Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500D close-up lens / Extender EF 2x II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500D close-up lens / Extender EF 2x II

    Graag had ik mij die 2 stukken bijgekocht, om iets meer tele en iets meer macro te hebben met mijn Canon 70-200 F4/L lens. Nu heb ik hierover een paar vragen:

    - ik wil de 500D gebruiken op mijn lens Canon 70-200 F4/L, nu veronderstel ik dat die vooraan op de lens geschroefd wordt .. mijn lens is 67mm diameter vooraan, en dat vind ik niet terug bij de 500D (72 of 77mm) .. hoe gaat dit dan in zijn werk ?

    - de Canon Extender 2x II is toch specifiek bedoeld voor Canon EF lensen ? En die wordt tussen de body en de lens geplaatst ?
    Albums : http://fotografiepeterderycke.be
    Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

  • #2
    Die 2x extender zou ik afraden om te gebruiken met de 70-200F4.
    De kwaliteit zal beter zijn met de 1.4x en deze worden idd tussen de lens en de camera geplaatst
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Oeps ik lees hier net : Autofocusing is possible with lenses whose maximum aperture is f/2.8 or faster. Dat zal ik dus al kwijt zijn .. zal dus toch een 1.4x moeten worden zeker ..


      Originally posted by Lightyear
      Graag had ik mij die 2 stukken bijgekocht, om iets meer tele en iets meer macro te hebben met mijn Canon 70-200 F4/L lens. Nu heb ik hierover een paar vragen:

      - ik wil de 500D gebruiken op mijn lens Canon 70-200 F4/L, nu veronderstel ik dat die vooraan op de lens geschroefd wordt .. mijn lens is 67mm diameter vooraan, en dat vind ik niet terug bij de 500D (72 of 77mm) .. hoe gaat dit dan in zijn werk ?

      - de Canon Extender 2x II is toch specifiek bedoeld voor Canon EF lensen ? En die wordt tussen de body en de lens geplaatst ?

      Albums : http://fotografiepeterderycke.be
      Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lightyear
        Oeps ik lees hier net : Autofocusing is possible with lenses whose maximum aperture is f/2.8 or faster. Dat zal ik dus al kwijt zijn .. zal dus toch een 1.4x moeten worden zeker ..


        Originally posted by Lightyear
        Graag had ik mij die 2 stukken bijgekocht, om iets meer tele en iets meer macro te hebben met mijn Canon 70-200 F4/L lens. Nu heb ik hierover een paar vragen:

        - ik wil de 500D gebruiken op mijn lens Canon 70-200 F4/L, nu veronderstel ik dat die vooraan op de lens geschroefd wordt .. mijn lens is 67mm diameter vooraan, en dat vind ik niet terug bij de 500D (72 of 77mm) .. hoe gaat dit dan in zijn werk ?

        - de Canon Extender 2x II is toch specifiek bedoeld voor Canon EF lensen ? En die wordt tussen de body en de lens geplaatst ?

        De kans is idd groot dat je je autofocus verlies (je kan wel enkele contacten afplakken waardoor hij bij hoge contrasten en veel licht wel nog kan focussen), maar nog erger is dat je beelden in kwaliteit zullen inboeten.

        http://www.vannecke.be
        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

        Comment


        • #5
          De (Canon) 1.4 TC werkt trouwens schitterend samen met de 70-200/4.0. Blijft scherp, en focussen gaat nog altijd heel snel en secuur...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Hi Peter,
            De 500D is een geweldig instrument. Op je 200mm zul je een verhouding 1:2.5 creeren. (als de lens op oneindig staat)
            Je kan het beste de 77mm kopen. Op je lens plaats je dan een step-up ring (67.77mm) en dan komt de 500D dus voorop je lens. Een 72mm kan natuurlijk ook maar je krijgt spijt als je straks een 400mm lens hebt met een 77mm front.
            Zelf gebruik ik de 500D met een 400mmVR (nikon) en deze combo geeft me bijna 1:1 met VR....
            groetjes Edwin.
            Mijn Foto's

            Comment


            • #7
              Voor de 500D voorzetlens zal je dus een adapter ring " step-up ring "
              moeten gebruiken van 67 to 77 mm of van 67 to 72 mm.Beide maten zijn er afhankelijk van de gekozen voorzetlens diameter.
              Zie Foto konijnenberg " Tiffen adapter ringen " 25,50 euro
              Groetjes,

              Comment


              • #8
                Originally posted by smartpics
                Hi Peter,
                De 500D is een geweldig instrument. Op je 200mm zul je een verhouding 1:2.5 creeren. (als de lens op oneindig staat)
                Je kan het beste de 77mm kopen. Op je lens plaats je dan een step-up ring (67.77mm) en dan komt de 500D dus voorop je lens. Een 72mm kan natuurlijk ook maar je krijgt spijt als je straks een 400mm lens hebt met een 77mm front.
                Zelf gebruik ik de 500D met een 400mmVR (nikon) en deze combo geeft me bijna 1:1 met VR....
                groetjes Edwin.
                Hey Edwin,

                ik was ook geïnteresseerd in de 500D in combinatie met een 400mm VR (enfin, de Sigma OS dan, das al t zelfde ;-) ).
                Hoe zit het met de scherptediepte van die lens? Kun je eventueel een paar voorbeeldfoto's posten/mailen? Ik zou hier graag nog wat extra info over hebben, vooraleer ik 150 euro aan een voorzet'stukje' uitgeef! Bedankt!

                Comment


                • #9
                  Hi JK,
                  Hier is een link naar wat info over de 500D...

                  Ik hoop dat je er wat aan hebt.
                  Voor eigen foto's zal ik ze eerst moeten uploaden ergens.
                  Edwin
                  Mijn Foto's

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by smartpics
                    Hi JK,
                    Hier is een link naar wat info over de 500D...

                    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
                    Voor eigen foto's zal ik ze eerst moeten uploaden ergens.
                    Edwin
                    Bedankt, zou je me een paar (verkleinde) voorbeeldjes kunnen doormailen (mailadres, zie profiel)? Als je wil, kan ik die ook hier plaatsen... .

                    Comment

                    Working...
                    X