten met batterijen
          ik ben in het bezit van een analoog toestel ixus II en het zoomen gebeurd daar met stappen
          nu is mijn vraag: gebeurd het zoomen bij een digitaal toestel van canon van het type ixus of powershot eveneens zo
          waarmee ik mij maar afvraag of het in en uitzoomen exact te regelen is
          met bovenvernoemde modellen
          graag reacties , ook negatieve zijn welkom
          mijn budget is niet te groot en een miskoop kan ik mij best besparen
          dank bij voorbaat
          ben tevreden jullie op het net gevonden te hebben
          ik ben sinds een paar maand in het bezit van de canon A80 en ben daar zeer tevreden over, genoeg inspraak in de instelmogelijkheden, autonomie van de batterijen is MEER dan behoorlijk (ik gebruik 2100nimh van GP) ; het zoomen zelf gebeurd niet in stappen (maar da's niet echt nodig ook, want da's gemakkelijk te regelen die zoom), digitaal inzoomen gebeurd dan wel in stappen. De filmpjes (als je daar belang aan hecht zijn ook van behoorlijke kwaliteit. En misschien nog het belangrijkste : het toestel is echt snel (daarmee wil ik zeggen dus het snel nemen van foto's na elkaar). Er zijn nog opties verkrijgbaar zoals breedhoeklens, telelens, onderwaterbehuizing alhoewel de prijzen daar wel redelijk gepeperd van zijn. Als enig minpunt kan ik misschien zeggen dat de polsband veel te groot is en dus van uw hand kan glijden (heb ik dus opgelost door er een knoop in te leggen)
          Bij een beperkt budget is dit echt een goede koop : deze stond of staat deze week nog in promo in de Carrefour aan 400€ aub.

          Tip : bij toestellen met grotere zoom zou ik er dus wel opletten dat het (optisch) zoomen in stappen kan gebeuren, want ik heb er zo in handen gehad en of het was te veel of te weinig en blijf je dus bezig. En dat er beeldstabilisatie opzit want ik zie daar anders nog niet direct een deftige foto uitkomen uit de de vrije hand.

          Comment


          • #6
            <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">
            dank je wel Guest 007 maar wat bedoel je met filmpjes ?
            je schrijft ook dat de lenzen duur zijn
            bedoel je daarmee de lenzen die er kunnen opgekleefd worden ?
            meer reakties zijn altijd welkom , ik zou zeggen aan alle bezitters van een powershot A 80 kruip eens in jullie pen !!!

            Comment


            • #7
              Ik ben in het bezit van een S1, een geweldig toestel zou ik zo zeggen.
              Het enige wat mij eventueel stoort is de snelle zoom.

              De stabilisator werkt goed en efficiënt.

              Peter

              Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

              http://www.peter-mia.be

              Comment


              • #8
                Wanneer je dit leest (en vooral de FAQ) is het besluit snel gemaakt : A80 zonder twijfel !!

                http://albert.achtung.com/cameras/A80/index.html

                Comment


                • #9
                  Originally posted by zorro
                  <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">
                  dank je wel Guest 007 maar wat bedoel je met filmpjes ?
                  je schrijft ook dat de lenzen duur zijn
                  bedoel je daarmee de lenzen die er kunnen opgekleefd worden ?
                  meer reakties zijn altijd welkom , ik zou zeggen aan alle bezitters van een powershot A 80 kruip eens in jullie pen !!!
                  Je kent met deze cam ook videofilmkes maken! En dat kan in een aantal gevallen tot leuke resultaten leiden!

                  Verder kun je inderdaad met extra lenzen werken (telelens om nog verder te kunnen zoomen, wideangle om nog meer op je foto te kunnen zetten, close-up lensjes om nog leukere macro's te maken enz.). Deze lenzen worden er niet opgekleefd, maar worden erop geschroefd (of op een convertor)...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pevsteen
                    Ik ben in het bezit van een S1, een geweldig toestel zou ik zo zeggen.
                    Het enige wat mij eventueel stoort is de snelle zoom.
                    Als je de zoomknop niet zo ver naar opzij duwt gaat het zoomen veel trager! (je kan dus eigenlijk met 2 snelheden zoomen; traag en ZEER snel)

                    Een tevreden S1 gebruiker.


                    greetz
                    My Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by CooMa
                      Originally posted by zorro
                      <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">
                      dank je wel Guest 007 maar wat bedoel je met filmpjes ?
                      je schrijft ook dat de lenzen duur zijn
                      bedoel je daarmee de lenzen die er kunnen opgekleefd worden ?
                      meer reakties zijn altijd welkom , ik zou zeggen aan alle bezitters van een powershot A 80 kruip eens in jullie pen !!!
                      Je kent met deze cam ook videofilmkes maken! En dat kan in een aantal gevallen tot leuke resultaten leiden!

                      Verder kun je inderdaad met extra lenzen werken (telelens om nog verder te kunnen zoomen, wideangle om nog meer op je foto te kunnen zetten, close-up lensjes om nog leukere macro's te maken enz.). Deze lenzen worden er niet opgekleefd, maar worden erop geschroefd (of op een convertor)...
                      hmm kleine correctie ivm dat opkleven Cokin heeft nu een nieuw systeem uitgebracht Magne Fix System => http://www.cokin.fr/ico12-AN-p0.html heeft iemand deze al gezien/gebruikt ?

                      Comment

                      Working...
                      X