Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

    Vandaag kwam mijn nieuw canon 6D binnen van foto konijnenberg. Wauw dacht ik. Haal hem uit de doos. Alles ziet er goed uit. Wanneer ik de batterij in stop .... NIETS. Ok misschien is de batterij leeg als hij vanuit de fabriek komt??? Dus laad ik hem op in de meegeleverde lader. Led lichtje blijft continue heel vlug rood flikkeren. Raar zou ik zeggen. Na 4 uur blijft dit lichtje nog altijd rood flikkeren. Niet normaal volgens mij. Stop die terug in mijn nieuwe 6D. Niets te zien op de indicator boven. Laat staan dat hij een foto zou kunnen nemen.
    Iemand dit al meegemaakt. (Verkeerde tekst bij titel, bedoel niet dat konijnenberg de oorzaak is)
    Last edited by preempascal; 11 september 2013, 20:57.

  • #2
    Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

    Is natuurlijk jammer, maar heeft toch niets met Konijnenberg te maken. Gaat gewoon om constructiefout.
    Gelukkig kocht je bij Konijn, zo kan je toestel en/of batterij morgen omruilen. Via online aankoop mag je weken wachten en alles terugsturen.
    Hopelijk is je probleem snel opgelost en veel succes met je nieuw toestel.
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

    Comment


    • #3
      Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

      Ik had gisteren (!) exact hetzelfde probleem met mijn nieuwe 6D.

      Ik heb de batterij uit de oplader gehaald, terug erin geplaatst en toen ging het laden wel normaal: de batterij was een 3-tal uur later volledig opgeladen en het groene lichtje brandde. Batterij in het toestel gestopt en geen enkel probleem meer mee gehad.

      Dit lijkt trouwens een vrij veel voorkomend probleem te zijn (zie deze discussie)
      iElkie concert photography

      Comment


      • #4
        Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

        Een nieuwe accu kan defect zijn, daar kan een verkoper niets aan doen.
        Je zal er wel een nieuwe voor in de plaats krijgen.

        Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt met de 1D MKIII (en dat is een véél duurdere accu).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

          Nog even een waarschuwing ter info .....

          De batterij zou , als deze in de camera blijft , reeds na een paar dagen leeg kunnen zijn .

          Hieronder een uitknipsel uit de PDF over de 6D GPS .

          Aangezien locatie)informatie, datum en tijd voortdurend worden
          vastgelegd, wordt er ook batterijvermogen verbruikt als de camera is
          uitgeschakeld. Daardoor kan het gebeuren dat de batterij al vrij leeg is
          wanneer de camera wordt ingeschakeld. Laad de batterij indien nodig op
          of zorg voor een volle reservebatterij (afzonderlijk verkrijgbaar).

          (blz G-16 uit de EOS 6D GPS handleiding)

          Eris blijkbaar meer te doen om die batterijen in de 6D . Jammer...
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #6
            Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
            Nog even een waarschuwing ter info .....

            De batterij zou , als deze in de camera blijft , reeds na een paar dagen leeg kunnen zijn .

            Hieronder een uitknipsel uit de PDF over de 6D GPS .

            Aangezien locatie)informatie, datum en tijd voortdurend worden
            vastgelegd, wordt er ook batterijvermogen verbruikt als de camera is
            uitgeschakeld.
            Daardoor kan het gebeuren dat de batterij al vrij leeg is
            wanneer de camera wordt ingeschakeld. Laad de batterij indien nodig op
            of zorg voor een volle reservebatterij (afzonderlijk verkrijgbaar).

            (blz G-16 uit de EOS 6D GPS handleiding)

            Eris blijkbaar meer te doen om die batterijen in de 6D . Jammer...
            Het stroom verbruik voor deze functie is verwaarloosbaar: hooguit na een half jaar ga je er iets van merken.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Het stroom verbruik voor deze functie is verwaarloosbaar: hooguit na een half jaar ga je er iets van merken.
              Sorry hoor ...

