Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof in lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof in lens

    Hallo,

    Sedert een week de bezitter van een Nikon D70 met kit lens 18-70. Nu merk ik dat er een klein haartje aan de binnenzijde van de lens zit. Ik veronderstel dat ik terug naar de fotozaak moet en niet zelf daaraan kan sleutelen ?

    Groeten,

    Sim.
    natwork.be

  • #2
    Originally posted by simatix
    Hallo,

    Sedert een week de bezitter van een Nikon D70 met kit lens 18-70. Nu merk ik dat er een klein haartje aan de binnenzijde van de lens zit. Ik veronderstel dat ik terug naar de fotozaak moet en niet zelf daaraan kan sleutelen ?

    Groeten,

    Sim.
    Hallo Sim,

    Je kunt me een email zenden, dan krijg je per omgaande een uitvoerige instructie hoe je dat kunt reinigen.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Done !

      En bedankt !
      natwork.be

      Comment


      • #4
        Otto, ik vind het toch vreemd om op een forum een antwoord/oplossing enkel aan de vraagsteller te geven via email. Het zou hier geen forum zijn als vragen worden beantwoord met 'stuur me maar een mailtje'

        Misschien is je instructie iets te uitvoerig om in een topic te plakken, maar dan is een link naar bv een html-bestand (of pdf, desnoods een word-doc of txt-bestand) toch een optie.

        Comment


        • #5
          Hier kan ik Erik Mansvelders alleen maar gelijk in geven
          nu zijn wij ook benieuwd zene
          NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

          Comment


          • #6
            Spannend ... kan die oplossing ergens ter download geplaatst worden?

            greetz
            [Nikon D5100 & Nikon D70]
            [Yves en Liesbeths blog Resort]

            Comment


            • #7
              een en al oor...
              Groetjes,
              Bartolomoio

              Canon stuff, BD0258BE

              Comment


              • #8
                Zit hier ook in spanning op mijn refresh button te duwen
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  En het bleef stil aan de andere kant...
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Geduld jongens, Sim kan het antwoord ook zelf posten...
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Erik Mansvelders
                      Otto, ik vind het toch vreemd om op een forum een antwoord/oplossing enkel aan de vraagsteller te geven via email. Het zou hier geen forum zijn als vragen worden beantwoord met 'stuur me maar een mailtje'

                      Misschien is je instructie iets te uitvoerig om in een topic te plakken, maar dan is een link naar bv een html-bestand (of pdf, desnoods een word-doc of txt-bestand) toch een optie.
                      Het is een heel groot bestand met meerdere foto's en om te voorkomen dat men dat als reclame ziet, kan ik het naar je emailen en dan kun je het zelf bewerken en op het forum zetten.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Otto Knap
                        Originally posted by Erik Mansvelders
                        Otto, ik vind het toch vreemd om op een forum een antwoord/oplossing enkel aan de vraagsteller te geven via email. Het zou hier geen forum zijn als vragen worden beantwoord met 'stuur me maar een mailtje'

                        Misschien is je instructie iets te uitvoerig om in een topic te plakken, maar dan is een link naar bv een html-bestand (of pdf, desnoods een word-doc of txt-bestand) toch een optie.
                        Het is een heel groot bestand met meerdere foto's en om te voorkomen dat men dat als reclame ziet, kan ik het naar je emailen en dan kun je het zelf bewerken en op het forum zetten.
                        maak er gewoon een download link van ...

                        Of vraag aan Jaja (of iemand anders) dat hij het op de site onder tip & tricks zet?

                        [Nikon D5100 & Nikon D70]
                        [Yves en Liesbeths blog Resort]

                        Comment


                        • #13
                          Ik was ook benieuwd en heb ook een mailtje gestuurd om de oplossing te kennen, maar ik heb een mailtje terug gekregen met de uitleg hoe ik een sensor kan reinigen, maar niets over het reinigen van een lens hoor.
                          In elk geval, dit was de link die ik van hem gekregen heb.

                          http://www.dforum.de

                          vervolgens op "technik" klikken en dan op "sensor-clean"
                          De website is in het duits.

                          Op die site in elk geval niets te vinden over het reinigen van de binnenkant van een lens.
                          Canon EOS 300D
                          Canon EF-S 18-55mm 1:3,5-5,6
                          Canon 28-105mm 1:4-5,6 EF USM
                          Sigma 70-300/4-5,6 AF APO Macro Super II

                          Comment


                          • #14
                            Ofwel is simatix een superhandige Harry ofwel klopt er iets niet...in minder dan 10 minuten even een lensje open-en terug dichtschroeven om het te reinigen
                            Sterk !
                            Mark (300D)

                            Comment


                            • #15
                              Hoi !

                              Er klopt waarschijnlijk iets niet. Ik heb helemaal nog geen mail gekregen !

                              En ik wil gerust dat ergens online zetten...

                              Otto ?

                              Groeten,

                              Sim.
                              natwork.be

                              Comment

                              Working...
                              X