Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handig statief voor onderweg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handig statief voor onderweg

    Ik vertrek volgende week op reis en ik zou mijn hobby (fotografie) graag wat nieuw leven inblazen.
    Zelf heb ik een Nikon D7000, dewelke ik in een Lowepro Slingshot 202 AW heb steken.

    Ik overweeg om een statief te kopen (goede prijs/kwaliteit), maar ik zie voorlopig de bomen door het bos niet meer.
    Wat kan ik best aanschaffen, een monopod, een tripod, ...?
    Moet je bij zo'n statief nog een 'kop' kopen om uw toestel op vast te zetten of zit dit er (bij sommigen) al bij?

  • #2
    Re: Handig statief voor onderweg

    Oorspronkelijk geplaatst door Den Deze Bekijk bericht
    Ik vertrek volgende week op reis en ik zou mijn hobby (fotografie) graag wat nieuw leven inblazen.
    Zelf heb ik een Nikon D7000, dewelke ik in een Lowepro Slingshot 202 AW heb steken.

    Ik overweeg om een statief te kopen (goede prijs/kwaliteit), maar ik zie voorlopig de bomen door het bos niet meer.
    Wat kan ik best aanschaffen, een monopod, een tripod, ...?
    Moet je bij zo'n statief nog een 'kop' kopen om uw toestel op vast te zetten of zit dit er (bij sommigen) al bij?
    Zelf ben ik ook in het bezit van een D7000 en een 202 AW. Als statief heb ik een sherpa 600r. Qua statief voldoet die goed. Ook in combinatie met mijn 70-300 Tamron lens.
    ECHTER, in combinatie met de 202 is het niks. Statief is te zwaar en kan niet vast genoeg tegen de tas worden gezet. Lopend door de stad of een bos sla ik iedereen en alles wat rechts van mij passeert. Denk dus goed om het gewicht en de lengte van het ingevouwen statief. Puur gebaseerd op de rugtas zeg ik probeer een monopod.

    Er zullen zeer waarschijnlijk andere zijn die je op andere punten wijzen voor een statief, dit zijn mijn ervaringen.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

    Comment


    • #3
      Re: Handig statief voor onderweg

      Ik was een monopod ook aan het overwegen.
      Iets in de aard van een Manfrotto 680b?
      De Manfrotto 682B heeft dan weer wel 3 uitklapbare poten...

      Comment


      • #4
        Re: Handig statief voor onderweg

        Waarom zoek je niet onmiddellijk een statief en monopod in elkaar. Ik heb de culmann magnesit 525B. Ik raad wel aan om er een ander balfhoofd bij te kopen. De standaard is nl. max 6 kg maar in realiteit haalt hij zelfs geen 4,5 kg.

        Comment


        • #5
          Re: Handig statief voor onderweg

          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

          Comment

          Working...
          X