Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijgerspin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijgerspin

    of ook wel wespspin genaamd. Deze spinnen vangen vooral sprinkhanen.

    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

  • #2
    Re: Tijgerspin

    Ook al zitten ze soms zo moeilijk dicht bij de grond
    vind ik de Bg hier wel mooi gelukt en komt de spin er mooi uit
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

    Comment


    • #3
      Re: Tijgerspin

      BG is geslaagd, spin zelf mist wel wat scherpte...

      mvg,
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

      Comment


      • #4
        Re: Tijgerspin

        Ik volg Henk
        Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

        Comment


        • #5
          Re: Tijgerspin

          Was wel een joekel van een spin, als je diafragma nog meer moet dichtknijpen krijg je een heel drukke achtergrond, het is het ene of het andere bij macro maar dat wordt hier blijkbaar dikwijls al eens vergeten, heb je het beest volledig scherp dan krijg je comment op de te drukke bg.
          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
          https://500px.com/marnix_photography

          Comment


          • #6
            Re: Tijgerspin

            Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
            Was wel een joekel van een spin, als je diafragma nog meer moet dichtknijpen krijg je een heel drukke achtergrond, het is het ene of het andere bij macro maar dat wordt hier blijkbaar dikwijls al eens vergeten, heb je het beest volledig scherp dan krijg je comment op de te drukke bg.
            Inderdaad, je hebt ergens gelijk wat die comments betreft, niet elke foto kan een topplaatje zijn... maar wat baat het een mooie BG te hebben als het onderwerp van je foto niet scherp is ?

            Deze HIER was ook een joekel, BG iets drukker maar spin wel mooi scherp...

            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: Tijgerspin

              Het zijn heel mooie beestjes en heb ze al 3x voor de lens gehad maar het is inderdaad niet evident om de BG mooi te houden en het dikke lijf toch volledig scherp te krijgen. Daarom prefereer ik om de mannetjes te fotograferen, die zijn slanker dan de vrouwtjes (en zitten meestal ergens in de buurt van het vrouwtje). Als je dan toch een vrouwtje als onderwerp kiest kun je ze vaak lateraal beter scherp krijgen dan van boven af.

              Vrouwtje

              Mannetje
              D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
              500px FaceBook

              Comment

              Working...
              X