Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 7D of sony alfha A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos 7D of sony alfha A77

    Beste, ik ben nieuw hier en ben van plan om een nieuw fototoestel aan te schaffen. Vroeger had ik een minolta 7000 en nu heb ik een power shot sx210 IS van canon. Maar nu zou ik toch terug een spiegelreflex willen. Nu zit ik te twijfelen tussen de Canon Eos 7D en de Sony alpha A77. Het is vooral de bedoeling van foto's te nemen van cabaret en toneel in schouwburgen enz. Dus in ruimtes met weinig licht en waar geen flits mag gebruikt worden. En ook zal er regelmatig foto's van atletiek en natuur (dieren) gemaakt worden. Hopelijk heb ik genoeg info gegeven om een goed antwoord te krijgen.

    Groetjes

  • #2
    Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

    Beide toestellen zijn aan mekaar gewaagd. Qua AF zijn ze beide heel goed (met een goede lens), ook snelheid van wegschrijven naar de buffer. Buffer is iets groter bij de 7D, ik geloof 24shots tov 16shots bij 8fps (raw). Hogere resolutie bij de A77 wat van pas komt bij de lagere iso waarden. Dynamisch bereik vd A77 is ook groter, wat je een grotere flexibiliteit geeft om de belichting wat op te trekken in de nabewerking. Live view is zowiezo beter en het sterke punt bij de A77. Qua ruis in raw is er een voordeel voor de 7D. In jpeg zijn ze aan mekaar gewaagd, iets hogere resolutie (scherpte) bij de A77 en betere ruisverwijdering in de (donkere) egale delen voor 7D.

    Ikzelf gebruik de A77 maar zou er geen probleem mee hebben mochten ze me een 7D in de plaats geven. Hoewel ik de evf ondertussen gewend ben geraakt en ik moeite zou hebben met een ovf, vooral omdat ik vaak manueel werk en graag zie in de zoeker hoe de belichting zit.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

      En niet onbelangrijk: als je vroeger een Minolta 7000 had, zul je misschien nog daarvan je lenzen hebben? Die kun je rechtstreeks op de A77 gebruiken. Bij je 7D zou je nog eens extra moeten investeren in glas.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        ... Dynamisch bereik vd A77 is ook groter, wat je een grotere flexibiliteit geeft om de belichting wat op te trekken in de nabewerking. ...

        ja .. +0,7EV tov van de 7D ... om van achterover te vallen

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

          11.7 versus 13.2. dat is een verschil van 1.5 stops volgens mij.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            11.7 versus 13.2. dat is een verschil van 1.5 stops volgens mij.
            Volgens u, ja .. maar niet volgens diegenen die het ook gemeten hebben ...

            "... At default settings, the A77 gives around 1.3EV more highlight range than the Pentax K-5, and around 0.7EV more than the Canon EOS 7D. The A77's dynamic range is very close to the Nikon D7000, although the highlight 'roll-off' is much smoother - the D7000's steeper curve represents a tendency for highlights to clip to white rather suddenly. ....
            ....The performance gaps indicated here are essentially closed when the dynamic range expansion modes in the A77's various competitors are activated. With HTP turned on in the Canon EOS 7D, and Highlight DR activated in the K-5, the curves overlay almost exactly with the A77......"

            http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta77/15

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

              Mijn gegevens komen van dxomark.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

                En niet te vergeten,bij de Sony heb je "super steady shot",antishake.Bij canikon heb je hiervoor speciale lenzen nodig (breekbaarder?).

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Volgens u, ja .. maar niet volgens diegenen die het ook gemeten hebben ...

                  "... At default settings, the A77 gives around 1.3EV more highlight range than the Pentax K-5, and around 0.7EV more than the Canon EOS 7D. The A77's dynamic range is very close to the Nikon D7000, although the highlight 'roll-off' is much smoother - the D7000's steeper curve represents a tendency for highlights to clip to white rather suddenly. ....
                  ....The performance gaps indicated here are essentially closed when the dynamic range expansion modes in the A77's various competitors are activated. With HTP turned on in the Canon EOS 7D, and Highlight DR activated in the K-5, the curves overlay almost exactly with the A77......"

                  http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta77/15
                  Uw bron heeft het over jpegs...die van Alex over Raws...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

                    Inderdaad Portmixus, ik heb het over de mogelijkheid om in raw de belichting op te trekken, dat is wat de cijfers voorstellen bij dxomark. Wat regulus laat zien is het zichtbaar dynamisch bereik bij jpegs, maar daar doet de A77 het blijkbaar ook goed.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

                      Dus ik kan mijn oude minolta lens 70-210 F4 (beercan) op de 77a gebruiken? En hoe is da sony a77 voor te filmen? Niet dat zo belangrijk is, maar het is toch mooi om te weten dat je het toestel daar ook eens kan voor gebruiken.
                      Last edited by ik1960; 31 augustus 2013, 10:22.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

                        Je kan die beercan zeker op de A77 blijven gebruiken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Eos 7D of sony alfha A77

                          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          Uw bron heeft het over jpegs...die van Alex over Raws...
                          niet zeveren aub ...

                          Comment

                          Working...
                          X