Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser gebruiken

    Beste,
    Ik heb eens een vraagje,
    Als ik foto's maken in een kamer waar het donker is gaat mijn flitser een keer of 4 af eerdat hij de foto maakt,
    kan je dit aanpassen want dit is soms echt enorm vervelend, juist alsof dat ding flipt haha :P
    Ik weet het zal zo wel moeten om de belichting juist te krijgen maar is er geen trukje voor ofzo ?
    Want onderhand ga ik foto's maken van een feest van mijn vriendin maar wil niet dat iedereen naar mij kijkt
    als ik voor 1 foto de flits 4 keer achter elkaar moet laten gaan :P Juist een discolamp haha

    Heb de canon 700D

  • #2
    Re: Flitser gebruiken

    Bedoel je een externe flits of de ingebouwde ? En gebruik je een automatisch programma ? Best altijd Tv of Av gebruiken.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Flitser gebruiken

      De flitser speelt de rol van AF-assist light. Is dus normaal dat hij in het donker een paar keer flitst vooraleer de foto genomen wordt.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Flitser gebruiken

        Rode ogen stand misschien?
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Flitser gebruiken

          Internte flitser, ik gebruik de AV stand.

          Comment


          • #6
            Re: Flitser gebruiken

            Internte flitser, ik gebruik de AV stand.

            Comment


            • #7
              Re: Flitser gebruiken

              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Rode ogen stand misschien?
              Helpt niet had dit ook al ergens gelezen maar mij helpt het niet

              Comment


              • #8
                Re: Flitser gebruiken

                Bij mijn weten kan je dat niet uitschakelen, omdat de interne flits gebruikt wordt door de camera zodat hij zijn lichtmeting kan doen. Dit wil zeggen dat de omgeving waar je je foto's wil maken standaard te donker is voor je camera.
                Als er een externe flitser opstaat gebruikt de camera de IR leds en rode crosshairs van deze externe flitser als "hulp"belichting om zijn metingen te doen, en heb je geen pre-flitsen.

                Bij mijn weten twee mogelijke oplossingen:

                -Flitser niet uitklappen, en iso omhoog zodat je nog een deftige sluitertijd hebt is een oplossing.
                Je zal dan wel bijna doorlopend aanpassingen moeten maken aan iso en sluitertijd (iso op automatisch kan ook natuurlijk, maar dan loopt je het risico dat je foto's hebt met veel kleurruis)

                -Op manueel overschakelen en je iso zo hoog mogelijk zonder dat er teveel ruis op de foto's te zien is, en op RAW fotograferen. Dan heb je wel nabewerking nodig.
                Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                Comment


                • #9
                  Re: Flitser gebruiken

                  Als er te weinig licht is, dan wordt bij die camera de interne flitser inderdaad gebruikt als belichting voor de scherpstelling.
                  Bij de 700D kan je die functie uitschakelen in de menu's (persoonlijke voorkeuze 4).
                  Maar dan is het wel mogelijk dat de camera niet meer scherpstelt als het te donker is.
                  Als je een externe flitser gebruikt met een AF-hulplicht, dan kan je dat gebruiken om scherp te stellen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitser gebruiken

                    Als ik hem op uitschakelen zet is het idd dat de foto niet scherp is maar als ik het op:
                    Alleen IR af-hulplicht zet helpt dit perfect!!
                    DANKU !!!

                    Comment

                    Working...
                    X