Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies absolute beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies absolute beginner

    ik ben op zoek naar advies voor een absolute beginner. ik heb nu een canon ixus 200 hs en wil een eerste spiegelreflex aankopen omdat ik een cursus fotografie gestart ben.

    mijn budget is redelijk beperkt omdat ik nog niet echt weet welke richting ik uit wil of hoe serieus deze hobby gaat worden.

    koop ik best een goedkoop tweedehands tot ik weet wat ik wil of koop ik een goedkoop nieuwe instapmodel (canon 1100d?) of zouden jullie me toch adviseren om meteen wat meer uit te geven aan een goed toestel en zo ja, welk?

    ook van lenzen en objectieven weet ik nog niets, dus ook daar is alles van advies welkom.

    welke sites raden jullie trouwens aan om te kopen ?
    Last edited by Jbx; 5 september 2013, 12:36.

  • #2
    Re: advies absolute beginner

    hoeveel wil je uitgeven ?
    canon of een sony

    Comment


    • #3
      Re: advies absolute beginner

      Oorspronkelijk geplaatst door Jbx Bekijk bericht
      ......

      koop ik best een goedkoop tweedehands tot ik weet wat ik wil.....
      heel goed idee.
      grt,bouk.
      PS:
      (koop ook meteen een toetsenbord, waar punten en comma,s op zitten.)
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: advies absolute beginner

        Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
        hoeveel wil je uitgeven ?
        hangt er dus vanaf of ik eerst goedkoop 2ehands toestel zou kopen, of meteen een nieuw.

        Comment


        • #5
          Re: advies absolute beginner

          Oorspronkelijk geplaatst door Jbx Bekijk bericht
          hangt er dus vanaf of ik eerst goedkoop 2ehands toestel zou kopen, of meteen een nieuw.
          OK.
          wat wil je besteden voor een nieuwe.
          en wat voor een tweede hands.
          er zijn nl DSLR toestellen die tweedehands nog meer kosten dan een nieuwe DSLR.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: advies absolute beginner

            ik dacht aan een 300-350 eur, met eventueel nog wat marge

            Comment


            • #7
              Re: advies absolute beginner

              Koop het goedkoopste tweedehands toestel dat je kan vinden en koop er een goede lens bij.
              (zeer goedkoop en echt de moeite zijn: Nikon D3100, D5000, D200, D80,...) Samen met een Tamron 17-50 2.8 kan je al goed beginnen om te weten als dit iets is voor u.
              Ik zou niet aanraden om een 18-55/105/135 te gebruiken, dit is meestal de eerste lens die in de vuilbak vliegt en zet totaal niet aan tot creatief omspringen met fotografie.

              Comment


              • #8
                Re: advies absolute beginner

                wat vinden jullie een correcte prijs voor dit ?

                Canon EOS 450D, met zoom 18-55 mm, en UV-lens, batterij, lader, 4500 opnames

                is 230 eur een correcte vraagprijs ?
                Last edited by Jbx; 5 september 2013, 13:33.

                Comment


                • #9
                  Re: advies absolute beginner

                  Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Koop het goedkoopste tweedehands toestel dat je kan vinden en koop er een goede lens bij.
                  (zeer goedkoop en echt de moeite zijn: Nikon D3100, D5000, D200, D80,...) Samen met een Tamron 17-50 2.8 kan je al goed beginnen om te weten als dit iets is voor u.
                  Ik zou niet aanraden om een 18-55/105/135 te gebruiken, dit is meestal de eerste lens die in de vuilbak vliegt en zet totaal niet aan tot creatief omspringen met fotografie.
                  ik volg
                  canon of een sony

                  Comment


                  • #10
                    Re: advies absolute beginner

                    Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                    ik volg
                    ok , ik volg gedeeltelijk , maar heeft Canon geen goede tweedehandse toestellen ?
                    Jbx heeft het over Canon waarmee hij of zij begonnen is en op de vraag of
                    de EOS 450D een correcte prijs draagt word er geen woord gerept ...
                    Maak er alstublieft weer geen Canon Nikon spelletje van ...

