Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnekappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnekappen

    Hallo iedereen,

    kan er mij iemand vertellen of ik een andere zonnekap kan opdraaien dan de gene die origineel mee geleverd wordt?

    Om het even in mijn situatie te schetsen...
    Momenteel gebruik ik een Canon EF 70-200mm f/2.8L USM met de bijhoorende zonnekap (ET-83II).
    Maar is het ook mogelijk om de zonnekap van de EF 70-200mm f/2.8L IS USM (ET-86) op te draaien?

    Of zijn deze echt zo danig verschillend gemaakt dat het niet lukt of af te raden is?
    Aangezien de diameter van de non-IS en de IS versie het zelfde zijn, lijkt me dit te moeten lukken, maar bevestiging maakt het allemaal iets gemakkelijker.

    Alvast bedankt !
    Last edited by Sonicje; 29 augustus 2013, 09:05.
    Canon 1D Mark III - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 24-70mm f/2.8 L USM - EF 50mm f/1.8 II - wat filters.

  • #2
    Re: Zonnekappen

    Zou moeten lukken als de diameter dezelfde is. Zonnekappen van lenzen de dezelfde brandpunten overbruggen hebben zonnekappen die weinig verschillen van grootte. Je kan natuurlijk geen zonnekap van een groothoek op een tele plaatsen, ook al zou de diameter dezelfde zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Zonnekappen

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Zou moeten lukken als de diameter dezelfde is. Zonnekappen van lenzen de dezelfde brandpunten overbruggen hebben zonnekappen die weinig verschillen van grootte. Je kan natuurlijk geen zonnekap van een groothoek op een tele plaatsen, ook al zou de diameter dezelfde zijn.
      Bedankt voor uw reactie
      Dat er limieten zijn was ik me bewust, zoals je zelf al zegt met het groothoek voorbeeld.
      Maar aangezien het enigste verschil op de betreffende 2 lenzen de "IS" functie is, leek het me wat raar als deze niet zouden passen.

      Normaal gezien weet ik het morgen exact, dan zou er een kap voor de IS versie moeten binnen komen hier en kan ik eens proberen deze op mijn non-IS versie te draaien.

      Uiteraard laat ik het resultaat hier weten.
      Canon 1D Mark III - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 24-70mm f/2.8 L USM - EF 50mm f/1.8 II - wat filters.

      Comment


      • #4
        Re: Zonnekappen

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Zou moeten lukken als de diameter dezelfde is. Zonnekappen van lenzen de dezelfde brandpunten overbruggen hebben zonnekappen die weinig verschillen van grootte. Je kan natuurlijk geen zonnekap van een groothoek op een tele plaatsen, ook al zou de diameter dezelfde zijn.
        't Is eerder omgekeerd, denk ik... geen zonnekap van een tele op een groothoek
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #5
          Re: Zonnekappen

          Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
          't Is eerder omgekeerd, denk ik... geen zonnekap van een tele op een groothoek
          Een lapsus, klopt inderdaad wat je zegt.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Zonnekappen

            Toch een beetje verbazend, maar helaas past de ET-87 niet op de non-IS versie.

            De diameter van de ET-87 versie is amper 1mm te groot en kan daardoor niet mooi aansluiten op de lens.

            Helaas, maar dan weten we dit ook al weer
            Canon 1D Mark III - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 24-70mm f/2.8 L USM - EF 50mm f/1.8 II - wat filters.

            Comment


            • #7
              Re: Zonnekappen

              Op ebay zijn goede zonnekappen te vinden voor een fractie van de prijs van een eigen-merk zonnekap.
              Kan je uit eigen ervaring vertellen dat die niet onderdoen voor de originele.

              Zie bijv. deze: link of deze: link
              2x Nikon D3 en wat glas :)

              Comment


              • #8
                Re: Zonnekappen

                Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
                Op ebay zijn goede zonnekappen te vinden voor een fractie van de prijs van een eigen-merk zonnekap.
                Kan je uit eigen ervaring vertellen dat die niet onderdoen voor de originele.

                Zie bijv. deze: link of deze: link
                Daar ben ik mij volledig van bewust
                Ik wou dan ook ééntje van JJC bestellen, maar in het wit.
                Maar helaas hadden ze de ET-83II niet binnen, maar de ET-87 wel, daarom de gok.
                Al en geluk kan ik het product gewoon gaan inruilen morgen zonder een euro te verliezen (de kappen zijn zonet toch nog binnen gekomen.)
                Canon 1D Mark III - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 24-70mm f/2.8 L USM - EF 50mm f/1.8 II - wat filters.

                Comment

                Working...
                X