Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal fototoestel voor op een zeilboot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitaal fototoestel voor op een zeilboot

    Iemand een idee welk toestel men best kan aanschaffen voor op een boot te gebruiken?
    Hij heeft wel al een digitaal toestel maar is bang om dat op een zeiltocht te gebruiken, en kans dat er water op terecht komt is reeel.
    spatwaterdicht heb ik gevonden op het net, PENTAX Optio 33WR.
    Maar zijn er toestellen op de markt die waterdicht zijn, ook als hij in het water moest vallen?
    Canon Powershot G3

  • #2
    Er zijn ook compacte toestellen waarvoor een waterdichte behuizing te koop is. Ik denk dat er voor een Canon A75 of A80 zoiets bestaat.

    Een spatwaterdicht toestel zal wel tegen een paar druppeltjes water kunnen, maar veel meer ook niet.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Sony heeft een toestel waarmee je tot 3 meter onder water foto's kan maken, dus zeker spatwaterdicht.

      Comment


      • #4
        De pentax, kan dit aan ... JIS 7 betekent dat de camera maximaal 30 minuten kan worden ondergedompeld in water tot maximaal 1 meter diep
        lijkt me vrij aardig, maar 'k heb er nog niet echt resultaten van gezien.... Ik denk niet dat er op het forum echte pentax liefhebbers zitten
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Optio 33WR is volledig waterdicht tot op 1m diepte en blijft drijven op het water.
          Voldoet dus volledig aan jouw wensen...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Onderwater behuizing kun je hier genoeg bekijken hoor bij www.sdcard.be De afhaalprijs van de Canon Marine PowerShot A80 **** is 598,- Euro daar kan je niet voor sukkelen hé
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

            Comment


            • #7
              Ik heb een onderwaterbehuizing gekocht voor de Nikon CP3100. Werkt
              perfect: waterdicht tot 30m, blijft drijven, het hele gevalletje wordt wel wat groter, en is iets stroever in bediening. US$ 120 voor betaald bij BH Photo.

              Er bestaan behuizingen voor bijna alle camera's en modellen: er bestaat bv. eentje voor de Oly E10 (US$ 1500!!!) en voor de Canon E10 (weet ik niet de prijs van). Ik zou momenteel een Canon A80 met de bijhorende behuizing van Canon.

              Kijk eens op volgende sites:
              Digital cameras, Photo accessories, Water sports, Digital camera housings, Camera housings , Digital camera accessories, Nikon, Coolpix housings, Nikon DSLR housing, Underwater lights, LED Lights, Canon housings, Canon digital cameras, Ikelite, Scuba diving, Underwater photography, Skin diving, Diving, Strobes, Flash, Digital flash, Water cameras, Dive mask


              Wetpixel is the premiere community website dedicated to underwater photography and videography



              Groeten, Kris.
              My work: VICTORIE.com

              Comment


              • #8
                Ik zou niet weten waarom jullie Laiko per sé een onderwaterbehuizing (die -veel- duurder is en omslachtiger in gebruik) willen opsolferen, als hij kan volstaan met een perfect waterdicht en schokvrij ding dat nog mooie foto's maakt ook.
                Tenzij hij gaat diepzeeduiken natuurlijk...
                Dus mijn keuze zou zijn Optio 33WR.
                Hier zijn foto's van iemand die dat camerake gebruikt heeft tijdens het snorkelen in de Rode Zee:
                http://www.pbase.com/sshum/red_sea_underwater
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Bedankt voor de tips, maar als het voor mij was ja dan ook den PENTAX Optio 33WR, maar het is voor een colega die al een digitaal toestel heeft, en wil er niet veel geld meer aan besteden.
                  Maar wat veel is voor de ene is niets voor de andere he
                  Canon Powershot G3

                  Comment


                  • #10
                    Als je collega al een digitale camera heeft, dan is er misschien voor dat toestel ook een waterdichte behuizing te koop.

                    En volgens de test die ik gevonden heb van die Pentax, is die wel waterdicht, maar niet geschikt om onder water te gebruiken. Dat is hetzelfde als een horloge waarop "water resist" staat, zonder aanduiding hoeveel meter die onder water kan verdragen. Die camera kan wel eventjes onder water gehouden worden, maar als die wat dieper komt, zal er door de waterdruk toch wel wat vocht binnendringen volgens mij.
                    Die persoon die daar in de rode zee onder water foto's gemaakt heeft met dat toestel heeft volgens mij geluk gehad dat er geen water ingekomen is.

                    Maar om mee te nemen op een zeiltocht, daarvoor zal het toestel wel prima geschikt zijn. Er is trouwens ook nog een Optio 43WR, maar die is waarschijnlijk nog wat duurder. Je collega wil er niet veel geld aan uitgeven, maar als zijn huidige toestel per ongeluk in het water komt dan zal dat ook niet lang heel blijven.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Wij gebruiken op het werk de Olympus MJU300 dagelijks aan boord. Spatwaterdicht en de mogelijkheid om een onderwaterhuis bij aan te schaffen.
                      Nu toch al een jaartje dag en nacht in gebruik in alle weersomstandigheden en nog geen problemen mee ondervonden.

                      Groetjes

                      Jean
                      35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Laiko
                        Bedankt voor de tips, maar als het voor mij was ja dan ook den PENTAX Optio 33WR, maar het is voor een colega die al een digitaal toestel heeft, en wil er niet veel geld meer aan besteden.
                        Maar wat veel is voor de ene is niets voor de andere he
                        Hoeveel is niet te veel dan?
                        Echt duur is de 33WR niet hoor: nog geen 300€, wat toch ongeveer de prijs is als je een degelijk toestel wilt...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment

                        Working...
                        X