Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

    Ik stel hier volgend 'raar iets' vast. Ik gebruik een draadloze PC muis van Microsoft waarin twee oplaadbare AA batterijen zitten.
    Nu stel ik vast dat ik zowat om de week de batterijen moet vervangen en her opladen. Ik laad die niet onmiddellijk op maar wacht tot ik mijn ladertje kan vullen.
    Nu heb ik eens een paar weken de test gedaan, en wat blijkt : wanneer ik de batterijen moet vervangen wegens het niet meer naar behoren werken van de muis, stel ik vast dat één batterij nagenoeg nog vol is, terwijl de andere echt helemaal plat is. Wanneer ik nu beide batterijen in de oplader stop, krijg ik onmiddellijk een For (formatteren) gevolgd door een Err, en de batterij wil niet meer opladen. Ik moet ze dus weggooien.
    Ik heb hier in een ander topic reeds eens geplaatst dat ik regelmatig batterijen diende weg te gooie wegen die For en Err, maar nooit uitgezocht uit welk apparaat ze kwamen, tot het een beetje al te opvallend werd met die muis.
    Nu een (wellicht stomme) vraag : kan het zijn dat die muis batterijen kapot maakt ??????
    De draadloze Logitec muis die ik bij mijn laptop gebruik, heeft slechts één AA batt. en die gaat maaaaaaaanden mee.
    Groetjes

  • #2
    Re: PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

    Dat kan, oplaadbare batterijen TE diep ontladen kan je batterijen inderdaad kapot helpen.
    Maar ik vrees dat dan iets met die muis niet klopt.

    Comment


    • #3
      Re: PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

      Ik heb hetzelfde voorgehad met een Logitech muis (2 batterijen versie).

      Ik gebruikte hier GP batterijen in en die zijn nu ook allemaal gesneuveld, op 1 na. Waar het aanligt weet ik ook niet dadelijk. Ik gebruik daarom nu terug gewone batterijen in de muis en die gaan veel langer mee en zijn op het einde ook beide helemaal leeg, terwijl ik bij de oplaadbare batterijen dus ook altijd 1 had die helemaal leeg was en de andere nog voor een 3/4 geladen.


      Zou het kunnen liggen aan de constante zwakke belasting van die batterijen? Draadloze muizen hebben nu eenmaal geen on/off switch en staan altijd continu onder spanning. Waarom één batterij echter helemaal ontlaad terwijl de andere nog bijna niets van zijn spanning heeft verloren, weet ik ook niet te verklaren. Zeker omdat bij gewone batterijen beide helemaal leeg zijn op het einde.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

        Als je twee accu's in serie zet, en één van de twee heeft een veel lagere capaciteit, dan zal die zodra ze helemaal leeg is zelfs een negatieve spanning krijgen.
        De accu met de laagste capaciteit wordt elke keer veel te diep ontladen, daardoor zal de capaciteit nog sneller verminderen.

        Steek eerst eens 2 alkalinebatterijtjes in die muis, en kijk dan hoe lang die meegaan.
        Als die lang genoeg meegaan, dan is er iets mis met je accu's (te sterke zelfontlading, verschillende capaciteit, 1 van de 2 defect...).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

          Dat het aan mijn oplaadbare batterijen zou te wijten zijn betwijfel ik, want ik heb verschillende merken en het is bij elk merk (toch reeds drie keer) idem dito.
          Ik ga eerst maar eens proberen om er twee 'gewone' ttz. niet oplaadbare batterijen in te stoppen.
          Is het terug van dat, dan vliegt die muis zonder pardon in de vuilbak.
          Dan koop ik nog een Logitec 235 (type dat ik nu gebruik bij mijn laptop), die is wel wat kleiner, maar dan weet ik zeker dat ik maanden verder kan met één batterijtje.
          Ik hou jullie op de hoogte, maar nu eerst op vakantie .
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

            Hier ben ik zware fan van randapparatuur met een kabeltje : nooit geen problemen mee (tenminste als de knopjes blijvan werken). Heb onlangs 2 logitech'ers mogen wegsmijten van nauwelijks 2 jaar oud, waaronder een 1 redelijk duur ding (G500). Heb die nu vervangen door M500 (ook van Logitech dus). Hopelijk gaan die langer mee (niet dat het zo'n ramp zou zijn, want deze kosten maar 20 euro/stuk)
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

              Begin eens met nieuwe herlaadbare batterijen van het low selfdischarge type en van een goede kwaliteit. bvb Eneloop.
              Steek geladen batterijen erin en zie hoe lang ze meegaan. Vervolgens herlaad je de batterijen tijdig. Stel dat de batterijen 4 weken meegaan, herlaad ze dan om de 3 weken.
              Niet wachten tot ze leeg zijn want dan maak je ze kapot.

              Ik weet het ..... een muis is een kleine verbruiker en er worden al eens te vlug oude batterijen ingestoken die er nog ergens in de hoek lagen...... Verkeerd.

              Comment


              • #8
                Re: PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

                Vertel dan maar eens aan logitech dat ik graag nog opnieuw een trackball wil zoals de m570 maar MET draad - niet met pillen en andere rommel. Op eBay gaan die dingen voor fabuleuze bedragen van de hand - als je er een hebt met USB - je weet me wonen!

                Comment


                • #9
                  Re: PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

                  Ik werk al jaren zonder problemen met de logitech muis MX1100r waarin 1 Eneloop batterij. De muis geeft aan wanneer de batterij geladen moet worden.
                  Een volle batterij gaat circa 4 weken mee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC muis maakt oplaadbare batt. kapot ??

                    Ik heb er ééntje van Dell met 2 oplaadbare AAA's 800mA in (die van den Aldi van Black B@ndit).
                    Ik vergeet ze dikwijls af te zetten, maar de batterijen gaan al heel de zomer mee.

                    Eventjes te laden gezet.

                    Comment

                    Working...
                    X