              Dit is een uitknipsel uit de handleiding !
              Normaal zou ik dat ook denken, maar blijkbaar .......
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

                Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Het stroom verbruik voor deze functie is verwaarloosbaar: hooguit na een half jaar ga je er iets van merken.
                Ik lees toch overal dat de accu van de 6D heel snel leeg is als de GPS functie ingeschakeld is, en dat blijft ook zo als de camera uitgeschakeld wordt (je moet die functie dus in de menu's uitschakelen als je die niet meer nodig hebt).
                Een half jaar zal de accu dan zeker niet meegaan met ingeschakelde GPS, de accu zal op een paar dagen leeg zijn, ook al heb je ondertussen geen enkele foto gemaakt.


                En als de accu echt helemaal leeg is, dan is het mogelijk dat de ingebouwde beveiliging van de accu verhindert dat je die terug kan laden.
                Eens de spanning gezakt is onder een bepaald niveau, dan kan je dat vergeten.
                Sinds er in die accu's ook een chip zit heb ik de indruk dat die ook wat last hebben van zelfontlading, dat was vroeger met bijvoorbeeld de BP511 niet het geval, met de LP-E6 (en de accu voor de 1DX) is dat wel zo.
                Als je zo'n accu leeg weg legt, dan is er dus een kans dat die na een bepaalde tijd te diep ontladen is door het (kleine) stroomverbruik van de ingebouwde chip.
                Dat kan ook de reden zijn waarom er tegenwoordig meer problemen zijn met nieuwe accu's.
                Die worden vooraf voor 20-30% geladen (dat was vroeger zo'n 75%), als de camera te lang ergens in voorraad heeft gelegen, dan kan de accu daardoor dus defect zijn op het ogenblik dat je de camera koopt.
                Last edited by Black B@ndit; 7 september 2013, 00:11.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik lees toch overal dat de accu van de 6D heel snel leeg is als de GPS functie ingeschakeld is, en dat blijft ook zo als de camera uitgeschakeld wordt (je moet die functie dus in de menu's uitschakelen als je die niet meer nodig hebt).
                  Een half jaar zal de accu dan zeker niet meegaan met ingeschakelde GPS, de accu zal op een paar dagen leeg zijn, ook al heb je ondertussen geen enkele foto gemaakt.
                  Dank u Bart
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

                    [QUOTE=Black B@ndit;3965681]Ik lees toch overal dat de accu van de 6D heel snel leeg is als de GPS functie ingeschakeld is, en dat blijft ook zo als de camera uitgeschakeld wordt (je moet die functie dus in de menu's uitschakelen als je die niet meer nodig hebt).
                    Een half jaar zal de accu dan zeker niet meegaan met ingeschakelde GPS, de accu zal op een paar dagen leeg zijn, ook al heb je ondertussen geen enkele foto gemaakt.[QUOTE]

                    Wat heeft het voor zin om de camera uit te schakelen terwijl de grootste stroomvreter in bedrijf blijft.
                    Uitschakelen in het menu en nooit meer inschakelen. Ik heb een separate GPS module (Nikon) die ik nog maar zelden gebruik: wanneer je die module aangesloten op de camera houdt dan slurpt hij in een paar uur de accu leeg ook als de camera uitgeschakeld is.
                    Nu begrijp ik waarom Nikon geen GPS in zijn camera's inbouwt.
                    Last edited by Eenbes; 7 september 2013, 09:12.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

                      Ik heb het ook al meegemaakt met mijn 6D.
                      Na 2 dagen was de batterij helemaal plat. Het is dan wel even verschieten. Je kan best, zoals hoger al aangehaald, de GPS-functie uitschakelen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

                        wat is het nut van zo,n GPS functie.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          wat is het nut van zo,n GPS functie.
                          grt,bouk.
                          De weg terugvinden misschien ..
                          Een beetje systeem Hans en Grietje ..
                          grts
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

                            Bij elke foto die je maakt staat de GPS info (coordinaten) dan mee in de EXIF. Kan je daarna op de pc zien waar je exact geweest bent.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              Bij elke foto die je maakt staat de GPS info (coordinaten) dan mee in de EXIF. Kan je daarna op de pc zien waar je exact geweest bent.
                              Meestal weet ik nog waar ik geweest ben ..
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment

                              Working...
                              X