Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over zeilbootjes en zeilboten...(+ up)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Over zeilbootjes en zeilboten...(+ up)


    Heb hier een paar dagen terug een topic zien voorbijkomen in de trend van: "omdat zij groot zijn en ik klein ben..."
    Hier is mijn versie van dit verhaal.






    1/2500s - F8 - iso400 - 500mm (Was op vogeljacht vandaar deze misschien rare gegevens)


    ***Update voor Mikje/JPR en Heylo***


    Vooral voor Bouk en misschien wel andere geïnteresseerden de naam v/h schip is "Wind Surf"
    en vaart voor de rederij Wind Star Cruises. LINK
    De foto is zuiver bedoeld als "LEUK" gezien het contrast in formaat tussen beide boten.
    Maar...aangezien je zulks niet alle dagen ziet passeren wou ik hem toch eens tonen.
    (Is archiefplaatje...)

    Bedankt om te kijken
    Marc
    Last edited by Brombeer; 4 september 2013, 07:06. Reden: update
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

    Ik vind dit zeker niet slecht, maar ik zou opteren voor een klein beetje water eraf te doen. .

    Comment


    • #3
      Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

      Hij is zeker niet slecht Marc! Ik vind hem zelfs heel mooi!

      Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

      Comment


      • #4
        Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

        Ik had de kleine liever voor of achter de grote gezien maar begrijp voor de rest je bedoeling van opname, zou het ook doen. Nog een prettige vaart !
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

          Toch een mooie foto, volg wel voor het afdoen van een stukje water.

          Grt,

          Jean-Pierre

          Comment


          • #6
            Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Ik had de kleine liever voor of achter de grote gezien maar begrijp voor de rest je bedoeling van opname, zou het ook doen. Nog een prettige vaart !
            +1
            Dezelfde mening als Raymond.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

              Ja hallo. da's pas klein en groot.
              Goed verhoudingen in beeld gebracht.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

              Comment


              • #8
                Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

                Marc, vind persoonlijk de opname iets te flets. Iets meer contrast doet het blijkbaar iets beter. Is dit een ( grote ) crop? Toch een mooie verhouding.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

                  Wat mij vooral opvalt is dat groot totaal wit schip. Haast een spookschip, die de strijd om de snelste voert met de kleine dappere.
                  Ook tof beeld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

                    Vriendelijke dank voor de reacties.
                    Uiteraard hebben Mikje en JPR gelijk wat betreft compo...Maar schreef dat deze archiefplaat zuiver bedoeld was als "leuk." Was gewoon als "fun" bedoeld in reactie op Perman zijn foto. Heb daardoor weinig tijd besteed er aan
                    Louis, het is inderdaad een crop (plus min 25%) om beide boten wat uit het center te halen. De gebruikte lens is er een met vast brandpunt en had bijgevolg niet veel keuze ter plaatse qua uitsnede. Is bovendien ook nog genomen met de "ruisbak" 7D...
                    Ook jij hebt gelijk qua contrasten.
                    Aangezien er zoveel mensen terechte opmerkingen maken vond ik dat het minste wat ik kon doen een up plaatsen was. Werd ook ontruist nu.
                    Dus onderaan stukje water af (oever ligt op 1/3e nu en contrast werd toegevoegd.)

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

                      Up toont veel frisser nu.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

                        Merci Louis...ben wat nonchalant geweest...

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Over zeilbootjes en zeilboten...

                          Een hele mooie up. Wat mij vooral opvalt is de goede doortekening in het wit overal.
                          Bij velen (bij mij misschien ook wel ) zou dit egaal wit zijn zonder die doortekening.
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Over zeilbootjes en zeilboten...(+ up)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                            ......

                            Vooral voor Bouk en misschien wel andere geïnteresseerden de naam v/h schip is "Wind Surf"
                            De foto is zuiver bedoeld als "LEUK" gezien het contrast in formaat tussen beide boten.
                            en das geslaagd hoor.
                            vind het trouwens en vreselijk lelijk schip.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Over zeilbootjes en zeilboten...(+ up)

                              Bedankt voor je mening Djivan...en je ziet inderdaad iedere golving in het plaatwerk (vooral aan de boeg)

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en das geslaagd hoor.
                              vind het trouwens en vreselijk lelijk schip.
                              grt,bouk.
                              Mie toe...en vind zelfs dat hij niet mooi op het water ligt...

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X