Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Schuur + geprobeerde UP +UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude Schuur + geprobeerde UP +UP



    Bedankt voor het kijken



    Beetje raadgevingen gevolgd en geprobeerd,grts,Jozef toch nog een klein beetje donkere lucht

    Last edited by jozef De Ryck; 31 augustus 2013, 18:36.
    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

  • #2
    Re: Oude Schuur

    Mooie foto, speitig dat de lucht niet anders was!
    Fotografie is mijn passie.

    Comment


    • #3
      Re: Oude Schuur

      Je kleinzoon ziet het hier juist Jozef, de lucht is het probleem.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Oude Schuur

        De contrasten in deze zijn zo groot dat het niet haalbaar is om dit in één foto te vatten.
        Slecht is hij niet...maar het zou beter kunnen.
        Misschien eens wat opzoekingen doen ivm bracketing en blenden...In dat geval kun je de lucht lekker dramatisch krijgen zonder dat er veel delen in de schuur dichtlopen. Je zou ook nog altijd kunnen proberen er met LR of nik-software een graduele grijsfilter over te leggen...(heb het zelf niet geprobeerd.)
        Ik weet niet of je achteruit kon...maar de twee bomen mochten er voor mij ook helemaal op.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Oude Schuur

          Toch kan je nog - voor persoonlijk genoegen - bij deze foto de hooglichten
          met 25% verminderen en de schaduwen met 25% verlichten (PS-E). De lucht
          wordt wat dramatischer en de schuur loopt minder dicht.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Oude Schuur

            Plaatwerker doet hier een prima voorstel Jozef. Nochtans is dit een normale goede opname en gezien de omstandigheden knap voorgesteld.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Oude Schuur

              Gelukkig niet in brand . Vind deze de voorgestelde aanpassingen meer dan waard!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Oude Schuur

                Op mijn Ipad is de lucht beter dan op mijn PC. Maar zou toch op het voorstel ingaan Jozef. Vind het een prachtfoto.

                Comment


                • #9
                  Re: Oude Schuur

                  Bedankt van de reacties,zal indien ik tijd heb wel nog eens de voorstellen van jullie uit proberen,grts,Jozef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oude Schuur

                    misschien iets te veel verscherpt.
                    maar een knap tegenlichtje.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oude Schuur

                      ik ben reuze benieuwd naar de aanpassingen...
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oude Schuur

                        Anders ik wel dus ik wacht geduldig af op wat komen zal.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oude Schuur

                          Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                          ik ben reuze benieuwd naar de aanpassingen...
                          Ik ook, vooral naar het resultaat van de lucht na de bewerking, want die krijg ik met geen enkel middel goed, zelfs niet eens iets beter.
                          Het witte blijft.....euh......wit.......
                          Ben dus ook reuzebenieuwd.
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oude Schuur

                            Bouk heeft een punt waar hij spreekt over de verscherping. Rond de bomen zitten witte lijntjes.
                            Om het wit niet bepaald wit te houden heb ik een poging gedaan...(Mocht de kleur foutief zijn ligt dat aan mijn probleem en kan aangepast worden door iemand die dat probleem niet heeft...)
                            Zoals in mijn eerdere repliek geschreven heb ik eerst en vooral een gekleurde gradueel filter toegevoegd om wat blauw in de hemel te krijgen. (Zie mijn opmerking hierboven ivm de kleuren)
                            Een snuifje tonemapping werd toegevoegd aan de hemel en een tweede verloopfilter (neutraal (werd) toegevoegd om het onderscheid hemel/land afzonderlijk te gaan verfijnen. Daarbij, wat heel normaal is gaat de hoogste boom meegenieten van dit tweede neutrale graduele grijsfilter waardoor hij te donker wordt bovenaan. Dit werd dan weer tegengegaan door lokaal (op de boom) wat tegen te houden.
                            Bij het toevoegen van tonemapping ontstaat er tamelijk vlug meer ruis dan je lief is...dus werd ook een beetje ontruist nadien.
                            Je zult ook merken bij deze bewerking dat er onder het afdak van de schuur meer detail gekomen is.
                            Enfin, een vrijblijvende suggestie waar je alle kanten mee uit kunt. De kleuren, zowel in hemel als in gras/groen kunnen individueel ingesteld worden naar smaak.
                            Zoals steeds weet ik bijna heel zeker dat er mensen zullen/kunnen zijn die de bewerking niet smaken.
                            "LINK"

                            Groetjes
                            Marc
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oude Schuur

                              De bewerking van Marc is zeker het proberen waard.
                              Je hebt wel een mooie vlakverdeling
                              Photography is an art of observation.

                              Comment

                              Working...
                              X