Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend probleem!!! HELP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dringend probleem!!! HELP

    Hallo iedereen,

    Ik zit met een probleem en geraak er maar niet uit hoe dit juist op te lossen.
    Ik wil de familie van mijn vriendin een fotokader cadeau doen met een aantal foto's van een reisje.

    Ik heb mijn foto's bewerkt en ook gecropt. Dus van sommige foto's zijn er behoorlijke stukken af waardoor de standaard- fotoverhouding (10*15cm) niet meer klopt.

    Nu wil ik toch DE HELE FOTO zoals ik ze heb gecropt kunnen afdrukken zonder dat er nog extra stukken worden afgesneden om op 10*15 te kunnen drukken.
    Het maakt mij niet uit dat ik bij enkele foto's lege randen zal hebben. Maar dit lukt mij dus niet. Ik ben daarjuist bij kruidvat hier op de hoek nog eens gaan proberen. Maar de verhouding klopt echt niet. Bij de afdruk knipt de machine zelf nog bij zodat het 10*15 formaat klopt (en dit wil ik dus niet).


    Enig advies om dit te kunnen oplossen?

    groetjes,
    Bram

  • #2
    Re: Dringend probleem!!! HELP

    Met welk programma werk je? De (volgens mij) beste oplossing is uw canvas aanpassen naar 10 x 15 cm (1180 x 1770 pixels).
    D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

    Comment


    • #3
      Re: Dringend probleem!!! HELP

      Met het gratis programmatje irfanview kan je de hele foto gemakkelijk omzetten naar 10x15 zonder verlies. Je kan kiezen tussen pixels, cm of inches 'om de groote in te stellen)je kan ook zelf de DPI bepalen.

      Is ook nederlandstalig beschikbaar.

      Grt,

      Jean-Pierre
      Last edited by Guest22; 3 september 2013, 09:29. Reden: typt fout

      Comment

      Working...
      X