Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

    Ik werk normaal uitsluitend met Lightroom maar wil me nu verdiepen in verder gaande bewerkingen.
    Heb net proefversie van Photoshop gehad maar op dit moment is het gebruik nog niet intensief genoeg om tot een aankoop over te gaan.
    Is er een deftig 'freeware' software waar je ook wat kan doen? Zoals bvb huid verzachten en oneffenheden wegwerken?

    ps: heb al zitten zoeken naar antwoorden hier maar niet gevonden.
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

    Kijk eens naar GIMP
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

      Ook in Lightroom zou je de huid kunnen verzachten, enz. Lokale aanpassingsborstel gebruiken en wat "negative clarity".
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

        1 oplossing
        is wel niet freeware, maar wel een perfecte vervanger van PS .

        Comment


        • #5
          Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

          Dank voor deze tip, beeldmaker! Ik wist niet dat versie 8 zo dichtbij was.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ook in Lightroom zou je de huid kunnen verzachten, enz. Lokale aanpassingsborstel gebruiken en wat "negative clarity".
            Dat weet ik maar vind de uitkomst niet deftig.
            EMBLEMATA.BE
            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

              kijk hier eens

              Comment


              • #8
                Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

                Wat met PhotoPlus?
                Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                Comment


                • #9
                  Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

                  Painshop pro van Corel?
                  daar kan je enorm veel mee voor een fractie wat je betaald voor psp en er zit een raw reader in

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

                    Als het alleen voor portretten is : http://www.portraitprofessional.com/ geen freeware maar betaalbaar, zelfs de duurdere "pro" versie. De voorbeelden op de site zijn wel wat extreem, maar het geeft aan wat je er mee kunt.
                    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                    Be careful who you shoot; they may shoot back

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

                      je hebt ook coral paint shop pro of zo iets ik heb daar mee begonnen en erg tevreden van en redelijk goedkoop denk 70euro en je hebt echt een goed programma

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouchke Bekijk bericht
                        je hebt ook coral paint shop pro of zo iets ik heb daar mee begonnen en erg tevreden van en redelijk goedkoop denk 70euro en je hebt echt een goed programma
                        Bedankt voor je bijdrage, maar dit programma (trouwens Corel, niet Coral) wordt twee posts hoger dan de jouwe door gert007 al aangereikt. Het is wel goed dat je vermeldt dat je er tevreden mee bent.
                        (tussen haakjes: Paintshop Pro bestaat, voor zover ik weet, niet voor Macintosh, dus Mac-gebruikers zoals ikzelf moeten naar andere progs kijken, bv Perfect Photo Suite 7 (en 8 komt eraan, ik heb al vooraf ingetekend).
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

                          Zoals reeds in de eerste reactie werd aangegeven als freeware GIMP. Zeker geen slecht programma en volledig gratis.
                          http://www.flickr.com/photos/kevin0

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

                            Probeer eens www.pixlr.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

                              Photshop elements; kost ongeveer 80 a 90€

                              Comment

                              Working...
                              X