Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoogtijd !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoogtijd !

    Ik wou werken rond tijd. Deze foto werd genomen van St Pieterskerk, opzettelijk schuin om de spanning op te drijven en het irreële nogmaals te benadrukken.
    Nadien deze bewerkt om speciale sfeer te scheppen. De personen zijn foto"s van mensen uit de straat. Heb ze los gemaakt uit hun context en silhouetten van gemaakt. Zo hoef ik geen toelating te vragen en mijn figuren zijn er en kunnen in om het even welk gepaste situatie gebruikt worden. Ook de silhouet is annoniem, een groot voordeel want het stelt de mens voor (prikkelt fantasie)
    Denk in de toekomst toch bij zulk werk met silhouetten te werken. Is erg leuk en spannend, althans dat vind ik.
    de vleermuis heb ik als voorbeeld van het internet en heb het geschilderd. Alleen het vuur en het gat zijn aangekochte attributen. Je kunt nu eenmaal niet alles zelf maken.



    Ik hoop dat het jullie aanspreekt. Hoeft niet altijd een doom situatie te zijn.

    2.

    Last edited by Loeky; 28 augustus 2013, 22:34.

  • #2
    Re: hoogtijd !

    Bedankt voor het komen kijken.
    Deze zal dan waarschijnlijk bekendheid krijgen na mijn dood.
    Al moet ik zeggen dat ik nog tijd heb.

    Comment


    • #3
      Re: hoogtijd !

      De zwarte personage met witte lijntjes vind ik niet passen in het geheel.

      Comment


      • #4
        Re: hoogtijd !

        mm kweeni, die vleermuis verstoord de boel vind ik.
        Running is a way of living..

        Comment


        • #5
          Re: hoogtijd !

          Van het goede teveel voor mij maar proficiat voor je creativiteit.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: hoogtijd !

            Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            Van het goede teveel voor mij maar proficiat voor je creativiteit.
            mvg,
            Eddy
            eigenlijk vind ik dit ook sorry hoor is kwestie van smaak

            Comment


            • #7
              Re: hoogtijd !

              Je hebt je geesten weer gepijnigd en je op glad ijs gewaagd Loeky. Inhoudelijk vind ik je scenario behoorlijk geslaagd alsook de opbouw ervan, alles zit er in vervat "hoogtijd". De vleermuis zou ik wat minder in de aandacht betrekken en ook je silhouet (persoon) zou ik proberen om die nogal vette witte omlijning te milderen. Wit vraagt steeds veel aandacht.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: hoogtijd !

                Interessant contrast tussen de 'natuurlijke' elementen en de schablonen.
                Ver moedelijk wordt-ie nog iets sterker wanneer moeder en kind een
                gelijkaardige helling krijgen als de achtergrond.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: hoogtijd !

                  @ GR ik zal eens kijken of ik daar nog wat tijd voor kan uitpitsen. Ik heb nl een nieuw idee dat ik graag zou willen uitwerken.

                  @ Plaatwerker : Ja, ik denk te begrijpen wat ik moet doen. Dan kan nog wel. Zal vanavond of morgenavond uit uitproberen.
                  denk ook dat het nog beter wordt.

                  @ Runnerken, Mikje en Eddy: kweet niet, het kind en vleermuis hebben een taak in het geheel. De Vleermuis ontloopt en het kind wijst en heeft aandacht voor het gebeuren en het gevaar

                  Teveel, ja en neen, want de attributen verwijzen naar iets, deze bewerkingen vertellen iets. Is nooit zomaar een beeld.
                  Dat vind ik juist zo leuk aan die fotobewerkingen. Je kunt ook beeldend vertellen.

                  Neem iik de vlieermuis en kind weg, word het minder dringend, bedreigend en verliest het beeldend verhaal een stukje van het verhaal, wel is de prent rustiger. Geef toe. Dat de vleermuis wit is is wel verrassesnd en neemt ook de aandacht in het donker gebeuren, maar ook een vleermuis is teken van onheil. Ook al is ie wit. Maar hem kleiner maken is wel een optie.
                  Maar zal het zeker in mijn achterhoofd houden om rekening te houden om het niet te druk te maken.

                  Zal ook eens kijken om hem zo te maken zonder kind en vleermuis. Maar dan moet de titel luiden als vervlogen tijd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoogtijd !

                    Deze vind ik minder door de bewerking!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoogtijd !

                      sorry, zal de volgende keer proberen meer in de smaak te vallen

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoogtijd !

                        Ja ik kan dit wel smaken,is eens iets anders,grts,jozef
                        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoogtijd !

                          Het zijn wel bewerkingen waar serieus over nagedacht is ....Is dat voor een of ander project of is het spielerei ? Ik vind ze wel knap die bewerkingen
                          grt. Ria

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoogtijd !

                            Dank je wel Jozef

                            @ Riha : Nou ik denk, schrijf, fotografeer en vooral verwezenlijkt graag nieuwe dingen. Ik blijf nooit stilstaan en ga steeds vooruit. Nu bedenk ik een thema en probeer daar iets rond te verwezenlijken. Het kan puur fotografisch worden, het kan een creatie of geschreven woord. Zoals het bij mij opkom.
                            Hier ging het om tijd. Met dat idee ga ik op stap om iets te vinden dat goed in bij het thema zou passen. Tijdens de bewerkingen komen wel nieuwe ideetjes binnen, soms zijn ze niet te fotograferen dan zoek ik een manier om het toch te bemachtigen : zij het te schilderen, zij het te plukken uit mijn aangekocht programma, indien nodig pas ik het aan. Als ik iets in mijn hoofd heb, begin ik daar meestal onmiddellijk aan. Eerst geestelijk en nadien komt de zoektocht, wat niet wil zeggen dat ik geen nieuwe ideeën krijg tijdens mijn zoektocht, als ze goed zijn neem ik ze mee op. Zo ga ongeveer ik tewerk.
                            Een ding mag je weten als ik er van overtuig ben dat het idee goed is, hou niemand me meer tegen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoogtijd !

                              Een ding mag je weten als ik er van overtuig ben dat het idee goed is, hou niemand me meer tegen.
                              Loeky, als je daar plezier in kan vinden moet je dit doen. Soms zijn de kritieken niet mals of krijg je weinig reactie. Je maakt ze in de eerste plaats toch voor je zelf, als men het dan ook nog eens goed kan vinden ben je dik tevreden met je resultaat.
                              Ik volg hier toch de opmerkingen van GR en Plaatwerker.
                              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                              Comment

                              Working...
                              X