Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

One for the ladies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • One for the ladies

    Simpel portretje uit de reeks, more to come
    Model: Mathias S @Dominique models







    www.minnev.be
    Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

  • #2
    Re: One for the ladies

    Brengt ons al wat in winterse sferen
    simpel knap
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: One for the ladies

      Hoi MinneV,

      Knap mode portret , kan zo in de Burda. Maar dit is SC , dus ik ga een eerlijke opmerking/bemerking geven.
      Wat vind je nu zelf van die hand ? De proporties en hoe die arm/hand in het beeld schiet ?
      Voor mij klopt de proportie niet echt en die hand zou ik verkleinen... weglaten is te laat (was waarschijnlijk een veel sterkere plaat zonder die hand).Ten tweede lijkt die zowat uit het niets te komen.

      Verder een goede mode laat en omzetting..
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #4
        Re: One for the ladies

        Hmm, ik heb in principe geen problemen met de hand, wat niet betekent dat ik je opmerking niet snap!
        De proporties zijn zoals ze zijn en de pose vind ik persoonlijk mooier/interessanter met de hand.
        Als ik er me nu op focus, vind ik hem vooral te licht, ik ga eens kijken wat het geeft als ik hem wat donkerder maak, misschien valt hij dan minder op.

        Thanks voor de comments (is trouwens ook de lievelingsfoto van het model en zijn agency, dus stiekem toch een beetje trots op mijn simpele plaatje )
        www.minnev.be
        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: One for the ladies

          geen probleem met die hand.
          een goed shot uit de More to come reeks.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: One for the ladies

            Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
            De proporties zijn zoals ze zijn en de pose vind ik persoonlijk mooier/interessanter met de hand.
            Als ik er me nu op focus, vind ik hem vooral te licht, ik ga eens kijken wat het geeft als ik hem wat donkerder maak, misschien valt hij dan minder op.
            Thanks voor de comments (is trouwens ook de lievelingsfoto van het model en zijn agency, dus stiekem toch een beetje trots op mijn simpele plaatje )
            Hoi MinneV,
            Iets verdonkeren zou inderdaad een goede oplossing zijn en de aandacht weghouden. Je mag trots zijn op je plaatje, het is een goede opname zoals ik reeds liet verstaan.
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: One for the ladies

              Ferme plaat.

              Comment


              • #8
                Re: One for the ladies

                Ik vind hem nogal grijs, Minne. Kan je hem niet wat oppimpen? Ik denk dat hij dan krachtiger gaat worden
                https://www.tinicleemputfotografie.com/

                Comment


                • #9
                  Re: One for the ladies

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                  Ik vind hem nogal grijs, Minne. Kan je hem niet wat oppimpen? Ik denk dat hij dan krachtiger gaat worden
                  Nèh, ga ik niet doen
                  Denk dat deze ook mooier gaat zijn in de reeks, ben van een donkergrijze tot een witte achtergrond gedaan met dito contrast, deze was zelfs nog grijzer, maar toch wat aan de schuivertjes getrokken
                  Ik heb hem ook bewerkt met meer contrast hoor, maar dan werd hij of heel donker of vielen de sproeten weg en dat wou ik niet.
                  www.minnev.be
                  Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: One for the ladies

                    Kan best zijn dat zowel model als agency het een leuk beeld vinden en daar mag je niet alleen trots op zijn, dat hoort ook zo

                    Maar...

                    persoonlijk vind ik het licht voor een mannelijk model iets te gewoon, het kan me niet genoeg boeien.
                    Ik volg mijn voorganger ook ivm de hand. Ik heb in deze plaat wel problemen met die hand. Probeer die op zijn minst een "stuk" donkerder te maken, want nu gaat er heel veel aandacht verloren van het gezicht richting die ene hand.
                    De bewerking en b&w vind ik bij dit portret dan weer wel zeer geslaagd !

                    Veel groeten,

                    Peter
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: One for the ladies

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      Kan best zijn dat zowel model als agency het een leuk beeld vinden en daar mag je niet alleen trots op zijn, dat hoort ook zo

                      Maar...

                      persoonlijk vind ik het licht voor een mannelijk model iets te gewoon, het kan me niet genoeg boeien.
                      Ik volg mijn voorganger ook ivm de hand. Ik heb in deze plaat wel problemen met die hand. Probeer die op zijn minst een "stuk" donkerder te maken, want nu gaat er heel veel aandacht verloren van het gezicht richting die ene hand.
                      De bewerking en b&w vind ik bij dit portret dan weer wel zeer geslaagd !

                      Veel groeten,

                      Peter
                      Het was dan ook een shoot met een mannelijk én vrouwelijk model (vandaar het zachtere, meer flatterende licht), en ik wou wel dat het een coherente reeks werd.
                      Maargoed, misschien dat ik deze wel even reviseer als ik de rest afmaak
                      Sowieso bedankt voor je comment Peter, altijd leerrijk
                      www.minnev.be
                      Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                      Comment

                      Working...
                      X