Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er zit een beest in mijn zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Er zit een beest in mijn zoeker

    Af en toe loopt er een klein beestje door het zoekerveld van mijn D3. De spiegelruimte uitblazen helpt niet, dus ik denk dat hij ergens in het prismastuk woont, meer bepaald op het matglas. Klopt dat met het feit dat hij niet echt scherp is ?
    Mijn vraag : dat verwijderen van dat matglas bij een D3, is dat makkelijk te doen of zijn er dingen waar ik zeker moet op letten ?

  • #2
    Re: Er zit een beest in mijn zoeker

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Af en toe loopt er een klein beestje door het zoekerveld van mijn D3. De spiegelruimte uitblazen helpt niet, dus ik denk dat hij ergens in het prismastuk woont, meer bepaald op het matglas. Klopt dat met het feit dat hij niet echt scherp is ?
    Mijn vraag : dat verwijderen van dat matglas bij een D3, is dat makkelijk te doen of zijn er dingen waar ik zeker moet op letten ?
    Onvoorstelbaar toch zoiets hé? Waarschijnlijk een kleine spinachtige, een mijtje of zoiets. Maar waar haalt zo'n beestje de energie om nog wat rond te tippelen, zonder enig voedsel en in zo'n kale omgeving. Enfin , kan je verder technisch niet helpen, het loont wel de moeite zo'n beestje eens onder de microscoop te leggen teneinde het te kunnen determineren.


    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Er zit een beest in mijn zoeker

      Staat wel ergens in je handleiding Paul,
      gewoon met een pincet het metalen beugeltjes vooruit trekken, en het matglas er uit klikken,
      houd niets in.

      Comment


      • #4
        Re: Er zit een beest in mijn zoeker

        Heeft iemand het ooit meegemaakt dat hij/zij een onweersbeestje o.i.d. in zn camerabody heeft gehad? :confused: Dit had ik namelijk ineens afgelopen weekend. :mad: Het beestje liep aan de binnenkant over mn lcd display (die bovenop de camera). Daar zit die nu niet meer maar maar waarschijnlijk zit die dus nu nog wel ergens

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Er zit een beest in mijn zoeker

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Mijn vraag : dat verwijderen van dat matglas bij een D3, is dat makkelijk te doen of zijn er dingen waar ik zeker moet op letten ?
          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

          Comment


          • #6
            Re: Er zit een beest in mijn zoeker

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Lang geleden ook eens voorgehad met een Canon 350D.
            Oplossing, met een spuitbus pesticiden in een platic zak gespoten, body zonder lens erin geplaatst zodat het gas ook zijn werk in de body kon doen.Zak goed afgesloten, en na 2 dagen eruit gehaald.Nooit meer beestjes gezien!
            Eric

            Comment


            • #7
              Re: Er zit een beest in mijn zoeker

              Bij de 5D MKII heb ik dat ooit ook gehad, ik denk dat ik dat beestje doodgemept heb met de spiegel, ik heb het later in ieder geval toch niet meer terug gezien...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Er zit een beest in mijn zoeker

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Bij de 5D MKII heb ik dat ooit ook gehad, ik denk dat ik dat beestje doodgemept heb met de spiegel, ik heb het later in ieder geval toch niet meer terug gezien...
                Het leven kan wreed zijn

                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Er zit een beest in mijn zoeker

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eric Feyen Bekijk bericht
                  Lang geleden ook eens voorgehad met een Canon 350D.
                  Oplossing, met een spuitbus pesticiden in een platic zak gespoten, body zonder lens erin geplaatst zodat het gas ook zijn werk in de body kon doen.Zak goed afgesloten, en na 2 dagen eruit gehaald.Nooit meer beestjes gezien!
                  Foei ... matglas gedemonteerd 's avonds ... mount open en een lampje aangelaten kortbij ... 's morgens terug gemonteerd ... nooit meer gezien ... Elvis has left the building

                  Comment


                  • #10
                    Re: Er zit een beest in mijn zoeker

                    Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                    ... Elvis has left the building
                    Enters Dusty Springfield.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Er zit een beest in mijn zoeker

                      @Paul,

                      Misschien even je fototoestel in een grote opgeblazen plastiek zak steken en een weinig insektendodende spray gebruiken (of vaponastrip) als dit nog bestaat. Je fototoestel open in de zak natuurlijk. Na een dik uurrtje eruit.
                      Je ben dan zeker dat het ding dood is en dus niet ver kruipt.
                      Als eens geprobeert met stofzuigen ? Ik heb hier een cactuszaadopzuigertje gemaakt en dat kan daarvoor goed dienen. Is een verlengde pipet daar ik in het midden een opvangbol heb. Zuigkanaal is door een licht gedrukt propje watte afgesloten.
                      Pipetje zit met een siliconendarmpje vast aan dat opslagvaatje en dus kan je er gemakkelijk zaken (cactuszaden, ongeveer 1mm diameter, ...) mee benaderen en zo verzamelen.
                      Om het matglas te verwijderen is er niet veel nodig, maar je bent dan nog wel niet zeker dat je het ding te pakken krijgt.
                      Suc6
                      Euh, houd er wel rekening mee dat indien het beest op de rode lijst staat, je er zorg moet voor dragen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Er zit een beest in mijn zoeker

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Af en toe loopt er een klein beestje door het zoekerveld van mijn D3. De spiegelruimte uitblazen helpt niet, dus ik denk dat hij ergens in het prismastuk woont, meer bepaald op het matglas. Klopt dat met het feit dat hij niet echt scherp is ?
                        Mijn vraag : dat verwijderen van dat matglas bij een D3, is dat makkelijk te doen of zijn er dingen waar ik zeker moet op letten ?
                        Best geen eten meer geven.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Er zit een beest in mijn zoeker

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Enters Dusty Springfield.
                          http://users.telenet.be/patric/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Er zit een beest in mijn zoeker

                            Toch opletten met dat insecten dodend spul in een plastiek zak, sommige producten kunnen corrosie veroorzaken in de camera body.

                            In de microgolf steken helpt ook, maar best niet met een camera
                            Ooit een houten beeldje meegebracht van de Dominicaanse republiek, er zaten kleine houtwormpjes in, in een plastiek zak in de microgolf voor enkele minuten. Wat daar is uitgekomen was onvoorstelbaar.
                            Last edited by Beertje2; 28 augustus 2013, 17:46.
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Er zit een beest in mijn zoeker

                              Dit ook ooit voorgehad met een Canon AE-1.Niets aangedaan.Geen eten geven,en dan doodgaan.Helaas was dit wel in mijn zoekerprisma.Uiteindelijk opgedroogd tot een klein puntje.Was ook maar een mijtje.Insecticide ja;maar als het beestje de geest geeft op je matglas resultaat idem.
                              Is het een meikever,eruit halen dat ding.

                              Comment

                              Working...
                              X