Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera gestolen, wat nu?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera gestolen, wat nu?

    Dag iedereen,

    zoals de je in de titel kan zien, is mijn camera op vakantie in Praag gestolen. Gelukkig heb ik ongeveer het bedrag dat alles waard zou zijn terug gekregen en ik heb zelf nog wat gespaard om er extra aan uit te geven. Mijn totale budget is nu maximaal 1.750 Euro.
    Nu ben ik normaal niet zo voor het vragen wat je niet of wel moet kopen, maar deze keer zou ik toch graag wat advies willen.

    Normaal gezien in mijn camera tas:

    Canon 7d (gestolen)
    Tokina 16-50mm F2.8 (gestolen)
    Samyang 8mm Fisheye (gestolen)
    Geheugenkaartjes en andere extras zoals statiefkoppelplaatje,... (gestolen)
    Canon 100mm F2.8 Macro
    Metz 50 AF-1 Flits

    Ik ben nu dus in de markt voor een nieuwe body, standaardzoomlens en eventueel nog een lens. Ik ben van plan zo veel mogelijk 2de hands te kopen btw.
    Nadat ik mijn 7d heb gekocht, heb ik de ontwikkelingen in nieuwe camera's niet echt meer gevolgd dus ik weet niet zo goed wat mijn mogelijkheden zijn.
    Ik was erg tevreden over mijn 7d, maar er zijn misschien wel andere opties die ik over het hoofd zie? Ik was tevreden over de hoge iso resultaten en de goede autofocus, en die zijn beide erg belangrijk voor mij. Over mijn tokina was ik iets minder tevreden en die zal ik dus zeker niet opnieuw kopen. (Ik ben ondertussen wel gewend aan de F2.8, dus die zou ik graag terug willen)

    Qua body denk ik dat ik kan kiezen tussen 60d/70d/7d/5d Mark II. Deze zou ik dan, buiten de 70d, 2de hands kopen.
    En qua lenzen ligt het natuurlijk wat lastiger.
    Het bereik wat ik met mijn ''huidige'' lenzen had was redelijk goed voor mij, ik heb geen 70-200 ofzo nodig. Dus liever wat meer wide angle dan zoom.
    Ook zou ik wel zonder de fisheye kunnen leven, maar ik zou graag toch nog wat budget over hebben om deze eventueel toch nog te kopen.

    Ik ben wel geïnteresseerd in de Sigma 18-35mm F1.8 in combinatie met een van de bovenstaande camera's (op de 5d na natuurlijk). Alleen vrees ik een beetje dat mijn bereik dan wel erg kort wordt, aangezien er dan niet zo veel budget meer overblijft voor iets anders.

    De Canon 17-40mm F4 met een 5d Mark II lijkt me ook een top combo, alleen weer hetzelfde verhaal ivm met bereik. Ik gebruikte de 50mm op mijn tokina nog redelijk vaak, en dat denk ik wel dat ik dat ga missen met 40mm op full frame. Ik krijg er natuurlijk wel een prachtige wide angle voor terug waar ik al lang van droom.
    Ik ben ook erg onder de indruk van de L lenzen, bouwkwaliteit is echt wel een factor voor mij, daarom dat ik een tamron 17-50mm ook niet echt zie zitten.

    Misschien wel handig om te weten voor jullie, qua fotografie houd ik me vooral bezig met:

    -Natuur: macro & landschap (de macro heb ik dus nog, maar een mooie groothoek zou welkom zijn. De 16mm die ik had was ok, maar nog breder is natuurlijk beter)
    -Vakantie en dagelijkse foto's (Hier vrees ik dus dat 18-35mm wel erg krap wordt.)
    -Feesten en dergelijke (Normaal op een avond 40% Fisheye, 60% standaardzoom met metz flits.)
    -wat ''studio'' werk (Portretten en producten). Hier gebruik ik voornamelijk mijn 100mm en studiolampen etc. voor. (soms wat groepsfoto's, dus dan gebruikte ik de tokina 16-50)



    Sorry voor het lange, vage verhaal, maar ik weet het zelf echt niet meer zo goed en daarom vraag ik jullie mening dus
    Ik zou graag weten wat jullie in mijn plaats zouden doen.
    Alvast bedankt!


    Groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

  • #2
    Re: Camera gestolen, wat nu?

    Op een crop body zou ik ook zeker naar de nieuwe Sigma lens kijken. Een 50mm erbij en je bent toch vertrokken?
    Als je ook echt fisheye wilt zou ik weer een Samyang zoeken, anders is voor meer geld een Sigma 8-16mm een echte topper.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment

    Working...
    X