Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CR2 openen in photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CR2 openen in photoshop

    Ik heb een legale versie van zowel CS5 als CS6.
    Nu met mijn nieuw fototoestel canon 6D neem ik geregeld raw opnamen. Die kan ik niet openen in beide programma's. De extensie van de foto's zijn CR2. Dus de raw extensie van canon. Moet ik iets installeren in CS5 en 6?

  • #2
    Re: CR2 openen in photoshop

    Lees hier eens mee.
    Het probleem en de oplossing bij jou is gelijkaardig
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: CR2 openen in photoshop

      Hier heb je de lijst van supported cameras en minimum versie van Adobe Camera Raw die je nodig hebt:
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: CR2 openen in photoshop

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Hier heb je de lijst van supported cameras en minimum versie van Adobe Camera Raw die je nodig hebt:
        http://helpx.adobe.com/creative-suit...d-cameras.html
        Bedankt maar waar ik deze bestanden die ik nog heb vinden aub?

        Comment


        • #5
          Re: CR2 openen in photoshop

          Bij Adobe, maar ik ken jouw platform (Windows of Macintosh OS) niet. Hier zijn die voor Windows:

          Zelf gebruik ik Mac. De nodige ACR updates vind je dan hier:
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: CR2 openen in photoshop

            Bedankt voor u hulp.

            Comment


            • #7
              Re: CR2 openen in photoshop

              Laat aub weten of een en ander gelukt is.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: CR2 openen in photoshop

                Het kan simpeler. Onder de "Help" knop in het menu in de werkbalk kun je updates aanklikken. Rest spreekt voor zich..
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: CR2 openen in photoshop

                  Da's zo simpel dat ik daar nooit aan gedacht heb! Heb net de optie Updates... van het Help-menu gebruikt om in CS5 een nieuwere Extension Manager (5.0.3.4) te installeren. Voor CS6 was er niets nieuws.
                  Bij mij is het zo dat als er een update van Adobe is, ik meestal een extra icoontje (een 'A') bovenaan in de menubalk aantref en dan via die weg aan de slag ga.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: CR2 openen in photoshop

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Da's zo simpel dat ik daar nooit aan gedacht heb! Heb net de optie Updates... van het Help-menu gebruikt om in CS5 een nieuwere Extension Manager (5.0.3.4) te installeren. Voor CS6 was er niets nieuws.
                    Bij mij is het zo dat als er een update van Adobe is, ik meestal een extra icoontje (een 'A') bovenaan in de menubalk aantref en dan via die weg aan de slag ga.
                    En die ken ik dan weer niet.

                    Het mooie van deze "Help" update is dat er meteen naar updates voor alle Adobe pakketten die je geïnstalleerd hebt gekeken wordt en je dus in één keer alles kunt updaten.
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment

                    Working...
                    X