Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lunasix 3 niet meer te gebruiken omdat de batterijen niet meer bestaan!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lunasix 3 niet meer te gebruiken omdat de batterijen niet meer bestaan!

    Na jaren (meer dan 30 denk ik) heb ik mij, overigens weinig gebruikte Lunasix 3 uit de kast gehaald. Helaas, de baterijen voor dit prachtig exemplaar zijn niet meer in de handel.
    Er 'zouden' alternatieve zijn maar dan 'zou' er een diode moeten ingebouwd worden of iets dergelijks. Geen spek voor mijn ontechnische bek. En of de lichtmeting dan nog juist is, is ook een open vraag.
    Uiteaard is een lichtmeter voor gebruik met een Nikon D7100 e.a. niet meer echt noodzakelijk. Maar de nostalgie slaat toe en die digitale lichtmeters kunnen mij niet bekoren.
    Iemand een oplossing? Uiteraard tegen een af te spreken vergoeding. In het ander geval zal ik het toestelletje blijven koesteren en komt het ooit, wie weet, in een of ander museum terecht..


    Tiens, doet er me aan denken. Na maanden (vijf denk ik) mijn lidkaart 2013 ontvangen. Werken ze bij Belgiumdigital ook nog analoog misschien...
    Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

  • #2
    Re: Lunasix 3 niet meer te gebruiken omdat de batterijen niet meer bestaan!

    Moderator Note: Verplaatst van Gezocht naar Accessoires.
    Ik weet dat jij dit zoekt, maar ik denk dat Accessoires een betere plaats is, omdat men in Gezocht niet kan reageren, enkel via privébericht of email. Ik vermoed dat hier een mooie discussie uit zou kunnen volgen.
    Wat je lidkaart betreft, da's het secretariaat (bemand door Soeki Wan). Doorgaans is men daar wel sneller hoor.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lunasix 3 niet meer te gebruiken omdat de batterijen niet meer bestaan!

      Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
      Na jaren (meer dan 30 denk ik) heb ik mij, overigens weinig gebruikte Lunasix 3 uit de kast gehaald. Helaas, de baterijen voor dit prachtig exemplaar zijn niet meer in de handel.
      Er 'zouden' alternatieve zijn maar dan 'zou' er een diode moeten ingebouwd worden of iets dergelijks. Geen spek voor mijn ontechnische bek. En of de lichtmeting dan nog juist is, is ook een open vraag.
      Uiteaard is een lichtmeter voor gebruik met een Nikon D7100 e.a. niet meer echt noodzakelijk. Maar de nostalgie slaat toe en die digitale lichtmeters kunnen mij niet bekoren.
      Iemand een oplossing? Uiteraard tegen een af te spreken vergoeding. In het ander geval zal ik het toestelletje blijven koesteren en komt het ooit, wie weet, in een of ander museum terecht..


      Tiens, doet er me aan denken. Na maanden (vijf denk ik) mijn lidkaart 2013 ontvangen. Werken ze bij Belgiumdigital ook nog analoog misschien...
      Heb mijn de baterijen van mijn Lunasix vervangen door " Varta 825 U ". Werkt prima.

      Comment


      • #4
        Re: Lunasix 3 niet meer te gebruiken omdat de batterijen niet meer bestaan!

        Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
        Na jaren (meer dan 30 denk ik) heb ik mij, overigens weinig gebruikte Lunasix 3 uit de kast gehaald. Helaas, de baterijen voor dit prachtig exemplaar zijn niet meer in de handel.
        Er 'zouden' alternatieve zijn maar dan 'zou' er een diode moeten ingebouwd worden of iets dergelijks. Geen spek voor mijn ontechnische bek. En of de lichtmeting dan nog juist is, is ook een open vraag.
        Uiteaard is een lichtmeter voor gebruik met een Nikon D7100 e.a. niet meer echt noodzakelijk. Maar de nostalgie slaat toe en die digitale lichtmeters kunnen mij niet bekoren.
        Iemand een oplossing? Uiteraard tegen een af te spreken vergoeding. In het ander geval zal ik het toestelletje blijven koesteren en komt het ooit, wie weet, in een of ander museum terecht..


        Tiens, doet er me aan denken. Na maanden (vijf denk ik) mijn lidkaart 2013 ontvangen. Werken ze bij Belgiumdigital ook nog analoog misschien...
        Ik heb de lunasix 3 ook al jaren ongebruikt in de kast liggen.
        De daarvoor benodigde batterijen op Google binnen een minuut gevonden.

        Timeparts verkoopt onderdelen voor de hobbyist en de professional op het gebied van horloges, klokken, sieraden en modelbouw. Al onze prijzen altijd inclusief portokosten. Levering meestal binnen 24 uur. DOE HET ZELF, DOE HET SAMEN MET TIMEPARTS!

        Comment


        • #5
          Re: Lunasix 3 niet meer te gebruiken omdat de batterijen niet meer bestaan!

          ik gebruik deze.



          mvg. Johan

          Comment

          Working...
          X