Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon kiezen?

    Kzit weer enorm aan het twijfelen. Had 2 jaar geleden een HP digicamera gekocht, en die wil ik nu graag vervangen.

    Kheb mij laten overtuigen dat ik echt wel een Canon wil. Ik ken iemand met een Powershot A70 en iemand met een Ixus 400 (deze heb ik zelf meermaals mogen gebruiken). Dus ik twijfel om er een te kopen binnen deze modellen, weliswaar de nieuwere.

    Ik twijfel tussen de Powershot A80, de Ixus 430 en de Ixus 500.

    Het eerste wat mij doet twijfelen tussen die Powershot en die Ixus zijn die batterijen. Denk dat je makkelijker batterijen kan vervangen bij een Powershot (4NiMh) dan die ene LiOn bij de Ixus. Maar die Ixus batterij gaat toch gewoon langer mee , of niet???

    Daarna een vraagje over de Ixus. Wat is het verschil tussen die 400 en die 430?? Ik heb de 400 nergens meer gezien, is de 430 dan gewoon licht aangepast om de 4 megapixel reeks nog snel te kunnen "melken"??

    Wat die 500 betreft, ik weet wel dat ik die hoge resolutie niet zal gebruiken, maar mss dat je voor deze investering ook weer niet moet gaan kijken op 50€.

    Wat zijn de gangbare prijzen?? Ik zag in Auchan (frankrijk) een Ixus 430 en een Powershot A80 aan 399€. Wel in promotie want in een of andere boetiek stonden ze 450 geprijsd. De Ixus 500 kostte 500€

    Graag jullie mening en advies


  • #2
    Beste,

    Morgen wordt hier Canon A80 geleverd, ik bestelde deze bij www.nomatica.nl dit is een Frans bedrijf met mooie lage prijzen..

    Tevreden Canonist

    Comment


    • #3
      De Powershot A80 is nu bij Carrefour te koop voor 399 euro. Dat is niet echt de laagste prijs, maar als je die ergens bestelt, en thuis laat leveren, dan komen er ook nog verzendkosten bij.

      De IXUS430 is het vernieuwde model van de 400. Het grootste verschil zou zijn dat er nu een direkt-print functie opzit, waarmee je direkt kunt printen op een (daarvoor uitgeruste) printer. Een groot voordeel vind ik dat niet, want een digitale foto kan je dikwijls nog verbeteren op je pc.

      En wat betreft de ukku's van een A80 (4xAA) en een lithium-ion van de 400-430; Als je goede oplaadbare akku's (meer dan 2000mAh) in een A80 steekt, dan kan je daarmee meer foto's maken dan met een lading van de IXUS-akku. Een IXUS is heel compact, en daarom zit er ook geen grote akku in.

      Het is natuurlijk ook een keuze tussen een compact en een super compact toestelletje. Met een A80 heb je wel veel meer mogelijkheden om zelf vanalles in te stellen, en het schermpje is draaibaar, wat soms ook wel handig kan zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Maar ik ben dus wel een beginneling he Ik zoek dus een toestel met een goeie Automatische instelling. Mss zijn er betere merken, maar ik wil echt een Canon

        Comment


        • #5
          De A80 heeft ook een goede automatische stand. Het is alleen een goed idee om een toestel te kiezen waar je manueel ook een en ander mee kunt instellen. Anders loop je snel tegen de beperkingen van het automatische aan en mag je weer op zoek naar een nieuwe cam...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">

            dit doet mij enorm groot plezier, wou deze avond ook een vraagje lanceren over een canon A 80
            ben al enkele dagen ijverig bezig met het zoeken naar een geschikt toestel
            ook in een winkel al eens gaan kijken , maar nergens geen toestelletje kunnen uittesten met batterijen
            ik ben in het bezit van een analoog toestel ixus II en het zoomen gebeurd daar met stappen
            nu is mijn vraag: gebeurd het zoomen bij een digitaal toestel van canon van het type ixus of powershot eveneens zo
            waarmee ik mij maar afvraag of het in en uitzoomen exact te regelen is
            met bovenvernoemde modellen
            graag reacties , ook negatieve zijn welkom
            mijn budget is niet te groot en een miskoop kan ik mij best besparen
            dank bij voorbaat
            ben tevreden jullie op het net gevonden te hebben

            Comment


            • #7
              een vriend van mij heeft een Ixus 430 en is daar heel tevreden over .

              Mvg.

              Sven
              http://www.dullaert.net

              Comment


              • #8
                hoi,
                heb vorige zaterdag een a75 gekocht en ben heel tevreden over de kwaliteit en het gebruiksgemak van de camera echt heel simpele bediening.
                De bijgelverde batterijen zijn wel geen oplaadbare. ik heb maar 244€ betaald bij
                www.topfoto-online.de

                groetjes,
                "h2o drink it don't drive it"

                Comment


                • #9
                  Nadat ik volgend artikel (en vooral de FAQ) gelezen had waren mijn twijfels over.
                  A80 zonder twijfel !!
                  http://albert.achtung.com/cameras/A80/index.html

                  Comment

                  Working...
                  X