Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandachtig luisterend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aandachtig luisterend

    Omdat het niet altijd beestjes moeten zijn. Wat vinden jullie van dit portretje?



    85mm - ISO 100 - 1/80 - f/2.2


    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: Aandachtig luisterend

    vind de bg te wild.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Aandachtig luisterend

      Ik vind het niet slecht gedaan Roeliee...
      Maar...Er heeft mij hier ooit eens ne wijze tiep diets gemaakt dat het niet zo flatterend is als de neus voorbij de kaaklijn komt en bijgevolg minder gesmaakt wordt in portretfotografie.
      Op die manier zit je daar natuurlijk ook met dat "rare" stukje oog dat nog komt piepen...
      Portretfotografie is dan weer onderworpen aan andere regels dan macro of beestjes. Als het je een troost mag wezen...ik ken ze ook niet allemaal die regeltjes.
      In dit geval had ik meneer niet in de lens laten kijken maar toch zijn hoofd wat meer richting camera draaien. Ik vermoed dat je jouw standpunt zo gekozen hebt wegens het invallend zonlicht en voorgaande had dan een oplossing kunnen zijn.
      Maar ook hier weer zullen er enorm veel verschillende smaken in zijn.

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: Aandachtig luisterend

        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Ik vind het niet slecht gedaan Roeliee...
        Maar...Er heeft mij hier ooit eens ne wijze tiep diets gemaakt dat het niet zo flatterend is als de neus voorbij de kaaklijn komt en bijgevolg minder gesmaakt wordt in portretfotografie.
        Op die manier zit je daar natuurlijk ook met dat "rare" stukje oog dat nog komt piepen...
        Portretfotografie is dan weer onderworpen aan andere regels dan macro of beestjes. Als het je een troost mag wezen...ik ken ze ook niet allemaal die regeltjes.
        In dit geval had ik meneer niet in de lens laten kijken maar toch zijn hoofd wat meer richting camera draaien. Ik vermoed dat je jouw standpunt zo gekozen hebt wegens het invallend zonlicht en voorgaande had dan een oplossing kunnen zijn.
        Maar ook hier weer zullen er enorm veel verschillende smaken in zijn.

        Groetjes
        Marc
        Ja...als je het zo bekijkt heb je inderdaad wel gelijk! Had het zo nog niet bekeken eigenlijk... Nu lijkt zijn neus inderdaad wel extreem groot wat niet zo heel flaterend is! Bedankt voor deze tip hoor Marc, zal hier zeker blijvend rekening mee houden! Leuk om op deze manier dingen bij te leren!

        Groetjes
        Roeliee
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

        Comment


        • #5
          Re: Aandachtig luisterend

          Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
          Ja...als je het zo bekijkt heb je inderdaad wel gelijk! Had het zo nog niet bekeken eigenlijk... Nu lijkt zijn neus inderdaad wel extreem groot wat niet zo heel flaterend is!
          nu weet ik wat ik zo 'raar' vond aan die foto.
          Zijn gezicht is precies ook wel heel rood
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Aandachtig luisterend

            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            nu weet ik wat ik zo 'raar' vond aan die foto.
            Zijn gezicht is precies ook wel heel rood
            Heb ik ook gezien. Nu, die dag was het wel extreem warm, zo'n 32 graden, en hij was niet echt luchtig gekleed (lange broek, hemd met lange mouwen,...)... Denk dat het gewoon rood is van de warmte

            Toch bedankt voor je reactie!


            Groetjes
            Roeliee
            Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

            Comment

            Working...
            X