Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De laatste newborn van deze zomer...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De laatste newborn van deze zomer...


    Maar het was een supertoffe zomer, veel geleerd...
    Deze pose wilde ik al zolang en kan waardig mijn zomervakantie afsluiten.

    Bedankt om te kijken...

    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: De laatste newborn van deze zomer...

    Super
    De expressie maakt duidelijk hoe zwaar het leven is voor een baby

    Comment


    • #3
      Re: De laatste newborn van deze zomer...

      In het algemeen héb ik het niet voor heel die newborn rage. Het is wel hip maar komaan zeg: een boreling in deze houding ? Dat is niet natuurlijk en heeft iets wrangs. We zetten de wereld naar onze hand, alles is maakbaar.
      Een boreling is erg kwetsbaar, kan bijna niets en is volledig afhankelijk, maak er dan geen manipuleerbare pop van.

      Mutskes en frullen, dekentjes, lintjes: 'props' zoals dat heet in deze hype...neen zeg ik vind dat allemaal wat morbide. Wat is er mis met een mooie foto van een pasgeborene zoals die is? Speel met licht en compositie maar speel niet met wezentjes die net komen kijken op deze planeet, het is er al gek genoeg.

      Jill.tje, je maakt soms mooie platen. Dit is dan ook geen aanval op jou persoonlijk maar mijn mening in het algemeen ivm de hype rond 'newborn' (want het moet english zijn..)

      Wat deze plaat zelf betreft vind ik de handen en voeten uit proportie.

      Comment


      • #4
        Re: De laatste newborn van deze zomer...

        Ik begrijp je mening wel, maar ik kan je zeggen dat er (ik allesinds) heel repectvol met deze wezentjes wordt omgegaan hoor.
        Als de baby iets echt ongemakkelijk vindt, wordt die pose niet gedaan, of wordt die muts niet opgezet.
        Niet elke baby wil dit dus. En dat wordt gerespecteerd.
        Dit is natuurlijk wel newbornfotografie, die houdingen kunnen nog met gemak aangenomen worden, hoe liggen ze in de baarmoeder?? Heel gekronkeld en ineengewrongen...
        Deze kerel was hier 6 dagen oud, dus geen probleem, dit doe je ook niet met een baby van 3 weken en meer. (Op uitzonderingen na.)
        Ja, wat is er mis met een foto zoals die is... Wij maken ons toch ook mooi voor een fotoshoot? Ik ben van mening dat een mooie (voor iedereen anders) setting heel belangrijk is.
        Een hype ja misschien ja... maar toch is de helft van de wereld er verliefd op...
        Ik denk dit toch een blijvende hype is hoor.


        Geef toe, aan zijn gezichtsuitdrukking te zien heeft hij niet echt last van deze pose he, en hij heeft welgetelt 45 seconden zo gelegen.

        Geen probleem met je mening hoor, absoluut niet. Ik weet dit geen persoonlijke aanval is. Wou alleen even mijn mening terugzeggen.
        Bedankt voor je reactie, wordt altijd gewaardeerd. Ook van Xafke.
        Last edited by jill.tje; 31 augustus 2013, 23:34.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: De laatste newborn van deze zomer...

          Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
          In het algemeen héb ik het niet voor heel die newborn rage. Het is wel hip maar komaan zeg: een boreling in deze houding ? Dat is niet natuurlijk en heeft iets wrangs. We zetten de wereld naar onze hand, alles is maakbaar.
          Een boreling is erg kwetsbaar, kan bijna niets en is volledig afhankelijk, maak er dan geen manipuleerbare pop van.

          Mutskes en frullen, dekentjes, lintjes: 'props' zoals dat heet in deze hype...neen zeg ik vind dat allemaal wat morbide. Wat is er mis met een mooie foto van een pasgeborene zoals die is? Speel met licht en compositie maar speel niet met wezentjes die net komen kijken op deze planeet, het is er al gek genoeg.

          Jill.tje, je maakt soms mooie platen. Dit is dan ook geen aanval op jou persoonlijk maar mijn mening in het algemeen ivm de hype rond 'newborn' (want het moet english zijn..)

          Wat deze plaat zelf betreft vind ik de handen en voeten uit proportie.
          Nogal een rake reactie. Maar twas ook wel de eerste gedachte die ik hier kreeg, zo van och wat een mooi porcelijnen beeldje....
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: De laatste newborn van deze zomer...

            vind hier de baby niet mooi op de foto gezet hoor.
            tis net een softenon baby.
            waarom zo,n beeld gecreëerd.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: De laatste newborn van deze zomer...