                    Jbx , er zijn geen slechte toestellen ... onthou dit goed en hou het in je achterhoofd ...

                    Het enige wat mij er destijds toe aanzet heeft om voor Canon te gaan was eenvoudig weg de
                    (voor mij dan toch , ik ben voorzichtig) eenvoudige menustructuur waar ik onmiddellijk
                    mijn weg in gevonden had ...

                    De EOS450D met 18-55 is geen slecht toestel geweest , maar voor zijn leeftijd wel wat aan de dure kant.
                    Het is precies dat men denkt dat de toestellen hun waarde behouden .. niets is minder waar ...
                    Maar ja , als 't verkocht geraakt .... Wie nie waagt , wie nie wint hé ..
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • #11
                      Re: advies absolute beginner

                      bedankt Peter

                      welke tweedehands canon zou jij dan aanraden en tegen welke prijs ongeveer?

                      Comment


                      • #12
                        Re: advies absolute beginner

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        heel goed idee.
                        grt,bouk.
                        PS:
                        (koop ook meteen een toetsenbord, waar punten en comma,s op zitten.)
                        als je dan toch de puntjes op de i wil zetten: het zijn comma's geen comma,s

                        Comment


                        • #13
                          Re: advies absolute beginner

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jbx Bekijk bericht
                          bedankt Peter

                          welke tweedehands canon zou jij dan aanraden en tegen welke prijs ongeveer?
                          Je kan tegenwoordig een 50D kopen voor minder dan 400€ (body).
                          Dus alle mindere modellen zouden voor mij deze prijs niet mogen overtreffen, zelfs met een (kit)lens er bij ..
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #14
                            Re: advies absolute beginner

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            ok , ik volg gedeeltelijk , maar heeft Canon geen goede tweedehandse toestellen ?
                            Jbx heeft het over Canon waarmee hij of zij begonnen is en op de vraag of
                            de EOS 450D een correcte prijs draagt word er geen woord gerept ...
                            Maak er alstublieft weer geen Canon Nikon spelletje van ...

                            Jbx , er zijn geen slechte toestellen ... onthou dit goed en hou het in je achterhoofd ...

                            Het enige wat mij er destijds toe aanzet heeft om voor Canon te gaan was eenvoudig weg de
                            (voor mij dan toch , ik ben voorzichtig) eenvoudige menustructuur waar ik onmiddellijk
                            mijn weg in gevonden had ...

                            De EOS450D met 18-55 is geen slecht toestel geweest , maar voor zijn leeftijd wel wat aan de dure kant.
                            Het is precies dat men denkt dat de toestellen hun waarde behouden .. niets is minder waar ...
                            Maar ja , als 't verkocht geraakt .... Wie nie waagt , wie nie wint hé ..
                            Ik heb weinig ervaring met de oudere toestellen van Canon, dus ik kan moeilijk een 7D/5D/60D enz aanraden als dat ver buiten het budget ligt van de TS.
                            Heeft dus niets te maken met Canon vs Nikon... (waarom raad jij eigelijk geen Nikon toestellen aan, maar wel een 50D?)
                            Voor die prijs heb je niet veel, maar een oudere pro-body heb je al voor die prijs. Dit is bijvoorbeeld een D200 dat meer dan 1200 euro kostte (zonder grip en batterijen): http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ip-463962.html
                            Qua body is deze namelijk de top van de top en qua sensor zit hij op gelijke hoogte met de 50D: http://www.dxomark.com/index.php/Cam...(brand2)/Nikon
                            Lijkt mij gewoon een goede deal... Ik heb zelf ook nog een D80 dat ik misschien verkoop voor 100€, maar een D200 is nog een stuk professioneler.

                            Comment


                            • #15
                              Re: advies absolute beginner

                              Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
                              als je dan toch de puntjes op de i wil zetten: het zijn comma's geen comma,s
                              En dan nu helemaal goed : komma's

                              Comment

                              Working...
                              X