Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillende analoge pentax body's in goede werkende staat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Pentax ] Verschillende analoge pentax body's in goede werkende staat

    De laatste tijd heb ik verschillende PK mount toestellen aangekocht om even mee rond te spelen. Dit is uit de hand gelopen (hoe kan het ook anders:-))Een aantal body's heb ik dubbel, Daarbij doe ik volgende van de hand:

    Pentax Sfxn:

    In zeer goede staat, bijna nieuw staat. Werkt perfect, heb er onlangs nog een rolletje mee geschoten. Bediening van de camera is zeer intuitief met het 2 slider systeem. Zeer gemakkelijk te bedienen terwijl je door de viewfinder kijkt.
    Viewfinder is zuiver.

    Komt met het originele boekje en het originele garantiebewijs .

    Pentax program A:

    Toestel in goede staat, onlangs filmpje doorgedraaid om te zien of alles werkt. Dichtingen en spiegeldemper vervangen. Viewfinder is zuiver.
    Komt met een deurtje van een ME.

    Alle toestellen zijn klaar voor gebruik, de dop op het toestel wordt niet meegeleverd, maar voor transport voorzie ik masking tape op sof uit het toestel te houden.

    Pentax super A:

    Dit toestel kan gezien worden als de opvolger van de pentax super me. Tov de super me heeft dit toestel een DOF preview, sluitersnelheid leesbaar bovenop de camera en een P mode waardoor het diafragma door de camera gekozen kan worden als nodig.

    Dit is 1 van mijn favoriete toestellen naast de me super (heb er meerdere in collectie).
    Het toestel zelf is in goede staat maar vertoont zeer lichte slijtsporen op de hoeken van de body. Dichtingen op de deur en demper van de spiegel vervangen. Dit toestel was een tijdje mijn meest gebruikte body. Heb er een rolletje of 10 mee geschoten.

    Chinon Ce5 en power winder:

    Dit is hetzelfde toestel als de CE4-s, en is eigenlijk en pentax me super met extra opties.
    De viewfinder is op dezelfde manier opgebouwd als bij de MES, heeft een sluitersnelheid van max 1/2000. Heeft DOF preview, heeft een multi exposure optie, heeft een judas window (diafragma zichtbaar in de vf). Dit toestel werkt tevens met de A lenzen in aperture priority!

    De dichtingen in de deur zijn recentelijk vervangen alsook de spiegeldemper.

    Bijhorend heb ik een winder (moeilijk te vinden PW-535) voor het toestel met een aantal configuratie mogelijkheden: tijd dat de winder continu werkt, het aantal frames die genomen wordt en dan natuurlijk continu of single instelbaar.

    Interesse? Laat maar horen!

    link rechtstreeks naar dropbox toegevoegd!

    https://www.dropbox.com/sh/5oc4a2yk7f7jzca/TL-1sso1Iv











    Last edited by crabe919; 1 september 2013, 21:28.
Working...
X