              Jilltje, Ik ga je een eerlijk antwoord geven en daar het SC is geen blad voor de mond houden.

              Ik apprecieer je opname zoals die is, het is jouw kijk en visie op dit soort opnames. Je hebt erover nagedacht , er tijd en moeite ingestoken en je opengesteld voor commentaar. En dat is
              Maar je kent mijn persoonlijke opinie , en die sluit heel nauw aan bij die van Vonkske met betrekking tot het onderwerp.
              Als ik verder kijk dan mijn gevoelens en smaak dan zie ik een opname die opvalt vanwege het feit dat die anders is dan andere, waarbij er moeite is gedaan en heel wat Post Processing is toegepast. Ik heb moeite met de PP, de DOF kijkt helemaal niet zoals het moet en is het waarschijnlijke resultaat van een wat al te hevige kwast. De achterrond heeft wel een soort bokeh maar met een verkeerde proportie. Verder zie ik rond het kindje heel wat artifacten en sporen van de bewerking. Met andere woorden, je stak er veel werk in maar het resultaat is niet wat het zou moeten zijn (Post Processing). Kijk eens naar het teentje rechts(grote teen) hoe ver die open staat. Vind je de kleur passend voor nieuw leven ? Grijs.....ik niet hoor, ik had graag een sprankel van leven gezien . Enfin, en dat draagt bij tot mijn kritiek op deze plaat los van het gegeven.
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

              Comment


              • #8
                Re: De laatste newborn van deze zomer...

                De DOF is door het Fgetal, ik heb dan alleen de bovenkant van het hoofdje uit de tweede foto genomen.
                Dat teentje staat werkelijk zo ver open...
                Ik zal beter moeten proberen, wat ik zelf nu wel merk bij dit kindje, is mss doordat het mutsje zo juist gepast is dat de verhoudingen niet lijken te kloppen.
                De volgende beter hoop ik.

                Bedankt om jullie commentaren die worden altijd gewaardeerd hoor. Zo leer ik bij he.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: De laatste newborn van deze zomer...

                  Newbornfotografie, je hebt voor- en tegenstanders. Ben zelf een voorstander, niet van alles, maar hou er wel van. (wie herineert zich nog het vaasje van Monica? Waren ook hele discussies rond). Newbornfotografie is heel hip en ouders zijn daar gewoon 'weg' van. Dit is trouwens 1 foto uit een reeks. Ik ben zeker dat Jill ook wel 'meer gewone' fotootjes geeft genomen.

                  Wat deze foto betreft. de nabewerking is niet helemaal propertjes, denk ik ook, en ik begrijp de opmerkingen van Flashplash. Mij valt vooral die donkere partijen ronde de knietjes/teentjes op, maar het zou ook gewoon het dekentje kunnen zijn. Nu, ik denk dat Jilleke zelf ook weet dat ze nog wat moet oefenen wat nabewerking betreft. Ze leerde pas een maand geleden wat lagen zijn, dus ik vind het wel niet slecht gedaan.
                  De foto zelf vind ik te rood, de huid. Ik heb je die opmerking al meer gegeven Jill. Je witbalans staat naar mijn gevoel niet goed, of je moet nog heel wat rood uit die huid halen.
                  De pose, er is niks mis met de proporties. Een baby heeft nu eenmaal een heel groot hoofd ivm de rest van het lijfje.
                  Had de baby geen broekje aangedaan denk ik.

                  Wat Jill betreft, wil ik ook nog even meegeven, ik heb haar van heel dichtbij gevolgd deze vakantie en ze is werkelijk met rasse schreden vooruit gegaan. Daarvoor alleen al verdient ze een dikke pluim!!
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: De laatste newborn van deze zomer...

                    Vooropgesteld, jill, newborn fotografie is niet hetgeen mij het meeste bekoord. Ik vind het gezicht en de handen wel een mooie uitstraling geven. Alleen de voetje komen wat onnatuurlijk over. Dat is meer omdat ik het niet kan op die manier zitten/ liggen. Al met al vind ik dit een van jouw leukere newborn foto's.
                    Website: cameraobschuura.nl
                    Twitter: @CameraObSchuura
                    FaceBook: Cameraobschuura

                    Comment

                    Working...
                    X