Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginner. Welke camera en welke lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginner. Welke camera en welke lenzen?

    Dag,

    Ik ben al een tijdje aan het overwegen om de stap te zetten naar een slr camera. Maar ben zelf een leek en ken er niet al teveel van. Maar ben het gebruik van de campact camera wat beu en wil wat meer kwaliteit hebben.

    Ik weet dat nikon en canon de 2 voornaamste merken zijn, maar welke camera's van deze merken zijn aan te raden? Ik wil een deftig toestel voor foto's, maar om te filmen.

    Ook weet ik niet welke lenzen het best zijn voor allround use. Vakantie foto's. Wat omgevingsfoto's. Eens een portretje enzo va die zaken. En voor te filmen. Enig advies?

    Mvg

  • #2
    Re: beginner. Welke camera en welke lenzen?

    Start met een instapmodel met een 18-55 lens normaal is dat de kit lens.
    Dan ben je vertrokken voor relatief weinig geld, en daar doe je dan ervaring
    mee op, zodat je na enige tijd beter ga weten wat je nodig hebt.

    Met deze lens kan je reeds veel doen qua Foto en Video

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: beginner. Welke camera en welke lenzen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Start met een instapmodel met een 18-55 lens normaal is dat de kit lens.
      Dan ben je vertrokken voor relatief weinig geld, en daar doe je dan ervaring
      mee op, zodat je na enige tijd beter ga weten wat je nodig hebt.

      Met deze lens kan je reeds veel doen qua Foto en Video

      MVG, Jeff C.
      En eventueel een 55/250 dan heb je een groot bereik , is voor zijn prijs zeker een goede lens .( Is wel canon nikon weet ik niet veel van )

      Comment


      • #4
        Re: beginner. Welke camera en welke lenzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door atroxy Bekijk bericht
        Dag,
        Ik wil een deftig toestel voor foto's, maar om te filmen.
        Kijk eens naar de SLT's van Sony. Ideaal als je van een compact komt omwille van zijn EVF. Ook om te filmen zijn deze ook beter dan een instapmodel van Canon of Nikon.

        Comment

        Working...
        X