Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCD beschermklepje D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LCD beschermklepje D70

    Hallo,

    is er iemand die weet of het beschermklepje voor het LCD-schermpje van de D70 los te bestellen is. Ik ben het mijne (nog) niet kwijt, maar het is al wel lelijk gekrast,... Bovendien om op reis te gaan zou het een leuk gevoel zijn een reserve mee te hebben.

    alvast bedankt voor eventuele info

    dirk
    dirk panier
    www.travelling.be

  • #2
    Hallo Dirk,

    Jawel, te krijgen bij Topfoto (heb eergisteren zelf eentje besteld) :

    http://www.topfoto-online.de/ListDetail.php?artnum=NIKBM4&TFS=166daa00630194b4e 5df09e4a4c8999b

    11.90 Euro en "Sofort Lieferbar"
    D7000 en wat glas

    Comment


    • #3
      Mocht er iemand ook nog zoiets bestellen , misschien kunnen we dan samen bestellen. Ik zou ook graag een extra beschermklepje willen hebben maar ik vind de verzendingskosten nogal hoog voor slechts 1 klepje, dan kunnen we die delen.

      Comment


      • #4
        Doen jullie het kapje dan iedere keer weer op de camera?
        Mij lijkt het voldoende als de camera in een goede fototas wordt bewaard. Is de LCD zo kwetsbaar? Natuurlijk wel voor krassen en dergelijke maar dat gebeurt toch niet in de tas en als de camera om je nek hangt lijkt het me niet handig als het kapje op de LCD zit.

        Heb ik het mis ?

        Groetjes,

        Pedro

        ============
        Nikon D70
        ============

        Comment


        • #5
          Originally posted by ackerp
          Doen jullie het kapje dan iedere keer weer op de camera?
          Mij lijkt het voldoende als de camera in een goede fototas wordt bewaard. Is de LCD zo kwetsbaar? Natuurlijk wel voor krassen en dergelijke maar dat gebeurt toch niet in de tas en als de camera om je nek hangt lijkt het me niet handig als het kapje op de LCD zit.

          Heb ik het mis ?

          Groetjes,


          Het zal een kwestie van persoonlijk gebruiksgemak zijn zeker ... het is iets dat je je voor jezelf moe uitmaken ..
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

          Comment


          • #6
            Bizzeke,

            Kan zo'n kapje niet echt gebruikersgemak noemen
            Tijdes fotograferen lijkt het me niet zo handig.

            Het is natuurlijk wel perfect om je LCD te beschermen en een D70 is iets om zuinig op te zijn, zonder twijfel.

            Pedro

            ============
            Nikon D70
            ============

            Comment


            • #7
              Ik heb dik een jaar met een S602z rondgelopen, en nu al meer dan 6 maanden met een 10D. Ik heb nog geen enkel krasje op die LCD gehad, en ik draag de cam meestal op de buik en boven een vest. Met de rits zou je denken dat er dan geheid krassen op komen...
              Vandaar dat ik het nu niet echt inzie om er zo'n (bovendien lelijk en onhandig) kapje overheen te hangen. En dat beïnvloedt dan sowieso ook nog eens de preview...

              Het enige dat krasjes krijgt is net die protector
              Just my 2 cents...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Wat een zever over zo'n stom kapje...
                Dat is toch gewoon goesting. Wil je het laat het erop staan, wil je het verkoop het dan he..
                En alsof dat veel verschil uitmaakt in de 'preview'... die zon die in je nek zit te schijnen die kun je ook niet effe uitzetten...

                Time is a precious little thing....

                Comment


                • #9
                  thanks Luad,
                  dat was gewoon mijn vraag, en inderdaad Tuur wat een energieverlies, ieder doet toch waar hij/zij zin in heeft niet?

                  dirk
                  dirk panier
                  www.travelling.be

                  Comment


                  • #10
                    Hela, mogen we tegenwoordig al niet meer wat dingen in vraag stellen Er zijn nu eenmaal dingen die louter om marketingredenen verkocht worden. Ik bedoel nu niet specifiek dat kapje, maar ik heb nu eenmaal mijn twijfels rond het nut van dat stukje plastiek, en al zeker als je ziet hoe snel daar krassen op zijn...

                    Waarom wordt er trouwens niet van die beschermfolie gebruikt die voor PDA's ed ook gebruikt worden. In elk geval neemt die minder plaats in en valt minder op... Maar nogmaals, ik heb maar weinig klachten gehoord rond de krasvastheid van de LCD-schermpjes...

                    Om opmerkingen op die manier nu aan te vallen
                    Ik wil hier nu weer geen flame-topic van maken, maar dit moest me toch even van het hart...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tuur
                      Wat een zever over zo'n stom kapje...
                      Dat is toch gewoon goesting. Wil je het laat het erop staan, wil je het verkoop het dan he..
                      En alsof dat veel verschil uitmaakt in de 'preview'... die zon die in je nek zit te schijnen die kun je ook niet effe uitzetten...


                      als dat voor jou zever is waarom post je hier dan 'n reply..?

                      Comment


                      • #12
                        Sorry hoor, ik dacht dat de vraag wel in deze draad gesteld kon worden. Dacht eigenlijk dat het een beschermkapje was vanuit de fabriek Lijkt me niet handig om er doorheen te kijken naar het LCD scherm.

                        Jammer dat jullie zo reageren en het als energieverlies zien, ik heb in ieder geval wat opgeschoten met de reply van CooMa waarvoor dank.

                        Waar is die oude BD spirit toch gebleven....

                        Einde topic wat mij betreft.
                        Pedro

                        ============
                        Nikon D70
                        ============

                        Comment


                        • #13
                          bij mij blijft dat er altijd op
                          stoort absoluut ni
                          en je ziet je beeld toch redelijk goed doorheen 't kapje
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Inderdaad, zit er bij mij ook altijd op, stoort zeker niet en of dit nu "lelijk" is of niet, ik voel me toch veiliger met
                            D7000 en wat glas

                            Comment

                            Working...
                            X