Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron of SIGMA of toch de originele Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron of SIGMA of toch de originele Canon

    Kunnen jullie mij helpen ,

    Ik ben van plan me een Macro lens aan te schaffen , maar om zelfstandig een keuze heb ik toch een beetje schrik .

    Ik heb info ingewonnen over sigma lenzen en tamron lenzen .
    In de ene winkel zegt met dan SIGMA kwalitatief minder is dan Tamron , en dat De garantie van SIGMA te wensen overlaat .

    In dan weer een andere winkel in Sint Niklaas raadt men mij dan
    de Tamron lenzen af ?

    Wat is nu de waarheid ? Tamron of SIGMA , of ben ik toch beter af met de originele CANON lenzen ?

    bank bij voorbaat .

    Sven
    http://www.dullaert.net

  • #2
    simpel (imho)

    in de korte reeks : tamron 90
    in de lange reeks : tamron of sigma 180

    informeer eens bij corné van iperen ... denk dat die zeker zo goedkoop is dan 'een' andere winkel
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Ik stond enkele maanden geleden ook voor die keuze.
      Na veel zoekwerk heb ik de Sigma geschrapt, nagenoeg overal scoorde de Canon en de Tamron beter.
      Ik heb me uiteindelijk de Canon 100mm. gekocht, het prijsverschil tussen de Tamron 90mm en deze Canon is zo klein dat ik voor Canon gekozen heb.

      Optisch gezien denk ik dat deze twee enorm aan elkaar gewaagd zijn maar de Canon heeft USM en focust dus iets sneller.
      Er zijn diverse voordelen vind ik aan merkeigen lenzen, bij eventuele problemen kan de ene fabrikant de schuld niet naar de andere doorschuiven om er zich vanaf te maken, en bovendien heb je in de toekomst ook geen problemen met rechippen om te werken op nieuwere bodies en zo, wat toch ook extra kosten + moeite kan betekenen.

      Nog geen spijt gehad van mijn keuze, integendeel !

      Mark (300D)

      Comment


      • #4
        Sigma en Tamron ontlopen elkaar niet zoveel in kwaliteit. Ik denk dat het belangrijk is om eerst te bepalen welke focal length je wil gaan gebruiken. Als je dat weet wordt het al wat makkelijker kiezen.
        Als je veel dynamische objecten wil gaan fotograferen is het prettig om een snelle autofocus te hebben. De Canon 100mm USM is dan ideaal. Voor statische objecten dichtbij is de Tamron 90mm ideaal.
        De Sigma 180mm is optisch erg goed, maar heeft een goede evenknie: de Tamron 180mm Di.

        Geloof niet vanzelfsprekend wat er tegen je gezegd wordt over kwaliteit van de verschillende merken. De vakhandel heeft er vaak belang bij om het ene merk groter te maken tov een ander merk. Mijn ervaring is dat alle 3 de merken een "goede" service hebben.
        Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

        Comment

        Working...
        X