Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gipfel - Statzerhaus (2117 m)


    35mm
    f/11
    iso100
    1/160




    Update: storende elementen verwijderd & omzetting z/w



    Groeten,
    Dave
    Last edited by 550Dave; 6 september 2013, 18:55.
    Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

  • #2
    Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

    Na 24u gepost en 94x bekeken te zijn, GEEN enkele reactie.. dat is straf!
    Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

    Comment


    • #3
      Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

      Nou ik zou in ieder geval al die kabels die het kruis recht houden wegnemen. En het stukje huis ook. uitlegplankje weg en dan de lucht extra bewerken.
      En dan zien wat het geeft.

      Comment


      • #4
        Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

        Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
        Nou ik zou in ieder geval al die kabels die het kruis recht houden wegnemen. En het stukje huis ook. uitlegplankje weg en dan de lucht extra bewerken.
        En dan zien wat het geeft.
        Dat is de waarheid de das omdoen. Die kruisen op de toppen moeten goed verankerd staan.

        @Dave : soms moet je wat geduld oefenen

        Misschien was het niet mogelijk, maar ik had gewacht tot de wolken enigzins weggetrokken waren.
        Gaf wss een heel ander zicht.
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

          Technisch gezien lijkt de foto me wel goed. Het onderwerp zegt mij niet zoveel. Hetgeen op de achtergrond zichtbaar is spreekt mij meer aan...
          Om de TS niet te ontmoedigen probeer ik dan wel eens om mijn bek in mijn pluimen te houden...

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

            Ok dan kabels laten, geeft ook wel iets aan het verhaal. Maak het eens zw en verdonker het geheel. Huisje (stukje van de kerk ?) zou ik toch weglaten.

            Comment


            • #7
              Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              Dat is de waarheid de das omdoen. Die kruisen op de toppen moeten goed verankerd staan.

              @Dave : soms moet je wat geduld oefenen

              Misschien was het niet mogelijk, maar ik had gewacht tot de wolken enigzins weggetrokken waren.
              Gaf wss een heel ander zicht.
              +1

              Geduld is een mooie deugd, daar heb ik geen tekort aan!

              Helaas kwam de bewolking opzetten.. Gr. Dave
              Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

              Comment


              • #8
                Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

                Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                Ok dan kabels laten, geeft ook wel iets aan het verhaal. Maak het eens zw en verdonker het geheel. Huisje (stukje van de kerk ?) zou ik toch weglaten.
                We zullen dat idee eens proberen uit te werken, benieuwd of het een meerwaarde gaat geven!
                Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                Comment


                • #9
                  Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

                  ik ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

                    Ik heb ook een grote voorkeur om de realiteit voor lief te nemen (tuien,
                    hoogspanningsmasten en dergelijke). De compositie bevalt mij wel en
                    als er is gesneden, dan lijkt het mij zorgvuldig te zijn gedaan (meest
                    linkse tui geheel zichtbaar). Wel laat het histogram toe om wat meer
                    licht te laten zien (wat ten goede komt aan de presentatie).
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Ik heb ook een grote voorkeur om de realiteit voor lief te nemen (tuien,
                      hoogspanningsmasten en dergelijke). De compositie bevalt mij wel en
                      als er is gesneden, dan lijkt het mij zorgvuldig te zijn gedaan (meest
                      linkse tui geheel zichtbaar). Wel laat het histogram toe om wat meer
                      licht te laten zien (wat ten goede komt aan de presentatie).
                      De kleine details zoals het 'zorgvuldig' bijsnijden geeft vaak toch een extra meerwaarde aan de foto.. toch wel mooi opgemerkt!
                      Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

                        Op voorstel van Loeky heb ik eens een poging ondernomen om enkele storende elementen te verwijderen.. moet jullie er wel even op wijze dat dit
                        de 1ste keer is dat ik zoiets probeer, ben namelijk nog een leek op het vlak van photoshop'en.. (CS4)

                        Elke vorm van kritiek of tips zijn dus van harte welkom!?

                        mvg,
                        Dave
                        Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

                          Voor zover ik het goed kan zien is je poging goed geslaagd. Waarvoor proficiat!
                          Maar... je weet hoe ik erover denk hé. De originele is de beste voor dan toch.
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

                            Laat je foto eens de werkelijkheid blijven tonen.
                            Kun je uw standpunt verleggen zodat de berghut niet meer in beeld komt dan zou ik zeggen doe dat.
                            Maar nu beginnen klooien aan die spankabels of het dak, neen hoor.
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gipfel - Statzerhaus (2117 m)

                              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              Laat je foto eens de werkelijkheid blijven tonen.
                              Kun je uw standpunt verleggen zodat de berghut niet meer in beeld komt dan zou ik zeggen doe dat.
                              Maar nu beginnen klooien aan die spankabels of het dak, neen hoor.
                              Die verankeringskabels horen nu eenmaal bij het geheel dus daar hoef ik al niet aan te 'klooien'..
                              Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                              Comment

                              Working...
                              X